تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۴
کد خبر: ۱۲۳۸۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توسط سازمان لیگ
نمونه‌ای از کاپ قهرمانی فینال جام حذفی کشور به موزه دفاع مقدس خرمشهر اهدا شد
ظهر امروز در مراسمی نمونه‌ای از کاپ قهرمانی فینال جام حذفی توسط مسؤولان سازمان لیگ به پاس رشادت و حماسه‌های شهیدان به موزه دفاع مقدس خرمشهر اهدا شد
ظهر امروز در مراسمی نمونه‌ای از کاپ فینال جام حذفی توسط سازمان لیگ به موزه دفاع مقدس خرمشهر اهدا شد.

در این مراسم محمد رضا ساکت مشاور عالی سازمان لیگ برتر، حجت‌الله بهمنی مدیر روابط عمومی و امور فرهنگی سازمان لیگ برتر، ولی‌الله حیاتی فرماندار ویژه خرمشهر، فرامرز کیانی مدیرکل اداره ورزش خوزستان، ثامر چنعانی رئیس موزه فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر، امین صابری رئیس اداره ورزش و جوانان خرمشهر و بقیه مسئولان استانی و محلی حضور داشتند.

در این مراسم که با حضور ورزش دوستان، جوانان، پیشکسوتان و رزمندگان بود، از خانواده شهید صدره‌زاده تجلیل و تقدیر شد.

* شرایط فرهنگی جام حذفی مثال‌زدنی بود

محمدرضا ساکت در حاشیه مراسم اهدای کاپ فینال جام حذفی کشور به موزه دفاع مقدس خرمشهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه در فینال جام حذفی مسائل فرهنگی دیده شد و در واقع شرایط فرهنگی و معنوی حاکم بر مسابقه مثال‌زدنی بود.

وی ادامه داد: در جایی که نام شهیدان وجود دارد همه احترام می‌گذارند که این امر در مسابقه فینال به‌طور شفاف روشن و نمایان بود.

مشاور عالی سازمان لیگ گفت: امروز خوشحال هستیم که کاپ فینال جام حذفی را به یادگار در اختیار موزه دفاع مقدس خرمشهر قرار می‌دهیم و امیدواریم با دعای خیر شهیدان رهسپار باشیم.

وی تصریح کرد: این برای سازمان لیگ افتخار است که چهره اصلی فوتبال و پاکی آن را به جامعه نمایش داد.

* حماسه ورزشکاران در میادین بین‌المللی کمتر از حماسه‌های شهیدان نیست

ثامر چنعانی در این مراسم اظهار کرد: خرمشهر تاریخ ماندگاری است که دین خود را ادا کرده است و در این شهر حماسه‌های جاویدانی توسط رزمندگان انجام شده است.

وی ادامه داد: مردم خرمشهر بدون هیچ امکانات نظامی در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح شده ایستادگی و مقاومت کردند و راضی به از دست دادن یک وجب از خاک میهن ما نشدند.

رئیس موزه دفاع مقدس خرمشهر گفت: امروز رسالت ورزشکاران هم باید مانند شهدا بر پایه فداکاری، ایثار و ایستادگی استوار باشد.

وی متذکر شد: ورزشکاران با ایستادگی و مقاومت در عرصه‌های بین‌المللی حضور پیدا می‌کنند و باید گفت که حماسه ورزشکاران در مجامع بین‌المللی کمتر از حماسه شهیدان نیست.

بر اساس این گزارش، غرفه‌ای در موزه دفاع مقدس خرمشهر طراحی شده است که در آن کاپ قهرمانی جام حذفی، توپ فینال، لباس ورزشی دو تیم استقلال تهران و ذوب آهن اصفهان، بازوبند کاپیتانی سید مهدی رحمتی و مهدی رجب‌زاده، کارت قرمز و زرد داوران فینال قرار می‌گیرد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار