تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۵
کد خبر: ۱۲۳۴۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صادرات 42 هزار تن کالا از گمرک خرمشهر در سال جاری
طی دو ماه نخست سالجاری 42هزار تن کالا به ارزش پنج میلیون و 200 هزار دلار از این گمرک به خارج از کشور صادر شده است
مدیر کل گمرک خرمشهر گفت:طی دو ماه نخست سالجاری 42هزار تن کالا به ارزش پنج میلیون و 200 هزار دلار از این گمرک به خارج از کشور صادر شده است.

عارف باوی چهارشنبه عمده ترین کشورهایی که کالا به آنها صادر شده را عراق و کویت عنوان کرد و گفت:عمده ترین کالاهای صادراتی نیز شامل سیمان، سنگ، گچ و انواع میوه و تره بار بود.

وی اضافه کرد:طی دو ماه نخست سال جاری ترانزیت خارجی مقصد خرمشهر به وزن دو هزار 858 تن و 18 میلیون و 321 هزار و 442 دلار بود که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 38 درصد و از نظر ارزش دلاری افزایش سه برابری را نشان می دهد.

باوی افزود:ترانزیت خارجی از مبدا خرمشهر نیز در این مدت زمانی 305 تن و به ارزش یک میلیون و 820 هزار دلار بود که نسبت به سال گذشته 63 درصد کاهش را نشان می دهد.

مدیرکل گمرک خرمشهر تصریح کرد:ترانزیت داخلی مبدا خرمشهر در سال جاری نیز 656 تن و با رازش یک میلیون و 823 هزار و 350 دلار بود که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی پنج برابر و از نظر ارزش دلاری 13 برابر افزایش را نشان می دهد.

مدیر کل گمرک خرمشهر در بخش دیگری از سخنانش، میزان ترانزیت داخلی مقصد خرمشهر طی دو ماه نخست سال گذشته را 114 تن و ارزش 135 هزار و 957 دلار اعلام کرد و بیان داشت:این رقم در سال جاری به 633 تن و ارزش دلاری یک میلیون و 788 هزار و 850 دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 5.5 برابر و از نظر دلاری 13 برابر افزایش را نشان می دهد.

این مسئول، درآمد عمومی گمرک خرمشهر طی دو ماه نخست سالجاری را 488 میلیارد و 546 میلیون و 195 هزار ریال اعلام کرد و این درآمد به حساب خزانه دولت واریز شده است.

ترانزیت خارجی برای ارسال کالا از کشورهای همسایه به کشور دیگر با گذر از خاک ایران می باشد.

ترانزیت داخلی به گمرکات کشور نیز برای حمل و جابجایی کالا از یک گمرک داخلی به گمرک داخلی دیگر می باشد.

ترانزیت خارجی عبارت از این است که کالای خارجی به‌منظور عبور از خاک ایران از یک نقطه مرزی کشور وارد و از نقطه مرزی دیگر خارج شود.

گمرک خرمشهر در منتهی الیه جنوب غربی جلگه خوزستان قرار گرفته است و تا خلیج فارس حدود 60 مایل دریایی فاصله دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار