تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۱۲۳۸۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برخورد دو گانه با تغییر کاربری اراضی کشاورزان!
در حالیکه مسئولان مربوطه از ساخت یک آلونک در مزرعه و یا باغ جلوگیری می کنند و آنرا تغییر کاربری و تخلف می دانند چگونه برای احداث یک فروشگاه با تغییر کاربری پنج هکتار زمین کشاورزی موافقت می شود
رئیس انجمن صنفی کشاورزان دزفول با انتقاد از صدور مجوز تغییر کاربری پنج هکتار زمین کشاورزی در این شهرستان گفت: برخورد دو گانه مسئولان در خصوص تغییر کاربری اراضی کشاورزان غیر کارشناسی و غیر منصفانه است.

محمدحسین شریفیان روز سه شنبه افزود: در حالیکه مسئولان مربوطه از ساخت یک آلونک در مزرعه و یا باغ جلوگیری می کنند و آنرا تغییر کاربری و تخلف می دانند چگونه برای احداث یک فروشگاه با تغییر کاربری پنج هکتار زمین کشاورزی موافقت می شود.

وی با انتقاد از این نوع برخورد دو گانه در خصوص تغییر کاربری اراضی کشاورزی در شهرستان دزفول بیان داشت: یکی از کشاورزان دزفول برای حفاظت از ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی در خواست ساخت 30 مترمربع آلونک در مزرعه خود را دارد که با وی مخالفت می شود.

شریفیان با انتقاد از صدور مجوز تغییر کاربری پنج هکتار زمین کشاورزی مجاور دانشگاه پیام نور و کانال کشاورزی شاه ولی که زیر شبکه آبیاری دز قرار دارد بیان داشت:صدور این مجوز در حالی است که با تقاضای بسیاری از کشاورزان دزفول برای حصارکشی باغ و تاسیسات آنها موافقت نمی شود.

وی خواستار پاسخگویی مسئولان ذیربط در این رابطه شد و گفت:قانون برای همه یکسان است و در اجرای قانون نباید تبعیض قائل شد.

تعدادی از کشاورزان دزفول نیز در چند روز گذشته نسبت به صدور مجوز تغییر کاربری پنج هکتار زمین کشاورزی در کوی پیام نور این شهرستان اعتراض کردند.

یکی از این کشاورزان روز سه شنبه گفت:تغییر کاربری اراضی کشاورزی ، این بخش مولد را در دزفول با مشکل مواجه کرده ضمن اینکه نوع نگاه تبعیض آمیز مسئولان در خصوص تغییر کاربری زمین های کشاورزی باید تغییر کند.

وی افزود:برای جلوگیری از سرقت ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی خود با صرف هزینه ای به ناچار اقدام به حصارکشی تاسیسات کشاورزی نمودم اما مدیریت جهاد کشاورزی اعلام کرده باید تخریب شود در صورتیکه با تغییر کاربری پنج هکتار زمین کشاورزی موافقت شده است.

یک منبع آگاه در شهرستان دزفول در این رابطه به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: مجوز تغییر کاربری اراضی کشاورزی از سوی مسئولان شهرستانی صادر نمی شود و این موضوع در کمیسیونی باحضور مدیران کل راه و شهرسازی،محیط زیست ، جهادکشاورزی و نماینده استاندار در مرکز استان بررسی می شود.

وی با تاکید براینکه هیچ مسئول شهرستانی وظیفه اظهار نظر در این کمیسیون را ندارد گفت:مسوولان این کمیسیون با درنظر گرفتن مسائل زیست محیطی، شهرسازی و کشاورزی اقدام به صدور مجوز و یا رد آن می کنند.

این مقام مسئول افزود:اگر مجوز تغییر کاربری از سوی این کمیسیون صادر شد قانونی است و مخالفتی با آن نخواهد شد ولی اگر مجوزی صادر نشود هرگونه ساخت و ساز در آن ممنوع است.

یک مقام آگاه نیز در این خصوص به ایرنا گفت:متقاضی تغییر کاربری زمین مذکور که گفته می شود قصد ساخت هایپر مارکت را دارد پیگیر اخذ مجوز برای تغییر کاربری این زمین است.

وی ضمن ابراز نگرانی از این موضوع افزود:تاکنون مجوز تغییر کاربری زمین مذکور صادر نشده است.

فرماندار دزفول نیز با اعلام خبر صدور مجوز برای ساخت هتل و هایپرمارکت در ورودی این شهر گفت:این مجوز از سوی کمیسیون ماده 5 تغییر کاربری استان خوزستان صادر شده است.

حبیب اله آصفی با بیان اینکه اجرای این طرح 550 فرصت شغلی در شهرستان ایجاد می کند افزود:زمین مذکور که کمتر از سه هکتار می باشد از جمله اراضی بی کیفیت از نظر کشاورزی بوده و از نوع زمین های درجه 5 می باشد.

وی اظهار کرد: کمیسیون ماده 5 در صدور مجوز تغییر کاربری زمین های کشاورزی تمام ضوابط و شرایط را در نظر گرفته است.

در چند ماه گذشته بخشی از ساخت و سازهای غیر مجاز در باغ های دزفول با حکم دادستانی تخریب شدند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار