تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۹
کد خبر: ۱۲۳۵۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار ویژه دزفول:
مهمترین مشکل اقتصاد خوزستان دولتی بودن آن است
معاون استاندار و فرماندار ویژه دزفول مشکل اساسی اقتصاد خوزستان را دولتی بودن آن عنوان کرد و گفت: بسیاری از مشکلات بخش اقتصاد و تولید در خوزستان ناشی از اداره ها و به دلیل نگاه محدود برخی مسئولان ایجاد می شوند
معاون استاندار و فرماندار ویژه دزفول مشکل اساسی اقتصاد خوزستان را دولتی بودن آن عنوان کرد و گفت: بسیاری از مشکلات بخش اقتصاد و تولید در خوزستان ناشی از اداره ها و به دلیل نگاه محدود برخی مسئولان ایجاد می شوند.

حبیب اله آصفی ظهر پنجشنبه در آیین افتتاح هفت طرح تولیدی و عمرانی به مناسبت چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری - روز دزفول در شهرک صنعتی شماره 2 این شهر افزود:بخش زیادی از اقتصاد خوزستان با سرمایه گذاری دولت ایجاد و مدیریت می شود به همین دلیل می توان خوزستان را یک استان دولتی نامید و این در حالی است که نقش دولت در اقتصاد استان های دیگر تشویقی و حمایتی است.

معاون استاندار خوزستان با برشمردن ویژگی های منحصر به فرد خوزستان افزود: 65 درصد نفت، 50 درصد گاز، 30 درصد آب شیرین، 60 درصد شکر و 98 درصد باگاس کشور در خوزستان تولید می شود که نشان از ظرفیت بسیار بالای اقتصادی و منابع طبیعی این استان دارد.

فرماندار دزفول با تاکید بر اقتصاد مقاومتی به عنوان کلید حل مشکل اقتصاد کشور با درخشان توصیف کردن آینده اقتصاد و تولید در شهرستان دزفول تاکید کرد: 300 هزار میلیارد ریال سرمایه بخش خصوصی در 2 سال گذشته به دزفول جذب شده که نوید دهنده آینده درخشان در این شهرستان است.

آصفی با بیان اینکه بخش زیادی از این سرمایه گذاری توسط غیر دزفولی ها صورت گرفته خواستار مشارکت بخش خصوصی دزفول برای سرمایه گذاری در بخش تولیدی و صنایع این شهرستان شد.

فرماندار دزفول تاکید کرد: پالایشگاه 150 هزار بشکه ای با 6.3 میلیارد یورو، کارخانه لوله های درون چاهی بدون درز با اعتبار 12 هزار میلیارد ریال و 2 نیروگاه سیکل ترکیبی و یک نیروگاه 100 مگاواتی خورشیدی از جمله طرح های بزرگی است که سرمایه گذاران بزرگ برای اجرا در دزفول متعهد شده اند.

وی با اشاره به آخرین اقدام صورت گرفته برای راه اندازی کارخانه هشت هزار تنی قند دزفول گفت: با تعطیل شدن کارخانه قند شمال خوزستان ،دزفول با مازاد تولید محصول کشاورزی مواجه شد که بر اثر آن زیان فراوانی به کشاورزان منطقه وارد شد.

آصفی گفت: همانطور که دزفول در دوران دفاع مقدس الگو و نمونه بوده است می تواند در حوزه اقتصادی هم مقاوم و الگو باشد.

فرماندار دزفول، اقتصاد مقاومتی را درون گرا و برون نگر توصیف و با درخشان خواندن آینده اقتصادی کشور افزود: ملت ایران در مقابل آمریکا و ابرقدرت های جهان تسلیم نمی شود و با اجرای اقتصاد مقاومتی و رهنمودهای مقام معظم رهبری از این مرحله حساس نیز عبور خواهد کرد.

وی با بیان اینکه بار سنگین تولید به دوش صنعتگران و تولیدکنندگان کشور است و به همین خاطر باید از آنها حمایت جدی شود افزود: تولید بخش مظلوم در اقتصاد کشور است.

فرماندار دزفول اظهار کرد: با توجه به ظرفیت های دزفول اگر به جاده های ارتباطی دزفول توجه جدی شود همه چیز در این شهرستان قابل تولید است.

معاون استاندار خوزستان ادامه داد: ظرفیت های شهرستان دزفول به اندازه یک کشور است.

وی با بیان اینکه دزفول در حوزه کشاورزی، گردشگری، تاریخی و فرهنگی حرف های زیادی برای گفتن دارد اظهار کرد: عقب افتادگی شهرستان دزفول با رقم بسیار بالای سپرده گذاری مردم دزفول در بانک ها همخوانی ندارد.

آصفی سپرده گذاری مردم دزفول در بانک ها را بیش از 400 هزار میلیارد ریال برآورد کرد و گفت:تاکنون تلاش برای متقاعد کردن سپرده گذاران دزفولی برای سرمایه گذاری بخشی از سپرده های بانکی خود در بخش تولید موفقیت چشمگیری نداشته است.

فرماندار دزفول گفت: اگر 10 درصد از این سپرده وارد چرخه تولید شود تمام مشکل اشتغال شهرستان و اگر نیمی از این سپرده گذاری وارد تولید استان شود مشکل اشتغال تمام خوزستان را برطرف می کند.

به مناسبت چهارم خرداد هفت طرح تولیدی ، عمرانی و خدماتی در شهرستان دزفول افتتاح و به بهره برداری رسید.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار