تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۱۲۳۴۱۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم اصفهان: درصورت توقف طرح بهشت آباد یک میلیارد مترمکعب آب به خلیج فارس می‌ریزد!
کم سوادی نماینده خواهان انتقال آب!
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر تونل بهشت‌آباد عملیاتی شود، استان چهارمحال بختیاری بالغ بر ۲۵۰ میلیون متر مکعب، اصفهان ۲۵۰، یزد ۱۸۰ و کرمان ۱۵۰ میلیون مترمکعب آب دریافت می‌کنند. در صورت اجرای این طرح، در مجموع حدود یک میلیارد مترمکعب آب از بهشت‌آباد به فلات مرکزی منتقل می‌شود و در غیر این صورت این آب به خلیج فارس می‌ریزد.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پروژه انتقال آب بهشت‌آباد به فلات مرکزی، مصوبه هیئت دولت را دارد، گفت: مسئولان نمی‌توانند مصوبه هیئت دولت و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده برای انتقال آب به فلات مرکزی را نادیده بگیرند.

به گزارش خوزنیوز حجت‌الاسلام احمد سالک با اشاره به آخرین وضعیت پروژه انتقال آب «بهشت‌آباد» اظهار داشت: موضوع انتقال آب به فلات مرکزی ایران از منطقه بهشت‌آباد موضوع تازه‌ای نیست، از دوره چهارم مجلس شورای اسلامی به بعد، این موضوع مطرح بوده  و کار کارشناسی بسیار سنگینی بر روی این طرح صورت گرفته و علاوه بر این کار کارشناسی، مصوبه دولت را دریافت کرده است.

وی افزود: مسئولان نمی‌توانند مصوبه دولت و سرمایه‌گذاری انجام شده برای انتقال آب به فلات مرکزی را نادیده بگیرند، در حال حاضر سد بهشت‌آباد در دستور کار است و متوقف نشده است، امیدوار هستیم تونل بهشت‌آباد برای حرکت آب به شکل ثقلی برای فلات مرکزی احداث شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر تونل بهشت‌آباد عملیاتی شود، استان چهارمحال بختیاری بالغ بر ۲۵۰ میلیون متر مکعب، اصفهان ۲۵۰، یزد ۱۸۰ و کرمان ۱۵۰ میلیون مترمکعب آب دریافت می‌کنند.

وی اضافه کرد: در صورت اجرای این طرح، در مجموع حدود یک میلیارد مترمکعب آب از بهشت‌آباد به فلات مرکزی منتقل می‌شود و در غیر این صورت این آب به خلیج فارس می‌ریزد.

 پروژه بهشت‌آباد از جمله پروژه‌هایی بود که در ابتدای دهه ۸۰ برای تأمین آب شرب فلات مرکزی ایران تصویب شد اما تاکنون که بیش از ۱۵ سال از این مصوبه می‌گذرد و هنوز این پروژه حیاتی به سرانجام نرسیده است.

مرجع / تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
6
2
آب را میبرند برای کشت پسته و برنج و دیگر محصولات کشاورزی شما که هیچ همتی برای مصارف این آب را در عرصه اقتصادی ندارید چرا اعتراض میکنید بره هدر بشه بهتره یا اینکه محصولات استراتژی تولید کنند .
ناشناس
|
GERMANY
|
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
1
9
این نماینده اصفهان علاوه بر بی سوادی خیلی خودخواه و تمامیت خواه تشریف دارن مگر مردم چندین شهر استان خوزستان که در مسیر رودخانه کارون سکونت دارند بایستی هزینه توسعه صنعتی و کشاورزی باغبانی شهر اصفهان و یزد و کرمان بدهند سوای اینکه انتقال آب از حوضه کارون باعث تخریب زیستگاه های گیاهی و جانوری منطقه و همچنین عشایر کوچ رو بختیاری خواهد شد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
0
0
خب بنده خدا راست میگه بدون مطالعه که اینکارو نمی کنن چند استان هم مشکل خشکسالیشون رفع میشه و سیراب میشن
:
:
:
آخرین اخبار