تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۱۲۳۲۹۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان عنوان کرد:
توسعه دوره‌های پیش‌دبستانی در خوزستان با همکاری یونیسف
به دنبال آن هستیم که با همکاری سازمان یونیسف دوره پیش‌دبستانی در استان به‌ویژه مناطق محروم توسعه پیدا کند
مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان با تأکید بر اجباری بودن دوره پیش‌دبستانی در سراسر استان، گفت: به دنبال آن  هستیم که با همکاری سازمان یونیسف دوره پیش‌دبستانی در استان به‌ویژه مناطق محروم توسعه پیدا کند.

محمد تقی‌زاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به ضرورت استان و با هدف ارتقای سطح تحصیلی و آموزشی، توسعه کمی و کیفی دوره پیش‌دبستانی در شورای آموزش‌وپرورش استان به تصویب رسیده و مقدمات برگزاری این دوره مهیا شده است؛ به همین جهت تاکنون حدود 2 هزار و 130 کارگاه آموزشی برای مربیان پیش‌دبستانی برگزار شده است.

وی با بیان این‌که فرآیند صدور مجوز برای مؤسسان برگزارکننده دوره‌های پیش‌دبستانی در سراسر استان تسهیل می‌شود، گفت: بخش مشارکت‌‌های مردمی در ادارات آموزش‌وپرورش شهرستان‌ها برای صدور مجوزهای لازم جهت راه‌اندازی دوره پیش‌دبستانی در شهرها، روستاها و به‌خصوص مناطق محروم با متقاضیان همکاری می‌کند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان با اشاره به این‌که پایه و اساس آموزش در مقاطع بالاتر  را دوره پیش‌دبستانی شکل می‌دهد، تصریح کرد: ارزیابی کارشناسان آموزشی نشان داده که دوره پیش‌دبستانی یکی از عوامل اصلی موفقیت دانش‌آموزان به‌ویژه کودکان دوزبانه در مقطع ابتدایی و پایه اول است. دانش‌آموزی که پیش‌دبستانی را گذرانده است با محیط آموزشی و معلم احساس بیگانگی نمی‌کند، در نتیجه زمان کمتری برای ایجاد سازگاری با محیط صرف می‌شود و آموزگاران بیشتر انرژی خود را صرف فرایند یاددهی و آموزش خواهند کرد.

تقی‌زاده با اشاره به فعالیت‌های صورت‌گرفته برای توسعه پیش‌دبستانی در استان اظهار کرد: حدود 300 بسته آموزشی پیش‌دبستانی در سال تحصیلی جاری از سوی سازمان یونیسف بین مناطق محروم توزیع شده و آموزش‌‌وپرورش به دنبال آن  است  با رایزنی بیشتر و همکاری با  این سازمان دوره پیش‌دبستانی را در استان توسعه دهد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار