تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۵
کد خبر: ۱۲۳۶۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خبیر تاکید کرد:
ضرروت تدوين طرح جامع قرآنی در خوزستان
افزایش سواد قرآنی مردم، فرهنگ‌سازی قرآن و تدبر میان اقشار، توانمندسازی و مشارکت حداکثری نهادهای قرآنی و توجه به مناطق محروم و مناطق ویژه فرهنگی از دستورات این شورا است
سرپرست استانداری خوزستان با تاكيد بر ضرورت تدوين طرح جامع قرآنی در خوزستان گفت: بايد بر اساس اين طرح، چشم‌انداز خود را به صورت روشن، هدفگذاری و برنامه‌های قرآنی استان را بر همان مبنا دنبال کنیم.

فرج‌الله خبیر در نشست شورای گسترش فرهنگ قرآن استان خوزستان که امروز (۸ خرداد ماه) برگزار شد، با اشاره به سیاست‌های این شورا گفت: افزایش سواد قرآنی مردم، فرهنگ‌سازی قرآن و تدبر میان اقشار، توانمندسازی و مشارکت حداکثری نهادهای قرآنی و توجه به مناطق محروم و مناطق ویژه فرهنگی از دستورات این شورا است.

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌هاي قرآني اين شورا باید مطالعه شده باشند، گفت: این اهداف باید در دستور کار شورا قرار گیرد و مصوبات آن بر اساس اين اهداف و متناسب با سطح فكري مردم و ایام سال تدوین شود.

خبیر افزود: نکته مهم آن است یک طرح جامع قرآنی در استان داشته باشیم و بر اساس آن، چشم‌انداز خود را به صورت روشن، هدفگذاری و برنامه‌ها را بر همان مبنا دنبال کنیم و بر اساس شاخص‌های تعیین شده کار ارزیابی را نیز انجام دهیم.

در این نشست همایون قنواتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، نیز اظهار کرد: مبناي تشكيل جلسات شورای قرآن استان بر اين بود که شورای قرآن کشور از طريق آن بر اساس فعالیت‌های قرآنی استان با اختصاص اعتبارات لازم از آنها حمایت کند.

وی انس با قرآن و مفاهیم آن، تحقق آموزه‌های قرآن، حمایت از فعالیت‌های قرآنی مؤسسات، توانمندسازی نهادهای قرآن و توجه ویژه به مناطق محروم و ترویج فرهنگ قرآن را از جمله اهداف برشمرد و گفت: رياست این شورا بر عهده امام جمعه و نائب رئیسی آن بر عهده استاندار است و ماهانه باید تشکیل جلسه دهد.

قنواتي ادامه داد: موضوعي كه شورا پيگير آن است، انجام اقدامات مطالعاتی و پژوهشی جهت احصای فعالیت‌های قرآنی استان و براساس آن طراحي یک سند چشم‌انداز قرآنی برای استان است. همچنين پيگير آن است كه دوره‌های تخصصی و عمومي قرآن جهت گسترش فعالیت‌های قرآنی در استان اجرا کند. این اقدامات اساس برنامه شوراست که باید پیگیری شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از دستگاه‌هاي عضو شورا خواست برنامه‌های خود را برای طرح در جلسات شورا به دبیرخانه ارسال کنند.

وي با بيان اينكه دستورالعمل جلسه امروز نحوه فعالیت و عملکرد بودجه‌ای شورای استان است، گفت: تأمين اعتبارات استان‌ها براساس شاخصه‌هاي مصوب شوراي عالي قرآن انجام مي‌شود كه اين شاخصه‌ها شامل ميزان جمعيت، نمره عملكرد و ارزيابي كارشناسان از فعاليت‌ها و مرزي بودن نقطه مورد نظر است.

قنواتي ادامه داد: دبیرخانه این شورا موظف است به منظور نظارت بر برنامه‌های مصوب شورا، كارگروهي با مسئولیت سازمان تبلیغات اسلامي و دو عضو دیگر شورا تشکیل دهد كه در اين نشست اين كارگروه تشكيل خواهد شد و بر اين اساس هر پرداختی در حوزه مجموعه‌هاي قرآنی بايد با مصوبه شورای استان و بر اساس ضوابط و قوانین آن باشد.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان گفت: دو اولویت برای این جلسه وجود دارد که یکی تهیه سند چشم‌انداز قرآنی استان و دیگری احصاء ظرفیت‌های قرآنی استان است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار