تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹
کد خبر: ۱۲۳۸۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزایش 32 درصدی درآمد گمرک آبادان در سال 95
درآمد عمومی این گمرک در سال جاری افزایش 32 درصدی را نشان می دهد که این درامد به خزانه دولت واریز شده است
مدیرکل گمرک آبادان گفت: درآمد عمومی این گمرک در سال جاری افزایش 32 درصدی را نشان می دهد که این درامد به خزانه دولت واریز شده است.

حمید احمدی درآمد عمومی سه گمرک آبادان، اروندکنار و چوئبده از ابتدای سالجاری تاکنون را 95 میلیارد و 690 میلیون و 466 هزار ریال اعلام کرد و گفت:این میزان در سال گذشته 72 میلیارد و 262 هزار و 698 هزار ریال بود.

وی گفت:16هزار و 964 تن انواع کالا در سال جاری از بنادر آبادان به خارج کشور صادر شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد افزایش را نشان می دهد.

احمدی، عمده کالاهای صادراتی از گمرک آبادان را محصولات پتروشمی، میوه و تره بار و مقصد کالاهای صادراتی را نیز کشورهای کویت و امارات متحده عربی اعلام کرد و اظهار داشت:ارزش دلاری کالاهای صادر شده شش میلیون و 259 هزار و 526 دلار است.

وی همچنین از کاهش 14 درصدی واردات کالا به کشور از گمرک آبادان در سال جاری از نظر وزنی نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود:طی دو ماه نخست سال جاری چهار هزار و 281 تن کالا به کشور از این گمرک وارد شده است.

مدیرکل گمرک آبادان تصریح کرد:از نظر دلاری نیز، کالاهای وارد شده به کشور در دو ماه نخست سال جاری کاهش 5 درصدی را نشان می دهد که بر این اساس، ارزش دلاری کالای وارد شده به کشور از گمرک آبادان در سال جاری 13 میلیون و 44 هزار و 797 دلار می باشد.

مدیرکل گمرک آبادان افزود:در این مدت چهار هزار و 281 تن کالای خارجی شامل لوازم خانگی و لوزام یدکی از امارات متحد عربی وارد کشور شده که از نظر وزنی کاهش 14درصدی دارد.

شهرستان آبادان سه گمرک فعال در بنادر در شهرهای آبادان، اروندکنار و چوئبده دارد.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: گمرک آبادان
:
:
:
آخرین اخبار