تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۹
کد خبر: ۱۲۳۷۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دانشگاهی که نتوانست عطش علمی سوسنگردی‌ها را پاسخ دهد!
دانشگاه صنعتی شهدای هویزه با هدف توسعه علمی منطقه دشت‌آزادگان راه‌اندازی شد؛اما با وجود گذشت چند سال، دانشجویان هنوز هم از کمترین امکانات رفاهی برخوردارند و دانشگاه نیز نتوانسته نقش مفیدی در توسعه علمی و فرهنگی منطقه داشته باشد!

فرسخ ها دورتر از اهواز، در میان دشت آزادگان جایی که جنگ در واقع آنجاست و مردمش واقعا جنگ را فهمیده اند! هشت سال جنگ مرزدارانی که غیورانه از ایران دفاع کردند و اکنون پس از سال ها جنگ فقر و محرومیت از سوسنگردی ها همچنان کشته می گیرد!

 دانشگاه صنعتی شهدای هویزه با هدف توسعه منطقه محروم دشت آزادگان و با رویکردی صنعتی راه اندازی شد دانشگاهی که می توانست روزنه امیدی برای مردم طالب علم منطقه باشد ولی مردم منطقه انتفاعی از دانشگاه نبردند و این مسئله ای است که بیش از بیش خود دانشجویان را نیز رنج می برد!

 از  همان بدو تاسیس دانشگاه صنعتی شهدای هویزه با بی مهری های روبرو شد و انتصاب مسئولانی از اهواز که هیچ گاه اعتقادی به توسعه دانشگاه نداشتند و تنها ایام و ساعاتی خاص در دانشگاه حاضر می شدند نتوانست در توسعه منطقه دشت آزادگان نقش ویژه ای ایفا کند!!

 محرومیت و نبود امکانات رکن اصلی دانشگاه صنعتی شهدای هویزه شده است دانشجویان از کمترین امکانات برخوردار هستند به طوری نه خوابگاه مناسب  و در شان دانشگاه دارند و نه دیگر امکانات  رفاهی !!

 

 معلوم نیست این همه هزینه که به بهانه منطقه محروم و برای توسعه دانشگاه تخصیص داده می شود کجا هزینه می شود! هر چند با جذب اعضای هیئت علمی و ایجاد ساختارهای جدید دانشگاه رو به آبادی است ولی..

 یکی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شهدای هویزه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو ضمن تشکر از اینکه به مشکلات دانشگاه پرداخته شده است گفت: دانشجویان دانشگاه مستعد هستند و در بسیاری از بخش های کشوری از جمله بحث طراحی هواپیما رتبه اوردند؛اما مشکلات در این دانشگاه خیلی است!

 وی ادامه می دهد: دانشگاه هنوز نتوانسته در مکان اصلی خود مستقر شود و در یک دبیرستان شبانه روزی مستقر است و این باعث مشکلات زیادی برای دانشجویان شده است! از سوی برخی مسئولان رفتار مناسبی با دانشجویان ندارند و در زمینه اجرای برنامه های فرهنگی سنگ اندازی می کنند و اجازه برنامه های فرهنگی را به دانشجویان نمی دهند!

  صف های طولانی دریافت غذا دیگر مشکلی است که دانشجویان با آن مواجه هستند و دانشجویان بایستی ساعت ها زیر آفتاب منتطر بمانند تا بتوانند غذا دریافت کنند و به طوری که این باعث می شود دانشجویان با تاخیر در کلاس حاضر شوند!

 دانشگاه صنعتی هویزه در رکود خاصی به سرمی برد بدترین قسمت رزرو غذای هفتگی دانشگاه است که دانشجویان فقط در طول هفته فقط 2 ساعت فرصت دارند که غذا را رزرو کنند و این همه دانشجوی دانشگاه باید هر چه سریعتر در این ساعت خاص غذا رزرو کند و گرنه طول هفته را باید بدون غذا سپری کند!

 یکی از دانشجویان دانشگاه در این باره می گوید: کسی به مشکلات دانشگاه رسیدگی نمی کند و این دانشگاه فراموش شده است! مسئولان و کارمندان که از اهواز می آیند پاسخگو نیستند و یا حضور ندارند! در مورد امور رفاهی و بویژه غذا هم ما این مشکل را داریم و ما باید هر زوری شده بعد نماز سریع در صف طولانی غذا و در زیر آفتاب قرار بگیریم که خیلی وقت ها مجبور هستیم قید غذا را بزنیم!

 کیفیت غذا که تعریفی ندارد طوری که شام به هیچ وجه مناسب نیست و این غذا بیرون پخت می شود و معلوم نیست برچه اساسی و ضابطه ای این فرد انتخاب شده است و آیا نظارتی بر آن است!

 گفتنی است اسفند 94 که وزیر علوم از دانشگاه صنعتی هویزه بازدید کردند چند نفر از جوانان منطقه در جلوی ماشین وزیر خوابیده بودند و خواستار استخدام جوانان سوسنگردی شده بودند!

 این جوانان سوسنگردی معترض به استخدام های غیر بومی بودند اینکه چرا با وجود جوانان مستعد و توانمند نیروی غیربومی جذب دانشگاه شده است که وزیر قول پیگیری داده بود!

 هر چند دانشگاه در چند سال اخیر توانسته قدم های در راه پیشرفت بردارد؛ اما همچنان با مشکلات زیادی گریبانگیر است که امیدواریم مسئولان بیش از بیش در رفع این معضلات تلاش کنند.

مرجع/دانشجو


:
:
:
آخرین اخبار