تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۲
کد خبر: ۱۲۳۵۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با حضور کم نظیر مردم خوزستان
سالگرد شهادت «شیرمرد دجیل» در اهواز برگزار شد
نخستین سالگرد شیرمرد دجیل با حضور خانواده‌های معظم شهدا و استقبال کم نظیر مردم خوزستان منطقه مشعلی اهواز برگزار شد.
نخستین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام شهید سید جاسم نوری، از شهدای مدافع حرم اهواز با حضور خانواده‌های معظم شهدا با عنوان «شیرمرد دجیل» برگزار و یاد این دلیرمرد خوزستانی گرامی داشته شد.

نخستین سالگرد شهادت شیر مرد دجلیل در مسجد شهدا واقع در اهواز، کوی جمهوری اسلامی (آخر آسفالت)، کوی مشعلی، با نوای ملکوتی قرآن کریم از سوی سید کریم موسوی قاری بین‌المللی کشورمان برگزار شد.

همچنین این قاری خوش صدای اهوازی برای دقایقی به ابتهال خوانی پرداخت و فضای محفل شهید سید جاسم نوری را نورانی کرد.

این آیین با حضور جمعی از مدافعان حرم و رزمندگان عراقی و جمعی از برادران افغانی در فضایی روحانی برگزار شد، حضور گسترده مردم در نخستین سالگرد شهادت شیردمرد دجلیل به حدی بود که نه تنها شبستان و صحن مسجد شهدا مملو از جمعیت بود بلکه تعدادی از شرکت کنندگان در خیابان های اطراف این برنامه را دنبال کردند.

جمعی از مردم اهواز، مسجدسلیمان، کوت عبدالله، حمیدیه، سوسنگرد، بستان، هویزه، شادگان، هفتگل، باغملک، رامهرمز، آبادان، خرمشهر، کوت نواصر و کوت سید نعیم به همراه خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم از جمله خانواده شهید سید مهدی موسوی، خانواده شهید عبدالکریم اصل غوابش، خانواده شهید حمیدرضا فاطمی‌اطهر (حمید ممبینی)، خانواده جبار عراقی و خانواده شهید فرشاد حسونی زاده نیز در آیین بزرگداشت نخستین سالروز شهادت سردار رشید اسلام سید جاسم نوری حضور داشتند.

همچنین خانواده سردار شهید سید طاهر موسوی، خانواده شهید نورانی و خانواده شهیدان ابوالقاسم و محمود خادم سیدالشهدا نیز در این آیین معنوی حضور یافتند و خانواده شهید نوری را مورد تقفد قرار دادند.

همچنین جمعی از رزمندگان و همرزمان شهید نوری از استان ایلام و اصفهان نیز با سفر به خوزستان در نخستین سالگرد شهادتش در اهواز شرکت کردند.

سرهنگ عبدالرضا حاجتی، معاون اجرایی سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان، حجت‌الاسلام جاسم خضیراوی، امام جمعه شهرستان باوی و حجت‌الاسلام سعید لفته پور، امام جمعه موقت حمیدیه نیز در سالگرد شهادت «شیرمرد دجیل» در اهواز حضور یافتند.

عشایر عرب خوزستان نیز چون همیشه در کنار برادران لر و بختیاری خود با حضور در مراسم سالگرد شهادت شهید نوری بار دیگر نیز با آرمان‌های شهدا تجدید پیمان کردند.

در نخستین سالگرد شهادت شیردمرد دجلیل عبدالرضا حاجتی، معاون اجرایی سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان به سخنرانی پرداخت و درباره اوضاع کنونی منطقه و جهان اسلام دقایقی توضیح داد که مورد استقبال حاضران قرار گرفت.

دراین آیین مجری گری برنامه بر عهده کربلایی عبدالغفور شیری بود و حاج رضا نبوی، بلبل خوش صدای اهل بیت عصمت و طهارت به شعر خوانی و مرثیه سرایی پرداخت و نورانیت و روحانیت محفل شهید نوری را دو چندان کرد.

شهید سید جاسم نوری شهید به عنوان آخرین فرزند خانواده سید جابر در پانزدهمین روز از اسفند ماه سال 1346 هجری شمسی در حمیدیه خوزستان پای به عرصه گیتی نهاد.

این شهید والامقام در روز پنج شنبه هفتم خرداد ماه سال 1394 هجری خورشیدی، در شهر الرمادی عراق مجروح شد و پس از انتقال به بیمارستان در مدینه الطب بغداد به شهادت رسید.

پیکر مطهر شهید نوری به کربلای معلا منتقل و با حضور اقشار مختلف مردم و رزمندگان عراقی و زائران ایرانی در بین الحرمین تشییع شد و پس از آن به ایران انتقال یافت.

پیکر شهید نوری پس از انتقال به ایران در روز یکشنبه 10 خرداد ماه 1394 به حمیدیه برده شد و مردم حمیدیه با این شهید وداع کردند و بعد از آن نیز در اهواز با حضور اقشار مختلف مردم، رزمندگان عراقی و یمنی تشییع و بنا به وصیتش، در پایین مزار شهید مدافع حرم حبیب جنت مکان در قطعه 2 گلزار شهدای اهواز آرام گرفت.
مرجع/ میزان
:
:
:
آخرین اخبار