تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۲
کد خبر: ۱۲۳۳۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نظریه ای جدید درباره آغاز جهان
کیهان شناسان با مطالعه در ماده تاریک و سیاه چاله ها نظریه جدیدی از آغاز جهان مطرح کردند.
 کیهان شناسان با کاوش در ماده تاریک و سیاه چاله ها در فضا نظریه جدیدی در مورد  آغاز جهان ارائه کردند. با اینکه 80 درصد از جهان از ماده تشکیل شده اما هنوز اطلاع دقیقی از سیاه چاله ها و ساختار آنها در دسترس نیست .  
ماده ای شگفت آور که نظریه جدیدی از آغاز جهان مطرح کرد
پل شاپیرو، استاد دانشگاه آستین معتقد است که سیاه چاله ها ممکن است از بوزون ها(بوزون‌ها ذرات زیراتمی هستند که از آمار بوز-انشیتین تبعیت می‌کنند) ساخته شده باشند که در حالت عجیب ماده به نام "چگالش بوز- انیشتین" متراکم می شوند.  

 شاپیرو و همکارانش در محاسبات خود دریافتند که سیاه چاله ها می توانند رفتاری متفاوت از آن گونه که ازآغاز جهان بودند ازخود نشان دهند، در حالی که بسیاری از محققان معتقدند که سیاه چاله ها به تازگی مانند واکنش ضعیف ذرات سنگین عمل می کنند. اگر نظریه شاپیرو و لی درست باشد، ماده تاریک در گذشته بیشتر مانند یک منبع تشعشع کننده عمل می کردند تا ماده.
 
ماده ای شگفت آور که نظریه جدیدی از آغاز جهان مطرح کرد

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان شاپیرو در این زمینه اظهار کرد:  در مدل مراحل آغاز جهان، سیاه چاله در واقع مانند یک مایع عمل می کرده که در برابر فشرده سازی مقاومت کرده است. فشاری در اطراف سیاه چاله وجود دارد که تلاش می کند آن را از هم بپاشد، مدل مراحل آغازین جهان و عملکرد ماده تاریک در آن توضیح می دهد که چرا انبساط جهان پس از انفجار بزرگ بیگ بنگ کاهش یافته است همچنین با این نتایج ساده تر از گذشته می توان پیچیدگی های امواج گرانشی را کشف شود.
:
:
:
آخرین اخبار