تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۶
کد خبر: ۱۲۳۵۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انتقادات اعضای شورای شهر آبادان در نشست علنی؛
کمیته تطبیق فرمانداری آبادان به وظایف خود عمل نمی‌کند
عضو شورای شهر آبادان گفت: باید لوایحی که به فرمانداری ارسال می‌شود بررسی‌شده و پاسخ آن به شورای شهر اعلام شود اما کمیته تطبیق فرمانداری آبادان به وظایف خود نمی‌پردازد
جلسه شورای اسلامی شهرآبادان امروز در ساختمان این شورا و با حضور مدیران مناطق شهرداری آبادان برگزار شد.

عبدالحسین مکوندی در این جلسه اظهار داشت: پیش‌تر گفته بودیم که 68 لایحه به فرمانداری آبادان ارسال‌شده مدت زیادی است که بدون پاسخ مانده است.

نائب رئیس شورای شهرآبادان با اشاره به پاسخ رئیس کمیته تطبیق فرمانداری آبادان به این اظهارات، عنوان کرد: با احترامی که برای این فرد قائلم اما رئیس کمیته تطبیق فرمانداری آبادان باید جایگاه خود را بشناسد چراکه در جایگاهی نیست که بخواهد در این مورد به ما پاسخ بدهد.

وی مسئولیت مستقیم تطبیق لوایح شورای شهرآبادان و پاسخگویی دراین‌باره را به عهده  فرماندار آبادان دانست و گفت: فرماندار آبادان باید برحسب وظیفه پاسخگوی ما باشد.

مکوندی با تأکید بر مقصر بودن فرماندار آبادان در موضوع تأخیر در پاسخ لوایح شورا، اعلام کرد: فرماندار آبادان در سیستم مدیریتی خود ضعیف عمل کرده که تاکنون نتوانسته بررسی تطبیق لوایح شورای شهرآبادان را به‌روز کند.

نایب رئیس شورای شهرآبادان تصریح کرد: این‌که به‌جای فرماندار یک دبیر کمیته تطبیق پاسخ شورا را می‌دهد نیز ضعف دیگری در سیستم را نشان می‌دهد و این انتقاد از طرف ما به فرمانداری وارد است.

وی با اشاره به گفته‌های دبیر کمیته تطبیق فرمانداری آبادان مبنی بر اینکه شورا باید به‌جای فرافکنی وظایف خود ر ا انجام دهد، اظهار کرد: ما به کار خود وارد هستیم و نیاز به چنین توصیه‌هایی نیست.

مکوندی با اشاره به پاسخ دبیر کمیته تطبیق فرمانداری آبادان مبنی بر اینکه کمیته تطبیق لوایح را بررسی می‌کند، بیان کرد: وظیفه کمیته تطبیق همان‌طور که از نامش پیداست تطبیق لوایح با قانون است.

وی افزود: کمیته تطبیق فرمانداری آبادان فقط باید میزان مغایرت لوایح با قانون در صورت وجود را بسنجد و اعلام کند و حق رصد پروژه‌ها و نظر دادن درباره آن‌ها را ندارد و در حیطه وظایفش نیست.

شورا  نهادی اجرایی نیست/شهرداری وظایف اجرایی خود را انجام دهد

حمید حنظل عیدانی نیز در این جلسه اظهار داشت: این‌که گفته‌شده شورای شهر برخی لوایح تأییدشده را عملیاتی نکرده است ناصحیح و ناشی از عدم شناخت درست گوینده از موضوع است.

وی افزود: کار شورا اجرایی نیست و انجام پروژه‌ها به عهده شهرداری آبادان و دیگر سازمان‌ها است و کار ما در این‌ بین فقط ارسال لوایح است.

عضو شورای شهرآبادان با اشاره به اینکه عدم اجرایی شدن مصوبات می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد، عنوان کرد: برخی مصوبات ممکن است بار مالی داشته باشند و منابع مالی آن هنوز به دست نیامده باشد.

وی گفت: برخی دیگر از مصوبات نیز ممکن است به دلیل ضعف عملکرد سیستم شهرداری به اجرا نرسیده باشد و اشکال در شهرداری باشد.

عضو شورای شهر آبادان حق پیگیری لوایحی که شهرداری آبادان عملی نکرده را برای شورا محفوظ دانست و اعلام کرد: از ریاست شورای شهر آبادان نیز تقاضا داریم پیگیر لوایح عملی نشده از طرف شهرداری باشد.

اجرا نشدن مصوبات دلیل عدم پاسخگویی نیست

حنظل عیدانی افزود: بهتر بود به‌جای گفتن اینکه خیلی از لوایح اجرایی نشده، تعداد آن‌ها اعلام می‌شد چرا که کلمه خیلی بعد کیفی دارد و تعداد را معلوم نمی‌کند و مشخص نیست منظور از این کلمه چه تعداد لایحه است.

عضو شورای شهرآبادان تصریح کرد: درهرحال اجرا نشدن مصوبات تأییدشده نیز دلیلی بر آن نیست که کمیته تطبیق فرمانداری آبادان به وظیفه خود عمل نکند.

وی افزود: احساس می‌کنیم دلیل عدم پاسخگویی فرماندار به این خواسته شورا شانه خالی کردن بوده است و به همین دلیل به‌جای فرماندار، دبیر کمیته تطبیق به شورا پاسخ داده است.

حنظل عیدانی اعلام کرد: بهتر است کمیته تطبیق فرمانداری آبادان به‌جای پیگیری اجرایی شدن مصوبات به وظیفه خود بپردازد و حتی اگر یک مصوبه برای تطبیق ارسال شد پاسخ آن را به شورا بدهد.

این عضو شورای شهر آبادان بابیان اینکه مسلماً حجم مصوبات شورای شهر چوئبده و اروندکنار کمتر از مصوبات آبادان است، اظهار داشت: این موضوع نیز نمی‌تواند دلیل پاسخ ندادن لوایح شورای شهرآبادان باشد.

وی با تأکید بر اینکه باید این موضوع مدیریت شود و دلیلی بر بی‌پاسخ ماندن لوایح شورا نیست، بیان کرد: به‌عنوان‌مثال می‌توان نیروها را در فرمانداری بیشتر کرد تا کار تطبیق لوایح با سرعت بیشتری انجام گیرد.

حنظل عیدانی با تأکید بر اینکه هیچ مصوبه‌ای در شورا راکد نمانده است، اظهار کرد: هر مصوبه‌ای که به شورا برسد بلافاصله به شهرداری یا نهاد مربوطه ارجاع داده می‌شود.

کمیته تطبیق فرمانداری به وظایف خود نمی‌پردازد

خلیل جنامی نیز در این جلسه گفت: کار کمیته تطبیق فرمانداری آبادان تطبیق لوایح ارسال‌شده از طرف شورا به فرمانداری است.

وی تصریح کرد: با توجه به بی‌پاسخ ماندن تعداد زیادی از لوایح ارسال‌شده به این کمیته اگر بنا باشد همه لوایح بر اساس ماده 80 اجرا شوند پس نیازی به وجود کمیته تطبیق فرمانداری نیست و ارسال این لوایح به فرمانداری کار بیهوده‌ای خواهد بود.

این عضو شورای شهرآبادان با اشاره به گفته‌های دبیر کمیته تطبیق فرمانداری آبادان مبنی بر اینکه شورا به وظایف خود بپردازد، اعلام کرد: قطعاً همه باید به وظایف خود بپردازند و تطبیق لوایح شورا با قانون نیز وظیفه این کمیته است که به آن پرداخته نمی‌شود.

جنامی افزود: انتظار داریم لوایحی که به فرمانداری ارسال می‌شود طبق قانون و زمان‌بندی منظم بررسی‌شده و پاسخ آن به شورای شهر اعلام شود.

مریم نصاری نیز در این جلسه گفت: عدم پاسخ فرمانداری آبادان به لوایح شورای شهر را چند هفته پیش و برای  اولین بار بنده مطرح کردم و خواستار رسیدگی به لوایح شورا شدم.

وی با اشاره به اینکه پیگیری پاسخ بررسی برخی لوایح را نیز شخصاً انجام دادم، اظهار داشت: به‌عنوان‌مثال یک مجموعه ترک اعتیاد قصد داشت یک کتابخانه ایجاد کند که لایحه آن به فرمانداری ارسال شد.

عضو شورای شهرآبادان گفت: این‌یک اقدام فرهنگی و بسیار مثبت است و کمتر شاهد انجام چنین اقداماتی هستیم و به‌جای بلاتکلیف گذاشتن باید به چنین اقداماتی کمک کنیم.

نصاری با گلایه از فرمانداری آبادان برای بی‌پاسخ گذاشتن این مصوبه، اعلام کرد: بالای 20 دفعه پیگیری فقط برای پاسخ همین مصوبه انجام گرفت که نتیجه‌ای دربر نداشت.

وی عنوان کرد: معطل کردن اقدامات مثبت فرهنگی در جامعه کار درستی نیست و توصیه می‌کنیم در راستای خدمت به مردم قدم برداشته شود.

عضو شورای شهرآبادان گفت: این فقط یک نمونه از لوایح بی‌پاسخ مانده بود و این عدم پاسخگویی کمیته تطبیق فرمانداری آبادان سبب مراجعات بالای مردم و گلایه و ناامیدی مردم ما شده است.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار