تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۹
کد خبر: ۱۲۳۶۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز فعالیت پایگاه‌های اوقات فراغت با پایان امتحانات؛
برنامه‌های اوقات فراغت امسال دانش‌آموزان، خارج از مدرسه
برگزاری ”اردوهای شهرگردی و استان‌گردی”، ”اردوی آموزشی ادارات” که در آن دانش‌آموان با کار اداری آشنا شوند و ”اردوهای حرفه‌گردی درون‌شهری” با هدف آشنایی با مشاغل از جمله برنامه‌های جدیدی است که امسال مدنظر قرار گرفته‌اند
معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان با اشاره به برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه‌های جدید در پایگاه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان، گفت: امسال حداقل 20 درصد مدارس وارد فعالیت‌های جدید اوقات فراغت خواهند شد.

مهدی رفیعی‌دهکردی با بیان این‌که امسال به دنبال آن هستیم تا فعالیت‌های جدیدی به برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان در فصل تابستان اضافه شود، اظهار کرد: ستاد اوقات فراغت در شهرستان‌ها تشکیل و بخشنامه‌ها نیز در این خصوص ابلاغ شده است؛ در هر منطقه آموزشی متناسب با امکانات آن پایگاه اوقات فراغت برپا خواهد شد که این پایگاه‌ها فعالیت‌های مختلفی را برگزار خواهند کرد.

وی با بیان این‌که پس از پایان امتحانات پایگاه‌های اوقات فراغت فعالیت‌های خود را آغاز می‌کنند و کلاس‌های آموزشی در زمینه‌های مختلف برگزار می‌شود، تصریح کرد: از سوی دیگر آموزش‌وپرورش عضو ستاد اوقات فراغت شهرستان‌ها زیر نظر فرمانداری هر شهرستان است. در این ستاد، سایر ارگان‌ها و نهادها در کنار آموزش‌وپرورش با اشتراک‌گذاری امکانات خود فعالیت می‌کنند.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان از برگزاری گردهمایی معاونان فرهنگی و پرورشی ادارات آموزش‌وپرورش استان، فردا نهم خردادماه در خراسان رضوی خبر داد و خاطرنشان کرد: علاوه بر تبادل تجارب، تدوین برنامه‌های اوقات فراغت امسال در دستور کار این گردهمایی است؛ امسال پیشنهاد جدیدی برای فعالیت‌ پایگاه‌های اوقات فراغت ارائه کرده‌ایم و به دنبال آن هستیم که نگاهی متفاوت حاکم کنیم تا برنامه‌ها و فعالیت‌های جدیدی اضافه شوند.

رفیعی‌دهکردی ادامه داد: یکی از اهداف امسال این است که فعالیت‌ها را منوط به وجود پایگاه‌های اوقات فراغت نکنیم؛ برگزاری ”اردوهای شهرگردی و استان‌گردی”، ”اردوی آموزشی ادارات” که در آن دانش‌آموان با کار اداری آشنا شوند و ”اردوهای حرفه‌گردی درون‌شهری” با هدف آشنایی با مشاغل از جمله برنامه‌های جدیدی است که امسال مدنظر قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به لزوم ایجاد تنوع در برنامه‌ها و فعالیت‌های تابستانه دانش‌آموزان، گفت: فعالیت‌ها و برنامه های اوقات فراغت نباید صرفاَ در مدرسه متمرکز شود زیرا ممکن است دانش‌آموز به دلیل آن‌که در طول یک‌سال تحصیلی در مدرسه حضور داشته است، دیگر حضور در فعالیت‌های تابستانه در محیط مدرسه برای او لذت‌بخش نباشد به همین دلیل یکی از اهداف این است که برنامه‌های اوقات فراغت را در محیط خارج از مدرسه طراحی کنیم.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان عنوان کرد: امسال حداقل 20 درصد مدارس وارد فعالیت‌های جدید اوقات فراغت خواهند شد؛ جزئیات فعالیت‌ها و برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان در جلسه معاونان فرهنگی و پرورشی ادارات آموزش‌وپرورش استان مطرح و در خصوص آن تصمیم‌گیری خواهد شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار