تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۱۲۳۸۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
زنده‌گیری ۲ حلقه گرزه‌مار در جنگل‌های اندیمشک
دو حلقه گرزه مار، توسط عشایر منطقه شهیون دزفول زنده گیری و تحویل ماموران یگان حفاظت محیط‌زیست دزفول داده شد که پس از آن در زیست گاه طبیعی خود رهاسازی شدند
رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول گفت: با هدف حفظ محیط زیست و جلوگیری از غنای طبیعی شهرستان با شکارچیان غیر مجاز در دزفول برخورد شد.

فرهاد قلی‌نژاد اظهار داشت: دو حلقه گرزه مار، توسط عشایر منطقه شهیون دزفول زنده گیری و تحویل ماموران یگان حفاظت محیط‌زیست دزفول داده شد که پس از آن در زیست گاه طبیعی خود رهاسازی شدند.

وی افزود: گرزه مار از خانواده افعی بوده و جزء مارهای سمی به حساب می‌آید؛ پراکنش این مارها در مناطق کوهستانی، سنگلاخی و علف زارها است.

رئیس اداره محیط زیست دزفول عنوان کرد: گرزه مارها از موش‌ها، گنجشک‌ها و تخم پرندگان تغذیه می‌کنند و در نتیجه به طور طبیعی دشمن و شکارچی انسان به شمار نمی‌آیند.

وی گفت: با هدف حفظ محیط زیست و جلوگیری از غنای طبیعی شهرستان با شکارچیان غیر مجاز در دزفول برخورد شد و گونه‌های جانوری کشف شده از آن در طبیعت شهرستان رها سازی شدند.

قلی نژاد بیان کرد: همچنین در پی گزارش رسیده پیرامون زنده گیری پرندگان وحشی توسط متخلفین، ماموران یگان حفاظت محیط زیست منطقه قلعه شاداب شهرستان دزفول به محل مورد نظر مراجعه و تعداد 6 قطعه پرنده تیهو به همراه وسایل و ادوات زنده‌گیری از متخلفین کشف و ضبط گردید.

وی افزود: پرندگان مذکور نیز توسط متخلفین و برخلاف قوانین و مقررات محیط زیست و به قصد عرضه و فروش غیر قانونی زنده گیری شدندکه این عمل ممنوع و سبب خروج گونه از طبیعت و کاهش جمعیت آنها می‌شود.  

رئیس اداره محیط زیست دزفول اظهار کرد: پرندگان مذکور پس از کشف در طبیعت منطقه شکارممنوع قلعه شاداب دزفول، رها سازی شدند.

وی گفت: پرنده تیهو از پرندگان وحشی زیستگاه‌های زاگرس بوده و زیستگاه این پرنده در شمال شهرستان دزفول شامل منطقه شکارممنوع قلعه شاداب، هفت تنان و سالن کوه است.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار