تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵
کد خبر: ۱۲۳۷۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار هندیجان:
حل مشکلات صیادان هندیجان در اولویت قرار گرفت
در جلسه‌ای که با حضور معاون استاندار خوزستان، فرماندار ماهشهر، آبادان و شادگان تشکیل شد به‌عنوان نماینده صیادان صحبت کردم و از مسئولان استان خواستم مجوز به صیادان داده شود
فرماندار شهرستان هندیجان گفت: در جلسه‌ای که با حضور معاون استاندار خوزستان، فرماندار ماهشهر، آبادان و شادگان تشکیل شد به‌عنوان نماینده صیادان صحبت کردم و از مسئولان استان خواستم مجوز به صیادان داده شود.

سید مهران رفیعی با اشاره به پیگیری مشکلات صیادان اظهارداشت: در جلسه‌ای که با حضور معاون استاندار خوزستان، فرماندار ماهشهر، آبادان و شادگان تشکیل شد به‌ عنوان نماینده صیادان صحبت کردم و از مسئولان استان خواستم مجوز به صیادان داده شود.

وی افزود: در آن جلسه بنده از صیادان جانانه دفاع کردم و به مسئولان استانی اعلام کردم که باید پروانه صید و مجوز به صیادان بدهند چرا که این کار زندگی و امرارمعاش جوانان را تضمین می‌کند.

فرماندار بندرهندیجان گفت: اداره شیلات اعلام کرده منابع آبزی در حال نابود شدن است و ما نمی‌توانیم مجوز بدهیم، پس تکلیف مردم چیست؟ ما در جلسه‌ای که با سردار نظرپور فرمانده مرزبانی استان خوزستان داشتیم به‌صورت ضمنی موافقت کردند که فهرستی از صیادان بدون مجوز تهیه شود تا صیادان واقعی مشخص شوند و قرار شد این لیست به سرهنگ زکوی فرمانده مرزبانی هندیجان و ماهشهر داده شود تا کار آن‌ها از راه قانونی پیگیری شود.

فرماندار هندیجان خطاب به صیادان معترض اعلام کرد: مردم باید صبر و حوصله کنند و اجازه بدهند فرمانداری به شکل قانونی این کار را پیگیری کند چرا که با عصبانیت و ادامه تجمعات مشکلی حل نمی‌شود.

رفیعی در بخش دیگری از سخنان خود نیز گفت: در بیانات مقام معظم رهبری نمایان است که هر کس در هر مقام و منصبی باشد و بخواهد مسائل فرهنگی را در اولویت‌های دسته چندم قرار دهد مطمئناً به بن‌بست می‌خورد.

وی در ادامه افزود: توجه به غذای روح و روان لازم و واجب است بخصوص با توجه به نیاز جسم به غذای مادی، کار فرهنگی، اعتقادی و مذهبی طولانی‌مدت و بسیار سخت است اما کارهای بسیار خوبی در دولت جمهوری اسلامی انجام‌گرفته و بازهم کافی نیست و باید بیشتر از این ادامه یابد.

فرماندار شهرستان بندر هندیجان خاطرنشان کرد: هجمه‌های غرب علیه اسلام و جمهوری اسلامی بسیار گسترده است و برای نفوذ کارهای زیادی در حال انجام است، بخصوص برای تکمیل نفوذ در شبکه‌های ماهواره‌ای میلیاردها دلار هزینه کرده‌اند.

رفیعی بیان داشت: ماهواره‌ها کار را برای ما و آموزش‌وپرورش سخت کرده است کار امام‌جمعه و روحانیت در این عرصه بسیار سخت‌تر و طاقت‌فرسا است.

نایب‌رئیس شورای فرهنگ عمومی عنوان کرد: کار مذهبی و فرهنگی تمامی ندارد باید در دستور کار همه مسئولان باشد نه‌فقط یک‌نهاد متولی همه فرهنگ شهرستان باشد.

وی اضافه کرد: امیدوارم همه دلسوزان در امر مهم کار فرهنگی موفق باشند ماهم در کنار آن‌ها هستیم بنده از زمان شروع کارم مشغول حل مشکلات صید و صیادان هستم و با همکاری امام‌جمعه پیگیر مشکل مردم صیاد محروم و مظلوم هستیم.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار