تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۸
کد خبر: ۱۲۳۳۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
به مناسبت حماسه آزادسازی خرمشهر؛
ساختمان نظام مهندسی خرمشهر کلنگ زنی شد
آیین کلنگ زنی ساختمان دفتر نمایندگی نظام مهندسی ساختمان خرمشهر با حضور رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان، نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی و فرماندار خرمشهر برگزار شد
خوزنیوز: آیین کلنگ زنی ساختمان دفتر نمایندگی نظام مهندسی ساختمان خرمشهر با حضور رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان، نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی و فرماندار خرمشهر برگزار شد.



به گزارش خوزنیوز؛ کورش لطفی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان در حاشیه این آیین در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان به عنوان یکی از سازمان های تخصصی استان با بیش از ۱۷ هزار عضو نقش تاثیرگذاری در ارتقا کیفیت ساخت و ساز در استان دارد و این پتانسیل بزرگ می تواند در جهت توسعه و عمران استان خصوصا ساخت و ساز، شهرسازی، منظر شهری، ترافیک و تاسیسیات شهری کمک های شایانی داشته باشد.

وی ادامه داد: شهری هایی که در طول 8 سال دفاع مقدس درگیر جنگ بودند مانند خرمشهر و آبادان خسارات زیادی را متحمل شدند و طبیعی است بعد از جنگ در دوران بازسازی نتوانستیم آن طور که باید در مسیر توسعه این دو شهر کار کنیم و بعد از گذشت چندین سال از جنگ شاهد هستیم که آثار جنگ و محرومیت هنوز مشاهده می گردد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان خاطر نشان کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان در راستای توسعه دفاتر نمایندگی خود در سطح استان بنا دارد در شهرهایی که دفاتر نمایندگی فاقد ساختمان های ملکی هستند با اولویت خرید زمین و ساخت آن ها براساس معماری بومی محل و با توجه به مباحث مختلفی که در مقررات ملی ساختمان گنجانده شده، ساختمان هایی بسازیم که اولا متناسب با بوم و معماری محل باشند و ثانیا مقررات ملی ساختمان در آن ها لحاظ شود.

وی اضافه کرد: سایت فعلی با همت مسئول دفتر نمایندگی و همکاری مسئولان شهر خریداری شده که امیدوارم بتوانیم با اعتبارات شهرستان و کمک های منطقه آزاد اروند و استانی، شاهد ساخت یک ساختمان درخور نظام مهندسی باشیم و که نماد و الگویی از ساخت و ساز برای این شهر و شهرهای مجاور باشد.

لطفی با اشاره به اینکه سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان بزرگترین تشکل فرهیخته تخصصی در سطح استان است تصریح کرد:  انتظار ما این است که تمامی مسئولان استانی و شهرستان ها تعامل خوبی با سازمان نظام مهندسی در مرکز استان و دفاتر در شهرستان ها  داشته باشند و هرچه این تعامل نزدیکتر باشد طبیعتا کیفیت ساخت و ساز در استان و ارتقای سیما و منظر شهری بهبود خواهد یافت.

وی در رابطه با برنامه های آینده سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان گفت: در آینده نزدیک صدور شناسنامه فنی و ملکی ساختمان ها را اجرایی خواهیم کرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان در این رابطه افزود: این شناسنامه فنی و ملکی توسط مهندسان ناظر تکمیل می شود و بهره بردارانی که می خواهد ساختمانی خریداری کنند با مطالعه شناسنامه متوجه کیفیت ساختمان می شوند همچنین این شناسنامه  می تواند سازندگان را تشویق کند که کیفیت ساخت را بالا ببرند و  به خریداران کمک کند که با آگاهی کامل از وضعیت کیفی ساختمان اقدام به خرید ملک کنند.

بالاترین حجم نیروهای تخصصی در مجموعه نظام مهندسی ساختمان

عبدالله سامری، نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان کارهای مهمی بر دوش دارد و اگر به رسالت اصلی خود توجه و این مسئولیت حرفه ای را اجرایی کند و مهندسان هم جدیت به خرج بدهند هرگز شاهد ساخت و سازهای بی کیفیت در سطح استان و خرمشهر نخواهیم بود .

وی با بیان اینکه بالاترین حجم نیروهای تخصصی در این مجموعه نظام مهندسی ساختمان ساماندهی شده است عنوان کرد: نگاه ما به سازمان نظام مهندسی ساختمان نباید غیر تخصصی باشد ما اگر بخواهیم شهرهایی سالم با معماری زیبا داشته باشیم این امر با همکاری و تکیه بر سازمان نظام مهندسی ساختمان ممکن می شود.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در شهرستان خرمشهر ساخت و سازهای غیراصولی زیادی وجود دارد که براساس رعایت مقررات ملی ساختمان صورت نگرفته است بنابراین تلاش خواهیم کرد تا برای توسعه بناها و ساختمان های این شهرستان از ظرفیت مهندسان استفاده کنیم.

30 میلیارد ریال اعتبار ساخت ساختمان جدید نظام مهندسی خرمشهر

سیاوش جودکی، مسئول دفتر نمایندگی نظام مهندسی ساختمان خرمشهر، گفت: ساختمان جدید نظام مهندسی خرمشهر در زمینی به وسعت یک‌هزار و 563متر مربع در چهار طبقه احداث می‌شود.

وی ادامه داد: در این ساختمان علاوه بر فضاهای اداری، فضاهای نمایشگاهی، بردهای تخصصی، سالن‌های کنترل و بررسی نقشه، کنفرانس، آمفی تئاتر و مهمانسرا پیش‌بینی شده است.

جودکی با بیان اینکه برای احداث این پروژه بالغ بر 30 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است عنوان کرد: حال حاضر 198 مهندس عضو این دفتر هستند که از این تعداد 116 نفر مهندس عمران، 38 نفر مهندس معماری، 20 نفر مکانیک، 21 نفر برق و 3 نفر نقشه‌بردار هستند.
:
:
:
آخرین اخبار