تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۱۲۳۴۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پنجمین دوره مسابقات و جشنواره بین المللی ورزش های سنتی و بازیهای بومی و محلی
خوزنیوز: پنجمین دوره مسابقات و جشنواره بین المللی ورزش های سنتی و بازیهای بومی و محلی گرامیداشت سال روز آزاد سازی خرمشهر و یاد بود ورود مقام معظم رهبری به کردستان با حضور 7 استان ایران و چند تیم خارجی به مدت سه روز در کردستان برگزار خواهد شد.

پنجمین دوره مسابقات و جشنواره بین المللی ورزش های سنتی و بازیهای بومی و محلی

داریوش عباسی رییس هیات ورزش های روستایی و بازیهای بومی و محلی ایذه با تایید این خبر گفت: این مسابقات با حضور 7 استان کشور خوزستان (تیم ایذه به نمایندگی حضور دارد) لرستان ، گلستان ، اردبیل ، سیستان و بلوچستان ، خراسان شمالی و دو تیم از کردستان از ایران و چند تیم خارجی شرکت خواهند کرد.

وی افزود: رشته کشتی زوران مچکه و طناب کسب از بازیهای تعین شده می باشد اما در بخش فرهنگی هر استان موظف به اجرای مراسم چوب بازی ، دستمال بازی (حرکات فول کلوویک و موزن) به صورت سنتی همراه با موسس و البسه محلی و گویش زبان مادری حایز اهمیت خواهد بود.

داریوش عباسی رییس هیات ورزش های روستایی و بازیهای بومی و محلی ایذه در پایان خاطرنشان کرد: به نفرات و تیم های برتر این مسابقات و جشنواره حکم ، مدال و جام قهرمانی از سوی فدارسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی ایران اهدا خواهد شد.
:
:
:
آخرین اخبار