تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹
کد خبر: ۱۲۳۴۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس جدید بیمارستان گلستان اهواز معارفه شد
مراسم تکریم دکتر حمیدرضا آرتی رئیس پیشین و معارفه دکتر حبیب حی بر سرپرست جدید مرکز آموزشی درمانی گلستان اهواز برگزار شد
خوزنیوز: مراسم تکریم دکتر حمیدرضا آرتی رئیس پیشین و معارفه دکتر حبیب حی بر سرپرست جدید مرکز آموزشی درمانی گلستان اهواز با حضور دکتر عبداله رفیعی معاون توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دکتر سید احمد حسینی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه، دکتر محمد فکور رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه و جمعی از اعضاء هیئت علمی، پزشکان و کارکنان در محل سالن اجتماعات بیمارستان برگزار شد.

رییس جدید بیمارستان گلستان اهواز معارفه شد 

به گزارش خوزنیوز؛ دکتر عبداله رفیعی معاون توسعه آموزش دانشگاه در این مراسم با بیان اینکه ارزیابی افراد در یک پست مدیریتی باید بر اساس امکانات موجود باشد، اظهار داشت: کار و مدیریت در محیط دانشگاهی به خصوص بیمارستان‌های آموزشی بسیار مشکل است.
 
معاون توسعه آموزش دانشگاه افزود: توجه به ساختار صحیح ارائه خدمات درمانی در بیمارستانها بسیار مورد تآکید است چرا که در صورت عدم وجود ساختار مناسب، اشکالاتی در نحوه ارائه خدمات درمانی و به خصوص، مدیریت بیمارستان ایجاد خواهد کرد.
 
عضو هئیت علمی دانشگاه ادامه داد: از جمله اتفاقاتی که در سالهای اخیر در کشور رخ داده است، انجام پرداخت در مقابل ارائه خدمت و متناسب با ساختار آموزشی است که با اجرای طرح تحول نظام سلامت توقعات در بیمارستان‌های آموزشی نسبت به بیمارستان‌های غیر آموزشی بیشترشده است.

وی در پایان تصریح کرد: امیدواریم در مراکز درمانی تلاش شود از تجارب گذشته در روند هرچه بهتر شدن درمان و آموزش در بیمارستان‌ها استفاده شود.

امروز نیز در قالب جهاد اکبر در نظام جمهوری اسلامی، کار برای مردم و پذیرفتن مسئولیت را عهده دار هستیم

دکتر محمد فکور رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه نیز در این مراسم با تبریک پیشاپیش فرارسیدن ماه مبارک رمضان که تمرین جهاد با نفس است، افزود: امروز نیز در قالب جهاد اکبر در نظام جمهوری اسلامی، کار برای مردم و پذیرفتن مسئولیت را عهده دار هستیم.
 
وی تحویل کارنامه ای در گذشته به فرد جدیدی که باید از این به بعد در ارائه خدمات تأمین سلامت، کارنامه بهتری ارائه دهد را از مهم ترین ویژگی های جلسات تکریم و معارفه دانست و گفت: بیمارستان گلستان از لحاظ آموزش عالی و تربیت نیروهای متخصص و ماهر در رشته های مختلف پزشکی به عنوان بیمارستان مادر عمل می کند و حجم زیادی از فعالیت های آموزشی در بخش بالینی عملاً در بیمارستان گلستان رقم می خورد.
 
فکور با بیا اینکه بخش درمانی بیمارستان گلستان، حجم زیاد و فوری مراجعات را در بردارد و فعالیت یک سیستم در برآیند عملکرد تک تک کارکنان تجلی خواهد یافت که در این بین رئیس و مدیر بیمارستان نقش اصلی پاسخگو بودن را ایفا می کنند، گفت: بخش مهمی از پاسخگویی در بخش سلامت و توسعه آموزش پزشکی در بیمارستان گلستان و امام خمینی (ره) رقم می خورد و در عین حال در بیمارستان گلستان به دلیل وجود توسعه ساختاری مربوط به دهه های پیشین یعنی پراکندگی، گستردگی و در سطح بودن واحدهای بیمارستان که علاوه بر تحمیل هزینه های سنگین مدیریت، چینش کارکنان را نیز با مشکل مواجه می کند، فوریت در ارائه خدمات برای حفظ جان مریض و عدم ثبت آنها در پرونده نیز هزینه های گزافی را به بیمارستان متحمل می کند و همچنین در رأس بودن این بیمارستان و مورد پایش و ارزیابی مستمر قرار گرفتن آن سبب شده است که کار مدیریت در این بیمارستان مشکل و همچنین از جایگاه ویژه ای برخوردار باشد.
 
عضو هیئت علمی دانشگاه تصریح کرد: زمانی که فرد مسئولیتی را می پذیرد و عهده دار تأمین خواسته های سیستم یعنی حفظ آبروی نظام جمهوری اسلامی ایران و سازمان مربوطه، سلامت افراد و کاهش هزینه های مراجعه کننده می شود به واقع کار بسیار سختی را پیش رو دارد.
 
رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه با تبریک به رئیس جدید و تقدیر از رئیس سابق بیمارستان گلستان، اظهار داشت: دکتر حی بر پیش از این عهده دار مسئولیت در بیمارستان گلستان بوده و هم اکنون بعد از گذشت مدتی که دوباره عهده دار این مسئولیت شده است، قطعاً با تجربه بیشتر و برنامه ریزی بهتر در یک مسیر مشخص پیشروی خواهد کرد.
 
دکتر حمیدرضا آرتی رئیس سابق بیمارستان گلستان اهواز نیز در این جلسه با بیان اینکه مدیریت در بیمارستان تنها یک انتقال دهنده پیام بین سطوح پایین و سطوح بالایی است، گفت: کارهای مثبتی که در بیمارستان انجام شد، همه با حمایت و همفکری تمام کادر بیمارستان صورت پذیرفت و حاصل یک خرد جمعی است.

در طول اجرای برنامه تحول نظام سلامت در کشور، توانستیم این برنامه را نیز در بیمارستان گلستان به طور قابل قبول به اجرا درآوردیم
 
وی با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت، گفت: در طول اجرای برنامه تحول نظام سلامت در کشور، توانستیم این برنامه را نیز در بیمارستان گلستان به طور منظم و قابل قبول به اجرا درآوردیم و در این راستا بخش هایی که تا مدتهای مدید تعمیر نشده بودند مانند بخش ارتوپدی و پاویون های پزشکان و در بخش های آموزشی نیز کتابخانه و در قسمت ارتقاء کیفیت هتلینگ، تعداد 20 بخش و واحد نوسازی، تعمیر و بازسازی شد.
 
آرتی دستیابی به تراز مثبت مالی را از دستآوردهای مهم دانست و درخصوص سایر اقدامات انجام شده تصریح کرد: تعدد واحدها و پراکندگی آنها سبب شد سه دستگاه اکسیژن ساز خریداری شود، توسعه بخش دارویی و استقرار یک داروخانه دیگر سبب ارائه بهتر خدمات دارویی به بیماران، مخصوصاً بیماران شیمی درمانی شد، بخش رادیولوژی دیجیتال در درمانگاه و رادیولوژی مرکزی فعال و شتاب دهنده خطی 3 با مساعدت دانشگاه و سرمایه گذاری گروه رادیوتراپی راه اندازی شد.
 
وی با اشاره به اینکه انجام برخی امور در بیمارستان نیاز به زمان و پیگیری دارد، گفت: راه اندازی دو دستگاه آنژیوگرافی خریداری شده، احداث کلینیک ویژه که کلنگ آن به زمین زده شده است، گسترش فضای اورژانس، راه اندازی رادیولوژی دیجیتال اورژانس و شروع عملیات ساختمانی مرکز جامع قلب و عروق از جمله اقداماتی است که امیدواریم با مدیریت دکتر حی بر به سرانجام برسد.
 
این عضو هیئت علمی دانشگاه افزود: بجز راه اندازی بخش شیمی درمانی سرپایی و گسترش و تعمیرات بخش های ویژه که از جانب وزارتخانه برنامه ریزی و تأمین اعتبار نشده است، بقیه موارد مربوط به طرح تحول نظام سلامت در بیمارستان با همت همه کارکنان اجرا شده است، البته نباید فراموش کنیم محدودیت منابع و ارائه خدمات حداکثری یک مسئله ای است که همیشه در ساختار بیمارستانی وجود داشته است.
 
گفتنی است؛ دکتر حی بر نیز در پایان جلسه به تقدیر و تشکر از زحمات دکتر آرتی در طول دوران تصدی سمت ریاست بیمارستان گلستان اهواز پرداخت و حمایت و همراهی تمام مسئولان و همکاران را برای ارتقاء هر چه بیشتر و بهتر کمیت و کیفیت خدمتگزاری به بیماران و مردم خواستار شد.

لازم به ذکر است در پایان برنامه با اهداء هدایایی از زحمات دکتر حمیدرضا آرتی تقدیر و تشکر شد و همچنین حکم دکتر حبیب حی بر که به امضاء دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز رسیده است تقدیم وی گردید.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
محمود گندمکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
0
0
سلام و خسته نباشین .واقعأ بیمارستان از نظر بهداشت وضع خوبی ندارد وخدمت شما پرسنل زحمات کش را زیر سوال میبرده....
:
:
:
آخرین اخبار