تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۷
کد خبر: ۱۲۳۵۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر پالایشگاه روغن‌سازی آبادان خبر داد:
کشف استخوان انسان در حوضچه‌های روغن‌سازی آبادان
در مراحل بازسازی گلوله و خمپاره‌های بازمانده از جنگ تحمیلی کشف و توسط سپاه پاسداران خنثی‌سازی شدند، اخیراً در لایروبی حوضچه‌های این کارخانه که در کنار اروندرود واقع‌شده تعدادی استخوان کشف شد

مدیر پالایشگاه روغن‌سازی ایرانول آبادان گفت: در مراحل بازسازی گلوله و خمپاره‌های بازمانده از جنگ تحمیلی کشف و توسط سپاه پاسداران خنثی‌سازی شدند، اخیراً در لایروبی حوضچه‌های این کارخانه که در کنار اروندرود واقع‌شده تعدادی استخوان کشف شد.

سید علی هاشمی اظهار داشت: مجموعه تولیدی بریم پیودی آبادان جزو واحدهای پالایشگاه روغن‌سازی ایرانول آبادان است که در آغاز جنگ تحمیلی به دلیل هم‌جواری آن با مرز آبی مورد آماج حملات قرار گرفت و تعطیل شد.

وی گفت: حتی در خط تولید آن بطری و مخازن ترکش‌خورده وجود دارد که نشان می‌دهد این خط تولید زمانی موردحمله قرار گرفت که در حال فعالیت بود.

مدیر پالایشگاه روغن‌سازی ایرانول آبادان افزود: در این مجموعه سیستم بلندینگ کامل و فعال، پرکنی و تولید ظروف بسته‌بندی وجود داشته است، البته این ظروف درگذشته در قالب ظروف فلزی بوده، اکنون در بشکه‌های فلزی و پلاستیکی بسته‌بندی می‌شود.

وی عنوان کرد: در بخشی از این واحد تولیدی که در سوم خردادماه به بهره‌برداری رسید یک جفت از خط لوله را احیا کردیم، 8مخزن بلندینگ آماده‌سازی شد همچنین مخازن ذخیره و نگهداری و پمپ‌های انتقال بروز رسانی شده و وارد مدار شدند.

هاشمی اظهار داشت: این فاز نخست طرح بود که در آن قادر به پر کردن و بسته‌بندی روغن‌های مختلف در بشکه‌های 220لیتری و 20لیتری هستیم. در فاز بعدی ظرفیت بلندینگ افزایش پیدا می‌کند خودکارسازی آن تکمیل و بسته‌بندی 1 لیتر و 4لیتری به آن اضافه می‌شود.

افتتاح فاز دوم هم‌زمان با سالروز شکست حصر آبادان

وی گفت: قطعاً در فازهای بعدی امکان تولید بشکه در ظرفیت‌های مختلف فراهم می‌شود که موجب بازگشت نشاط و فعالیت گذشته این مجموعه تولیدی می‌شود، تلاش می‌کنیم تا هم‌زمان با سالروز شکست حصر آبادان فاز دوم بریم پیودی را به بهره‌برداری برسانیم.

مدیر پالایشگاه روغن‌سازی ایرانول آبادان تصریح کرد: این مجموعه قدیمی‌ترین واحد روغن‌سازی ایران و حتی آسیا و در دنیا نیز جزو نخستین واحدهای روغن‌سازی با این ظرفیت بلندینگ است، با احیا تمام فازهای این واحد تولیدی در آبادان به بزرگ‌ترین روغن‌سازی با ظرفیت بلندینگ و روغن پرکنی کشور تبدیل می‌شود.

"اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" سرلوحه متخصصان صنعت روغن‌سازی آبادان

وی افزود: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری تولید ملی مصداق "و عملوا الصالحات" است ما نیز تلاش می‌کنیم تا در عرصه تولید ملی و اقتصاد مقاومتی جزو تولیدکنندگان پیشتاز کشور باشیم، شعار سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل سرلوحه کارشناسان و متخصصان صنعت روغن‌سازی آبادان است.

هاشمی بیان کرد: احیا مجموعه روغن‌سازی ایرانول آبادان قطعاً موجب اشتغال مستقیم و غیرمستقیم می‌شود همچنین محصول نهایی باصرفه‌تر و راحت‌تر به دست مشتریان می‌رسد یعنی به‌جای اینکه محصولی در تهران تولید و به استان‌های خوزستان و هم‌جوار آن ارسال شود می‌توانیم تولید را در این استان داشته باشیم.

تلاش برای صادرات و رقابت در بازارهای منطقه

مدیر پالایشگاه روغن‌سازی ایرانول آبادان اظهار داشت: در فرصت‌های مناسب که این واحد تولیدی به جایگاه خود رسید ما برنامه صادرات محصولات خود به‌عنوان یک برند ایرانی برای حضور در بازارهای منطقه دنبال می‌کنیم.

وی افزود: متخصصان بومی بیش از 300پروژه ریزودرشت در پالایشگاه نفت ایرانول آبادان برنامه‌ریزی و از سال گذشته آغاز کردند که تاکنون 35پروژه آن به بهره‌برداری رسیده است، مجموعه اقداماتی برای احیا بریم پیودی و پالایشگاه روغن‌سازی ایرانول آبادان آغازشده که امیدواریم عمده آن در سال 95 به بهره‌برداری برسد.

حفظ سمبل‌های مقاومت و سند تجاوز دشمن

هاشمی اظهار داشت: در بازسازی واحدهای صنعتی این پالایشگاه تلاش کردیم آثار تجاوز رژیم متجاوز بعث را حفظ کنیم، از ابتدا قرار بر این بود که این واحد به سمبل مقاومت آبادان تبدیل کنیم، برخی از این آثار نگهداری می‌شود تا نسل سوم و چهارمی بتوانند از آن بازدید کنند و دشواری‌های جنگ تحمیلی آشنا شوند.

وی افزود: تعدادی از مخازن بلندینگ را به‌عنوان نمونه‌ای از مخزن ترکش‌خورده نگهداری کردیم، همچنین تعدادی درب، دیوار و خط لوله‌های آسیب‌دیده که آثار جنگ تحمیلی هستند دست‌نخورده نگهداشتیم تا برای آن‌ها محافظ‌های شیشه‌ای نصب کنیم.

مدیر پالایشگاه روغن‌سازی ایرانول آبادان مطرح کرد: تلاش کردیم تا این مجموعه بزرگ روغن‌سازی که قدمت تاریخی دارد را بر اساس نوع معماری صنعتی که در سال‌های 1900میلادی رایج بوده بازسازی کنیم، حتی رنگ‌آمیزی آن را بر اساس وضعیت گذشته آن اجرا کردیم.

کشف استخوان انسان در حوضچه‌های روغن‌سازی آبادان

هاشمی گفت: در مراحل بازسازی گلوله و خمپاره‌های بازمانده از جنگ تحمیلی کشف و توسط سپاه پاسداران خنثی‌سازی شدند، اخیراً در لایروبی حوضچه‌های این کارخانه که در کنار اروندرود واقع‌شده تعدادی استخوان کشف شد پس از اطلاع‌رسانی به سپاه پاسداران نیروهای تفحص حاضر شدند و از آن‌ها نمونه‌برداری کردند.

وی افزود: در آزمایش اولیه استخوان‌های انسان تشخیص داده شدند و احتمال می‌رود با توجه به اینکه این کارخانه روغن‌سازی آبادان نزدیک به منطقه عملیاتی کربلای 4 است این استخوان‌ها مربوط به شهدای غواص این عملیات باشد، البته بررسی‌ها توسط کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح برای تشخیص ملیت این پیکرها ادامه دارد.

مدیر پالایشگاه روغن‌سازی ایرانول آبادان عنوان کرد: آمادگی خود را برای کمک به جستجوی بیشتر اعلام کردیم، این صحنه‌ها سبب عزم بیشتر کارشناسان و متخصصان مجموعه روغن‌سازی آبادان برای جدیت بیشتر در تولید ملی می‌شود، تلاش می‌کنیم قدردان مجاهدت شهدای 8سال دفاع مقدس باشیم و با کمک خواهی از مقام شهدای معزز 8سال دفاع مقدس به سمت تحقق اقتصاد مقاومتی در صنعت روغن‌سازی حرکت می‌کنیم.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار