تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۱۲۳۶۶۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شناسنامه تاریخی و فرهنگی اهواز نیازمند همت همه سازمان‌ها و ادارات مربوط
شهر اهواز با داشتن بافت‌های تاریخی و فرهنگی به خصوص در مناطق عامری و مرکز شهر و حاشیه رودخانه کارون می توان با مرمت این اماکن و بافت‌ها به توسعه و گردشگری اهواز کمک نمود
خوزنیوز: مدیر میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری شهرستان اهواز گفت: شهر اهواز با داشتن بافت‌های تاریخی و فرهنگی به خصوص در مناطق عامری و مرکز شهر و حاشیه رودخانه کارون می توان با مرمت این اماکن و بافت‌ها به توسعه و گردشگری اهواز کمک نمود.

به گزارش خوزنیوز؛ غلام رضا جلیلی نیا اظهار کرد: این کار از عهده اداره میراث فرهنگی به تنهایی ساخته نیست و همه ادارات و سازمان‌های مربوطه از جمله شهرداری باید در این راه مشارکت و همکاری نمایند. در این خصوص نیز قرار است جلسه ای در روز دوشنبه با حضور اینجانب و اعضای محترم شورای شهر در شورای شهر برگزار گردد.

وی ادامه داد: از آنجایی که صدور هرگونه پروانه ساختمانی و انجام عملیات عمرانی در عرصه و حریم بافت‌ها، بناها و محوطه های تاریخی، براساس ضوابط حفاظت اعلام شده از سوی سازمان میراث فرهنگی خواهد بود لذا از شهرداری درخواست می شود از هرگونه تخریب ، تجاوز به حریم، مرمت، تعمیر و تغییر کاربری ها مغایر با ضوابط حفاظتی اعلام شده جلوگیری نماید. انشا الله که با همکاری شهرداری و اداره راه و شهرسازی و بقیه ادارات مربوطه و همچنین انجمن های فعال و دلسوز و مردم نهاد و رسانه های فعال در این حوضه بتوانیم درجهت حفظ شناسنامه تاریخی و فرهنگی اهواز را حفظ  و آن را توسعه دهیم.

لازم به ذکر است؛ در اهواز بناهای باارزش تاریخی فراوانی وجود دارد.
:
:
:
آخرین اخبار