تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶
کد خبر: ۱۲۳۶۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ناکامی در حمله سایبری به پورتال دانشگاه چمران اهواز
با توجه به تدابیر امنیتی مناسب در پورتال دانشگاه شهید چمران اهواز و گزارش‌های سامانه مانیتورینگ سرورها، حمله اخیر سایبری در لایه‌های امنیتی مختلف این پورتال ناکام ماند
مدیر مرکز فناوری و اطلاعات دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: با توجه به تدابیر امنیتی مناسب در پورتال دانشگاه شهید چمران اهواز و گزارش‌های سامانه مانیتورینگ سرورها، حمله اخیر سایبری در لایه‌های امنیتی مختلف این پورتال ناکام ماند.

دکتر محمد سروش اظهار کرد: با توجه به حملات سایبری اخیر به پورتال برخی دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف کشور، پورتال مراکز مختلفی از جمله مرکز آمار ایران و سازمان اسناد و املاک کشور و دچار اختلال شد، اما حمله سایبری به پورتال این دانشگاه ناکام، و خوشبختانه همه سرویس‌های این دانشگاه همچون گذشته فعال هستند.

وی افزود: هرچند این حملات بصورت پراکنده نیز وجود دارد اما راهکارهای لازم در این خصوص اندیشیده شده است.

سروش ادامه داد: مرکز آپای (آگاه رسانی ،پشتیبانی و امداد رایانه ای) دانشگاه شهید چمران اهواز با بهره‌گیری از کارشناسان حوزه امنیت اطلاعات، آمادگی خود را برای سرویس‌دهی و مشاوره لازم به سایر دستگاه‌های خوزستان اعلام کرده است.

برخی گزارش ها حاکی از حمله سایبری به سایت های برخی مراکز و دستگاه ها در ایران از جمله مرکز آمار ایران و دانشگاه شهید چمران در روز پنجشنبه داشت.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار