تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
کد خبر: ۱۲۳۳۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
موزه صنعت نفت راه‌اندازی در آبادان می‌شود
معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از راه اندازی موزه صنعت نفت در آبادان خبر داد.
موزه صنعت نفت راه‌اندازی می‌شود

علی مراد خانی که به استان خوزستان سفر کرده است در حاشیه مراسم کلنگ زنی سالن پلاتوی آبادان گفت: : امیدواریم هر چه زودتر شاهد بهره‌برداری اولین پلاتوی آبادان باشیم که با استفاده از امکانات که سازمان منطقه آزاد اروندساخته می‌شود.

وی افزود: در دیگر نقاط کشور نیز کارهای این‌چنینی شده است و در بجنورد ساخت پلاتو در چند نقطه را تمام کردیم و در بندرعباس و برخی شهرهای دیگر نیز همین وضعیت وجود دارد.

مراد خانی بیان کرد: در دوره دفاع مقدس بیشترین هزینه‌ها و خسارت‌ها را آبادان و خرمشهر دادند و از طرفی علاقه‌مندان زیادی در حوزه فرهنگ و هنر در این شهرها داریم که مشغول فعالیت هستند.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد سلامی اعلام کرد: به همین دلیل نیاز است آن طوری که درخور و شایسته مردم این دوشهر است برای آن‌ها کار شود اما احتیاج به بررسی و تحمل بیشتری وجود دارد.

مراد خانی با اشاره به اینکه در حال حاضر پروژه‌هایی در دست بررسی است، اظهار کرد: آبادان و خرمشهر زمینه‌های کاری هنری خوبی دارد اما باید بالفعل شود.

وی افزود: سرمایه‌های خیلی خوبی اینجا وجود دارد که مربوط به سازمان‌های مختلف است و می‌توان از آن‌ها استفاده‌های زیادی کرد.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد سلامی گفت: به عضوان مثال همین مجموعه تاریخی صنعت نفت آبادان می‌تواند یک جاذبه گردشگری در شهر باشد و به‌عنوان یک شهر موزه افراد زیادی را به این شهر جذب کند./جوان
:
:
:
آخرین اخبار