تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۷۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون متوسطه آموزش‌وپرورش استان عنوان کرد:
تغییرات استقرار پایه دهم در خوزستان از سال تحصیلی جدید
هدایت تحصیلی دانش‌آموزان از متوسطه دوم به متوسطه اول انتقال پیدا کرده است و در پایه نهم قطعی خواهد شد و دانش‌آموزان با تعیین شاخه و رشته وارد پایه دهم می‌شوند
معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان با اشاره به استقرار پایه دهم از امسال، گفت: در سال تحصیلی 96 - 95 دوره پیش‌دانشگاهی حذف و با پایان پایه دوازدهم مدرک دیپلم به دانش‌آموزان ارائه خواهد شد؛ همچنین شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش از دوره 2 ساله به سه ساله تبدیل می‌شوند.

جمشید کمایی با تبیین تغییرات عمده ساختاری استقرار پایه دهم، اظهار کرد: هدایت تحصیلی دانش‌آموزان از متوسطه دوم به متوسطه اول انتقال پیدا کرده است و در پایه نهم قطعی خواهد شد و دانش‌آموزان با تعیین شاخه و رشته وارد پایه دهم می‌شوند.

وی درباره تغییرات شاخه نظری، گفت: دوره پیش‌دانشگاهی که به اشتباه پایه چهارم نیز خوانده می‌شد حذف خواهد شد و دانش‌آموزان شاخه نظری در یک دوره سه ساله در پایه دهم، یازدهم و دوازدهم فارغ‌التحصیل می‌شوند و در پایان پایه دوازدهم مدرک دیپلم خود را دریافت خواهند کرد.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان ادامه داد: همچنین در بخش فنی و حرفه‌ای و کاردانش که در گذشته دانش‌آموزان در سال دوم دبیرستان پس از تعیین شاخه و رشته، در یک دوره 2 ساله پس از طی دروس پایه دوم و سوم دیپلم خود را دریافت می‌کردند، به دوره سه ساله در پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم تبدیل شده است.

کمایی افزود: استقرار پایه دهم همچنان در حال بازنگری است تا رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش مشخص شوند. در بخش فنی و حرفه‌ای تعدادی از رشته‌ها حذف و تعدادی نیز اضافه شدند اما در بخش کاردانش تغییرات چندانی اعمال نشده، با وجود این جمع‌بندی رشته‌ها هنوز توسط وزارتخانه به‌طور دقیق اعلام نشده است.

وی تصریح کرد: خوزستان در تعیین سهم خود با وزارتخانه به توافق رسیده است که بر این اساس سهمی معادل 22.40 درصد دانش‌آموزان پایه نهم باید وارد شاخه کاردانش، 14.58درصد از آن‌ها وارد شاخه فنی و حرفه‌ای و بقیه وارد شاخه نظری شوند. بر این اساس سهم دانش‌آموزان خوزستان در رشته‌های مهارتی برای سال تحصیلی جدید 36.98 درصد خواهد بود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار