تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱
کد خبر: ۱۲۳۶۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بخشدار شهیون:
20 کودک عشایر در دزفول از تحصیل بازماندند
بخشدار شهیون دزفول از بازماندن 20 کودک ساکن مناطق عشایری از تحصیل به دلیل نبود فضا و امکانات آموزشی در این بخش محروم خبر داد
بخشدار شهیون دزفول از بازماندن 20 کودک ساکن مناطق عشایری از تحصیل به دلیل نبود فضا و امکانات آموزشی در این بخش محروم خبر داد.

هوشنگ عبدالهی افزود:تعداد 20 دانش آموز ساکن در منطقه مودو آرپناه از دهستان دره کاید بخش شهیون به دلیل عدم برخورداری از فضای آموزشی و امکانات آموزشی از تحصیل بازمانده اند.

وی با اشاره به اینکه این کودکان بازمانده از تحصیل اخیرا شناسایی شده اند گفت:این دانش آموزان بین سنین 6 تا 13 ساله می باشند که به دلیل نبود فضای آموزشی و صعب العبور بودن منطقه امکان حضور در مدارس را ندارند.

عبدالهی افزود:نزدیکترین فضای آموزشی به محل سکونت این دانش آموزان در منطقه دارمودی و گله گنجون می باشد که برای رسیدن به این منطقه باید بیش از یک شبانه روز کوهنوردی کرد.

بخشدار شهیون گفت:جمع آوری اطلاعات دقیق تر در خصوص تعداد کودکان واجد تحصیل بازمانده از آموزش در مناطق دور افتاده و سخت گذر بخش شهیون در حال انجام است تا اطلاعات جمع آوری شده به اداره کل آموزش وپرورش خوزستان ارایه شود.

طبق اعلام آموزش و پرورش شهرستان دزفول تعداد 647 دانش آموز بازمانده از تحصیل در این شهرستان وجود دارد که تاکنون 59 نفر از آنان شناسایی و جذب شده اند و 588 نفر دیگر در حال شناسایی هستند.

هزار و ۳۰۰ دانش آموز در ۵۵ واحد آموزشی در دو بخش شهیون و سردشت تحصیل می کنند.

بخش شهیون با 2 هزار و 890 کیلومترمربع وسعت، 372 روستا و پنج دهستان در شمال دزفول در استان خوزستان واقع است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار