تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۱۲۳۶۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پورموسوی: پا پس نمی‌کشم!
در چند روز آغازین کارم، مسایلی دیدم که دور از جوانمردی و اخلاق مداری است و شاید این افراد احساس می کردند که اگر من این مسایل را ببینم پا پس بکشم، در حالی که من می دانستم کارم سخت و دشوار است
سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان گفت: در چند روز آغازین کارم، مسایلی دیدم که دور از جوانمردی و اخلاق مداری است و شاید این افراد احساس می کردند که اگر من این مسایل را ببینم پا پس بکشم، در حالی که من می دانستم کارم سخت و دشوار است.

سیداکبر پورموسوی در خصوص پذیرفتن هدایت تیم فوتبال استقلال خوزستان، اظهارکرد: در ابتدا از اعتماد هیات مدیره و مدیرعامل باشگاه تشکر می‌کنم و باید بگویم تمام تلاشم را به کار می‌گیرم تا ان‌شاءالله بتوانم پاسخ خوب و مثبتی به این اعتماد بدهم.

*مسایلی دیدم که دور از اخلاق است

وی با گله‌مندی از اتفافاتی که در بدو قبول هدایت استقلال خوزستان از جانب برخی افراد مشاهده کرده است، گفت: در چند روز آغازین کارم، مسایلی دیدم که دور از جوانمردی و اخلاق است و شاید این افراد احساس می‌کردند که اگر من این مسایل را ببینم، پا پس می‌کشم، در حالی که من می‌دانستم کارم سخت و دشوار است و یکسری اعتقادات هم برای خود داشتم و دارم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان افزود: این افراد فکر می کردند که من احساس خطر می کنم و میدان را خالی و ترک می کنم ولی بدانند تحرکات غیراخلاقی آن ها فقط انگیزه من را برای جنگیدن بیشتر می کند و این قول را به آن ها می دهم که در یک فضای کاملا جوانمردانه با آن ها مبارزه می کنم و می جنگم.

*پیشنهادهای میلیاردی در جهت تخریب باشگاه استقلال خوزستان

وی بیان کرد: این افراد با بازیکنان ما وارد مذاکره شده اند و علی رغم این که این بازیکنان با ما قرارداد دارند، پیشنهادهای میلیاردی به آن ها داده اند و به سمت تخریب من، باشگاه و مدیران باشگاه رفته اند اما همانطور که گفتم، انگیزه من بسیار شده است و به گروهی که قرار است با من کار کنند، ایمان دارم و انتظار دارم مردم و هواداران حمایت، صبر و تحمل داشته باشند و امیدوارم تیمی بسازیم که باعث غرور و شادی مردم شود و این امید را می دهم که تیم خوبی بسازیم.

پورموسوی خاطرنشان‌کرد: قانون، عرف و منطق می گوید وقتی بازیکنی تحت قرارداد یک باشگاه است با باشگاه او مذاکره شود و این افراد با توجه به این که تلاش ما حفظ بازیکنان مان است، قیمت 100 میلیون تومانی بازیکنان ما را روی یک میلیارد تومان می برند و پیش خود می گویند با توجه به این که بازیکن تحت قرارداد باشگاه است، نمی تواند با ما بیاید ولی حداقل کاری می کنیم که به باشگاهش فشار آورد و تمرکزش به هم بخورد. البته هیچ اشکالی هم ندارد و برای بار اول و دوم هم نیست که با این مسایل رو به رو می شویم. ما در این سال‌ها بارها و بارها به جوانان اعتماد کرده ایم و جواب اعتماد ما را هم داده اند. امسال هم همان شیوه و سیاست گذشته باشگاه را در پیش می گیریم.

*امروز لیست ورودی و خروجی تیم مشخص می‌شود

وی گفت: امروز صبح جلسه ای با کادر فنی خواهیم داشت و بازیکنان ورودی و خروجی را مشخص و شروع به یارگیری خواهیم کرد. سیاست باشگاه جوانگرایی و بومی گرایی است و امسال نیز نظر ما جذب بازیکنان بومی است.

*تیمی می‌سازیم که در ایران و آسیا باعث غرور شود

سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان در خصوص حضور این تیم در سه جبهه آسیا، لیگ برتر و جام حذفی ایران نیز عنوان کرد: کار ما چه در آسیا و چه در لیگ ایران سخت است و در این چند سال هم دیده اید باشگاه هایی که قدمت، شرایط و امکانات شان بهتر از ما بوده، حال و روزشان در آسیا به چه صورت بوده است و باید بپذیریم که فوتبال ایران نسبت به باشگاه های آسیایی از خیلی جهات عقب تر است. من این قول را به هواداران می دهم که تیمی را بسازیم که در ایران و آسیا باعث غرور شود.

*دنبال بازیکن میلیاردی نمی رویم

وی در پاسخ به این سوال که آیا بودجه 16 میلیارد تومانی باشگاه جوابگوی برنامه‌های شما در فصل آینده است؟ گفت: بله جوابگو است؛ ما نمی خواهیم به دنبال بازیکن میلیاردی برویم و اگر بخواهیم دنبال چنین بازیکنانی باشیم، سابقه پنج ساله خودمان را خراب کرده ایم. ما از روز اول هم گفته ایم دنبال بازیکن میلیاردی نمی رویم و دنبال بازیکن سازی هستیم و اگر به قیمت فدا شدن من هم شود، نگرانی ای ندارم و صد درصد در راستای سیاست باشگاه قدم برمی داریم.

*قرارداد سفید امضا کردم

پورموسوی در پاسخ به این سوال که با توجه به این که در گذشته قرارداد ویسی با باشگاه، قلبی بوده است اینک قرارداد شما به چه صورت است؟ گفت: من قرارداد سفید امضا کردم و باید بگویم سرباز خوزستان هستم و اگر پیشنهاد میلیاردی هم به من داده می شد، اصلا آن را مقابل این قراردادم نمی‌گذاشتم.

وی بیان کرد: از این که آقای ویسی هم به من لطف داشتند و من جزو گزینه های او برای مربیگری در سپاهان بودم، قدردانی می کنم. روز پایانی که ویسی می خواست از تیم برود به مدیریت باشگاه گفت که بهترین گزینه ای که می توانم به شما برای تیم معرفی کنم جز پورموسوی فرد دیگری نیست و به من هم گفت در این استقلال بمان و نگذار که این مجموعه از هم پاشیده شود که من هم از زحمات ویسی تشکر می کنم.

وی درخصوص جدایی خسوس، گلر این تیم و نگرانی هایی که در این زمینه وجود دارد نیز گفت: نگرانی هایی که وجود دارد، طبیعی است؛ یک هفته قبل از پایان لیگ هم نمودار آقای فردوسی پور در برنامه نود می گفت تیمی که نیم فصل اول قهرمان شده، هیچ وقت قهرمان لیگ نشده است ولی ما توانستیم این آمار را تغییر دهیم و ان‌شاءالله امسال هم مقتدرانه در لیگ حاضر شویم.

*خسوس گفت فریب خوردم

سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان درباره جایگزینی برای خسوس هم عنوان کرد: قبل از این که بخواهیم از خسوس تعریف کنیم باید از فرشاد بختیاری زاده، مربی او تعریف کنیم که واقعا در آماده کردن و ساختن این بازیکن نقش بسیاری داشت و بعد از آن هم باید از خط دفاعی مان قدردانی کنم. دوست داشتم خسوس بماند ولی متاسفانه با توجه به این که قراردادش تمام شده بود، یکسری دوستان که خیلی به باشگاه محبت داشتند، خسوس را بردند که البته خودش هم می گفت فریب خوردم. به هر حال از آن دوستان انتظار داشتم که حداقل می گذاشتند که با ما خداحافظی کند و او را به این صورت شبانه از اهواز بیرون نمی بردند.

وی افزود: گلر داخلی‌ای هم که شایسته باشد، بهتر از گودرز داوودی نداریم و من روی گزینه داخلی به جز داوودی فکر نمی کنم ولی تلاش می کنیم که یک گلر خارجی هم جذب کنیم.

*هر بازیکنی از ما جدا شود، اشتباه بزرگی مرتکب شده است

وی بیان کرد: اگر هر کسی به هر دلیلی از باشگاه ما جدا شد، بزرگترین اشتباه خود را در زندگی مرتکب شده است. آرامش، یکدلی، یکپارچگی و صداقت در باشگاه استقلال، جزو اولین ویژگی های مان بوده است.

*فکر می‌کنم روی طیبی و کولیبالی قلم بکشم

وی خاطرنشان‌کرد: محمد طیبی و موسی کولیبالی هنوز از ما جدا نشده اند ولی متاسفانه برخی ها از آب گل آلود ماهی گرفتند و پیشنهادهای میلیاردی به آن‌ها می دهند و علی رغم میل باطنی مان که بسیار دوست داریم این دو بازیکن در تیم بمانند، فکر می کنم روی هر دو بازیکن قلم بکشم، چرا که نمی توانیم کل مجموعه را به خاطر یک بازیکن، فدا کنیم و اعتقادات مان را زیر پا بگذاریم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان گفت: من به خاطر کل تیم، حاضر نیستم پیشنهادی به بازیکنی بدهم که همبستگی بازیکنانم از بین برود. اگر سال گذشته موفق بودیم به این دلیل بود که تمام بازیکنانم در یک سطح بودند و اصلا این قیمت‌ها را قبول ندارم. اگر ما قهرمان شدیم، تلاش کل مجموعه بوده است.

*با قیمت های میلیاردی مبارزه می کنیم

وی گفت: از مردم می‌خواهم کمی صبور باشند و از ما حمایت کنند، چرا که آینده مال ما است و ما می خواهیم با قیمت های میلیاردی آقایان مبارزه کنیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار