تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۰
کد خبر: ۱۲۳۹۰۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس شیلات:
خسارت تولیدکنندگان میگو در اولین فرصت پرداخت می شود
رئیس سازمان شیلات گفت:‌ خسارات تولیدکنندگان میگو در اولین فرصت پرداخت می شود.
خسارت تولیدکنندگان میگو در اولین فرصت پرداخت می شودحسن صالحی با اشاره به اینکه سال گذشته بیماری به مزارع پرورش میگو در بوشهر و خوزستان خسارات زیادی وارد کرد افزود: بر اساس برآورد صندوق بیمه کشاورزی میزان خسارت 3 تا 4 میلیارد تومان است که صندوق بیمه در اولین تخصیص اعتبار دولت این مبلغ را به تولیدکنندگان خسارت دیده پرداخت می کند.

وی گفت: تا کنون برای تولید میگو در هزار هکتار، لارو مورد نیاز ذخیره سازی شده است و امیدوارم این عدد به 6 تا 7 هزار هکتار برسد و شاهد تولید بیش از سال گذشته باشیم.

رئیس سازمان شیلات افزود: سال گذشته حدود 13 هزار تن میگو به ارزش 56 میلیون دلار صادر شد که رکورد جدیدی در تاریخ صادرات میگو در کشور بود.

صالحی درباره روند صادرات آبزیان به کشور روسیه گفت: تجار ایرانی با تجار روسیه هماهنگ شدند اما هنوز زیرساختهای لازم فراهم نیست امیدواریم با ابلاغ بسته حمایتی صادرات غیرنفتی صادرات آبزیان از سرگرفته شود.

رئیس سازمان شیلات افزود:‌ طرح پرورش ماهی در قفس از سال 92 در دستور جدی قرار گرفته است و بر اساس مطالعات انجام شده حداقل یک میلیون تن ماهی در این روش در آبهای جنوب و شمال کشور تولید می شود.

صالحی گفت: پرورش ماهی در قفس از طرح های شانزده گانه اقتصاد مقاومتی است و سهمیه تولید هر استان مشخص شده است.

وی افزود:‌ برای تسریع در اجرای طرح پرورش ماهی در قفس ستادهای اجرایی در استانهای ساحلی با همکاری استانداران ایجاد شده است.

رئیس سازمان شیلات گفت:‌ سال 93 حدود 3600 تن ماهی با روش پرورش در قفس تولید شد و امسال قرار است این میزان به 20 هزار تن برسد .

صالحی افزود:‌ برای تحقق برنامه اقتصاد مقاومتی باید حدود 300 قفس تا اواخر مرداد در آبهای شمال و جنوب کشور نصب شود.

وی گفت‌: تا کنون 150 قفس در این آبها نصب شده است ./ صدا و سیما

:
:
:
آخرین اخبار