تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰
کد خبر: ۱۲۳۶۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کاپ قهرمانی جام حذفی در شلمچه رونمایی شد
کاپ قهرمانی جام حذفی در منطقه عملیاتی شلمچه با حضور برخی مسئولان رونمایی شد
کاپ قهرمانی جام حذفی در منطقه عملیاتی شلمچه با حضور برخی مسئولان رونمایی شد.

کاپ قهرمانی جام حذفی در شلمچه رونمایی شد

عصر روز شنبه کاپ قهرمانی جام حذفی فوتبال با حضور محمدرضا ساکت مشاور سازمان لیگ فوتبال، فرماندار خرمشهر و نمایندگان دو تیم استقلال تهران و ذوب آهن اصفهان توسط فرزندان دو شهید مدافع حرم منیعات و عسکری فرد رونمایی شد.

مشاور سازمان لگ کشور دراین مراسم عنوان کرد: فینال جام حذفی از این پس هرسال در خرمشهر دیار مقاومت برگزار می شود تا نشان دهیم آرامشی که بر فضا ورزش حاکم هست، مرهون داشتن جانساران و قهرمانانی است که جانانه ایستادند.

وی به عجین شدن ورزش با ارزش های دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: همه این نشانه ها، نمادهایی از ظرفیت ها و اعتقادات فرهنگی ورزش و فوتبال است برای آنانکه فوتبال و ورزش را به دور از پاکی  می دادند و آن را به ناپاکی متهم می کنند.

ساکت به ویژگی های این کاپ اشاره کرد و گفت:  قاب این کاپ از فولاد آب دیده است. توپ برنجی داخل آن آب طلا شده، متن  صفحه از برنج و کروم هست که عجین شده است. روی این قاب  تصویری از مسجد جامع خرمشهر و اطلاعاتی  از جام حذفی و این جمله گهربار از امام خامنه ای است که «فوتبال ورزش زیبایی است که در آن هنرمندان چابکی حرکت دسته جمعی و همکاری ملاک عمل است» حک شده است.

این کاپ پس از رونمایی در کنار شهدای یادمان شلمچه، از یادمان حرکت  داده  شد و کنار پل آزادی، تحویل غواصان نیروی دریایی داده شد و غواصان از طریق رود کارون آن را به خیابان روبروی مسجد جامع منتقل کرده و آنجا مجددا تحویل رزمندگان و ورزشکاران شد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار