تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵
کد خبر: ۱۲۳۶۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل کانون پرورش فکری خوزستان تشریح کرد؛
ماجرای خلع ید مرکز کانون پرورش فکری دزفول
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان گفت: اجازه نمی دهیم برخی افراد، اموال و حقوق کودکان خوزستانی را به تصاحب کنند
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان گفت: اجازه نمی دهیم برخی افراد، اموال و حقوق کودکان خوزستانی را به تصاحب کنند.

غلامرضا شنبدی در ادامه اعتراضات مجامع فرهنگی و هنری شهرستان دزفول مبنی بر صدور حکم خلع ید مرکز شماره یک کانون پرورش فکری در این شهرستان اظهار کرد: در حالی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۴، شهرداری و فرمانداری شهرستان دزفول زمینی را به کانون پرورش فکری کودکان اختصاص دادند که امروز بعد از ۴۰ سال فردی پیدا شده و ادعای مالکیت این زمین را کرده است.

وی ادامه داد: بر اساس بررسی های صورت گرفته، فردی که ادعای مالکیت زمین مرکز شماره یک کانون را دارد خود متولد سال ۱۳۵۲ است و با سند سازی اقدام موفق به گرفتن حکم خلع ید این مرکز شده است.

عضو شورای اداری استان خوزستان تصریح کرد: این حکم خلع ید همزمان با «روز دزفول- روز مقاومت و پایداری» به دست کانون رسیده است و در صورتی که حکم خلع ید این مرکز اجرایی شود، بخش عمده ای از کودکان این شهر از حقوق خود برای استفاده از امکانات و فضاهای لازم در جهت غنی سازی اوقات فراخت خود، بی بهره خواهند شد.

شنبدی افزود: این فرد هم اکنون به دلایل مختلف متواری است و در حال حاضر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان از وی به دلیل کلاهبرداری، جعل سند و ادعای کذب شکایت حقوقی و کیفری کرده است.

وی با اشاره به اینکه مرکز شماره یک کانون در دزفول طی این ۴۰ سال، چهره های فرهیخته و فرهنگی زیادی را پرورش داده است، بیان کرد: برخی از مجامع فرهنگی و هنری شهرستان دزفول به همراه اعضای کودک و نوجوان این مرکز با تهیه طوماری اعتراض خود را نسبت به سندسازی و کلاهبردی این فرد که موفق به دریافت حکم خلع ید شده است را ابراز کرده اند و خواستار تجدد نظر در حکم صادره از سوی دادگستری شهرستان دزفول هستند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان تاکید کرد: پیگیری های این اداره کل برای احقاق حقوق کودکان خوزستانی ادامه دارد و به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد برخی افراد، حقوق کودکان این استان را به تاراج ببرند.

شنبدی همچنین خواستار تشکیل یک کمیته حقیقت یاب از سوی دادگستری استان خوزستان برای روشن شدن هرچه بیشتر این موضوع شد.
:
:
:
آخرین اخبار