تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۹
کد خبر: ۱۲۳۵۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حکایت خونین‌شهر همچنان ادامه دارد؛
امید و آرزوهای جوانان خرمشهری در سایه بی‌مهری مسئولان
سی و چهارمین سوم خرداد هم گذشت با تفاوت‌ها و کاستی‌ها، برنامه‌های ستاد بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر متفاوت از دیگر سال‌ها بود، امسال همه‌چیز در خرمشهر کم‌رنگ و بو بود
سی و چهارمین سوم خرداد هم گذشت با تفاوت‌ها و کاستی‌ها، برنامه‌های ستاد بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر متفاوت از دیگر سال‌ها بود، امسال همه‌چیز در خرمشهر کم‌رنگ و بو بود، درحالی‌که شهرستان‌های دیگر به استقبال سالروز آزادسازی خرمشهر می‌رفتند اما جلسات متعدد و مصوبات بدون اجرا از سوم خردادی کمرنگ خبر می‌داد، انگار که دیگر در سوم خرداد هم مردم خرمشهر از نگاه‌ها مغفول ماندند.

امید و آرزوهای جوانان خرمشهری در سایه بی‌مهری مسئولان

برنامه‌های ستاد بزرگداشت سوم خرداد خرمشهر در سال 94 با حضور سه وزیر نیرو، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آموزش‌وپرورش همچنین دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، دبیر شورای عالی امنیت ملی برگزار شد، اما امسال تنها وزیری که به نمایندگی از دولت در صبحگاه نیروهای مسلح خرمشهر مقابل مسجد جامع برگزار شد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود که برای انعقاد تفاهم‌نامه با کمیته امداد امام خمینی (ره) به خرمشهر سفرکرده بود.

این اتفاق در حالی رخ داد که پیش‌ازاین رسانه‌ها از احتمال حضور شخص رئیس‌جمهور، معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر نفت در خرمشهر خبر می‌دادند اما سوم خرداد هم فرارسید و سی و چهارمین سوم خرداد هم گذشت آن‌هم بدون حضور مسئولان عالی‌رتبه کشوری.

در نشست خبری دبیر ستاد بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر اعلام‌شده بود که 240برنامه در سطح شهر خرمشهر برای هفته بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر پیش‌بینی‌شده و ما کم و کیف برنامه‌ها را از شهروندان خرمشهری جویا می‌شویم.

گلایه‌های سوم خردادی مردم خرمشهر

خانم منصوریان نژاد یکی از فرهنگیان باسابقه خرمشهری است که می‌گوید: امسال خبری از سوم خرداد در خرمشهر نبود، حداقل در سال‌های گذشته جنگ‌های بزرگ و نورافشانی در خرمشهر برگزار می‌شد و حتی شبکه‌های تلویزیونی پخش مستقیم از خرمشهر برقرار می‌کردند اما امسال خرمشهر فقط به چند مستند در شبکه‌های تلویزیونی خلاصه‌شده بود.

وی می‌گوید: سال‌ها پیش حتی رژه‌های بزرگ در خرمشهر برگزار می‌شد تانک، توپ و تجهیزات نظامی را در خرمشهر به نمایش می‌گذاشتند، در رودخانه کارون رزمایش برگزار می‌کردند.

یکی از جوانان نخبه خرمشهری که احمدرضا نام دارد می‌گوید: برنامه‌های امسال سوم خرداد خیلی کمرنگ است، حتی همین جشنواره ملی مقاومت و فتح خرمشهر که ادعای ملی و بین‌المللی دارد هم به نظر من حرفی برای گفتن نداشت.

وی عنوان می‌کند: تبلیغات و فضاسازی خیلی نسبت به گذشته و حتی دیگر استان‌ها ضعیف بود، 10 روز پیش سفری به مشهد داشتم و در آنجا بر روی بیلبوردها نوشته بودند به استقبال سالروز آزادسازی خرمشهر اما در خرمشهر هیچ خبری از استقبال سالروز آزادسازی خرمشهر نبود و این جای تعجب دارد.

سعیدزاده می‌افزاید: رسانه‌ها در قبال این مشکلات وظیفه سنگین و خطیر دارند نباید سکوت کنند، این مشکلات باید رسانه‌ای شود تا مسئولان راه‌حلی برای آن ارائه بدهند، در شهری که به نخبگان اهمیت داده نشود جز این هم انتظار نمی‌رود.

ناصر زاده ربیعه نیز اظهار می‌کند: وقتی مسئولان ارشد در قبال کم‌کاری برای خرمشهر سکوت کنند نتیجه می‌شود اینکه یک سوم خرداد دیگری می‌گذرد و درحالی‌که مردم خرمشهر درگیر روزمرگی خود هستند، اطلاع‌رسانی‌ها امسال در سطح شهر خوب نبود.

وی می‌گوید: حرف برای گفتن زیاد است اما وقتی آن‌هایی که سوم خرداد باعظمت را نادیده می‌گیرند نمی‌توانند مرهم ما درد مردم رنج‌دیده خرمشهر باشند.

در این میان البته حرکت‌هایی از سوی بنیاد مستضعفان به‌واسطه راه‌اندازی کارخانه قدیمی نوشابه‌سازی خرمشهر با برند بهنوش صورت گرفت که زمینه اشتغال تعدادی از جوانان خرمشهری را فراهم کرد که البته این میزان در قبال آمار بیکاری جوانان خرمشهری به چشم نمی‌آید.

پزشکان بسیجی که علم خود برای مددرسانی به مردم محروم روستاهای خرمشهر در طبق اخلاص گذاشتند و مهر خود را تقدیم 600 روستایی محروم خرمشهری کردند جای بسی تقدیر دارد.

در میان این بی‌مهری‌ها شاید سفر پزشکان متخصص خوزستانی به اردوی جهای سرحانیه خرمشهر بزرگ‌ترین هدیه به مردم رنج‌دیده روستاهای خرمشهر باشد ما نیز تلاش آن‌ها را با آنچه در اخلاق حرفه‌ای جای داشت در گزارشی با عنوان "هدیه پزشکان جهادگر خوزستانی به مردم مناطق محروم خرمشهر در سالگرد آزادسازی/"لبخند" رضایت 600 روستایی محروم خرمشهری" به قلم کشیدیم.

حکایت امید و آرزوهای جوانان خرمشهری، پرونده درهم‌پیچیده شرکت صابون‌سازی خرمشهر و ضعف سازمان فرهنگی در شهری که قطب فرهنگی کشور است همچنان ادامه دارد...

مرجع / تسنیم
برچسب ها: خرمشهر
:
:
:
آخرین اخبار