تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱
کد خبر: ۱۲۳۹۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تجلیل از دانش‌آموزان برتر جشنواره‌خوارزمی ناحیه4 اهواز
37 دانش آموز برتردر آزمون جشنواره خوارزمی درسطح ناحیه چهار اهواز از میان سه هزار و 756 اثر برگزیده در آیینی در دبیرستان استعدادهای درخشان فرزانگان اهواز معرفی و مورد تجلیل قرار گرفتند
37 دانش آموز برتردر آزمون جشنواره خوارزمی درسطح ناحیه چهار اهواز از میان سه هزار و 756 اثر برگزیده در آیینی در دبیرستان استعدادهای درخشان فرزانگان اهواز معرفی و مورد تجلیل قرار گرفتند.


علی عبایی کارشناس مسئول آموزش دوره اول متوسطه ناحیه چهار اهواز اظهار کرد: جشنواره نوجوانان خوارزمی برای دومین سال است که درسطح کشور برگزار می شود که در این ناحیه در سال جاری نیز با استقبال خوبی مواجه شد و در این مرحله نیز بازهم شاهد درخشش نخبگان خوزستانی بودیم.

وی افزود: درسال گذشته نیز نخبگان ناحیه چهار اهواز در محور علوم آزمایشگاهی موفق به کسب رتبه برتر کشور شدند که این نشان دهنده ظرفیت های خوبی است که در زمینه های علوم آزمایشگاهی و سایر محورها در مدارس مختلف این ناحیه وجود دارند.

مسئول آموزش دوره اول متوسطه ناحیه چهار اهواز ادامه داد: این جشنواره به صورت سراسری در تمامی نقاط مختلف کشور به صورت همزمان برگزار شده و دانش آموزان آثار خود را که در پنج محورزبان و ادبیات فارسی، زبان انگلیسی، کارآفرینی، علوم آزمایشگاهی ، پژوهش و دست سازه ها بود از اسفندماه سال گذشته ارایه داده که گروه داوری با بررسی سه هزار و 756 اثر در نهایت 37 اثر را در ناحیه چهار اهواز به عنوان آثار برتر برگزیدند.

وی تصریح کرد: ترغیب خانواده ها به تشویق فرزندان خود برای حضور در جشنواره خوارزمی یکی از برنامه های اصلی ما در سال های اخیر بوده که تاکنون نیز نتایج خوبی را برای مدارس ما به دنبال داشته است.

عبایی ادامه داد: ایجاد انگیزه در بین دانش آموزان یکی از بهترین راه ها برای شناسایی نخبگان در سطح استان است که همواره در دستور کار ما قرار دارد.

وی بیان کرد: جشنواره خوارزمی در چهار مرحله برگزارشده و هیچ محدودیتی برای دانش آموزان در نظر گرفته نمی شود و تمامی مقاطع می توانند با ارائه آثار خود در محور های مورد نظر جشنواره شانس خود را برای کسب رتبه های برتر امتحان کنند.

مسئول آموزش دوره اول متوسطه ناحیه چهاراهواز گفت: دقت بالا در زمینه داوری آثار یکی دیگر از برنامه های ما برای انتخاب شایسته ترین آثار بود که در این جشنواره مورد توجه قرار گرفت.

وی بیان کرد: درزمان حاضر 37 دانش آموز از سطح مدارس خاص و دولتی ناحیه چهار اهواز در قالب سه گروه به جشنواره استانی راه یافتند که از 16 تا 18 خردادماه باید آثار خود را برای جشنواره استانی ارائه دهند تا در نهایت پس از بررسی های لازم توسط داوران برجسته استانی، نفرات برتر برای حضور در جشنواره کشوری معرفی شوند.

عبایی اظهار کرد: باتوجه به عملکرد دانش آموزان نخبه ما در جشنواره امسال و سال گذشته، احتمال راهیابی دانش آموزان ناحیه چهار استان حداقل در دو محور جشنواره کشوری را پیش بینی می کنیم.

آزمون نوجوانان خوارزمی در سطح ناحیه چهار اهواز در سال تحصیلی 95-94 همزمان با دیگر نقاط مختلف کشور برگزار شد و از میان سه هزار و 756 اثر ارایه شده ، آیدا مزبانی،مهسا حمادی، فردوس دغاغله، زهرا میاحدر محور کارآفرینی، محمد سروری، محمد کاظم بهمنش، هومن ساعت ساز و پریا یوسفی در محوردست سازه ها، دیانا غدیری، ریحانه علاقمند، پانیز حکیم زاده، نوال دغاغله، شیما دغاغله،یاسمن دغاغله وغزال دغاغله در محور زبان انگلیسی، طاهره دهبان، فاطمه نیکی، مرضیه سواری و فاطمه شرفه مناطی در محورپژوهش، یوسف بهروان، احمد مالی، نگین پام، نرگس سادات موسوی، لعیا سعادت و الیسا بداوی در بخش علوم آزمایشگاهی و محمد مهدی بهاروند، علیرضا سخایی راد و حدیث ناصری در محور زبان و ادبیات فارسی موفق به کسب رتبه برتر شدند.








مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار