تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶
کد خبر: ۱۲۳۹۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
طلب 2 هزارمیلیاردی آموزش‌وپرورش خوزستان از شهرداری‌ها
رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز خوزستان از طلب 2 هزار میلیارد ریالی آموزش و پرورش خوزستان از شهرداری های این استان خبر داد
رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز خوزستان از طلب 2 هزار میلیارد ریالی آموزش و پرورش خوزستان از شهرداری های این استان خبر داد.

عبدالنبی دفتری روز سه شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش دزفول در سالن جلسات فرمانداری به بدهی 2 هزار میلیارد ریال شهرداری های استان خوزستان به آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت:شهرداری دزفول هیچ بدهی به آموزش وپرورش ندارد که قابل تقدیر است.

وی به آماده سازی مدارس دزفول برای سال تحصیلی جدید اشاره کرد و از شهردار دزفول خواست هزینه آسفالت مدارس دزفول را تقبل کند .

دفتری به کمک های خیرین دزفول در مدرسه سازی اشاره کرد و گفت:شهرداری دزفول به عنوان یکی از اعضای مجمع خیرین مدرسه ساز باید به آموزش و پرورش در آسفالت مدارس کمک کند تا کمک های خیرین در سایر بخش های ضروری هزینه شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دزفول نیز در خصوص پرداخت عوارض مکان های آموزشی به شهرداری گفت:چهار میلیارد و 800 میلیون ریال عوارض اردوگاه شهید رجایی دزفول می باشد که از شهردار تقاضا می شود در خصوص پرداخت این عوارض با آموزش و پرورش همکاری کند.

شهردار دزفول نیز در این نشست گفت:طبق ماده 13 قانون تا پنج درصد عوارض صدور پروانه های ساختمانی ،تفکیک زباله ،پذیره و نوسازی به آموزش وپرورش تعلق می گیرد که این پنج درصد به صورت مستقیم به حساب آموزش وپرورش واریز می شود و تاکنون بدهی باقی نمانده است.

محمدرضا کرمی نژاد افزود:در سال 92 حدود 2 هزار و 300 پروانه ،در سال 93 حدود یک هزار و 100 پروانه و در سال 94 به دلیل مشکلات اقتصادی 480 پروانه صادر شده که با کاهش درآمدهای شهرداری همراه بوده است.

وی گفت:عوارض مکان های آموزشی ودرمانی باید به حساب شهرداری واریز شود که عوارض اردوگاه شهید رجایی دزفول چهار میلیارد و 800 میلیون ریال می باشد و تاکنون هیچ مبلغی به شهرداری پرداخت نشده است.

شهردار دزفول اظهار کرد:تاکنون هیچ فشاری از سوی شهرداری برای پرداخت این عوارض به آموزش و پرورش وارد نشده است ضمن اینکه کمک هایی نیز صورت گرفته است.

وی در خصوص تامین هزینه آسفالت مدارس دزفول گفت:50 درصد از هزینه آسفالت مدارس توسط شهرداری پرداخت می شود ضمن اینکه بسیاری از خیابانهای دزفول وضعیت آسفالت نامناسبی دارند و آسفالت 50 خیابان زیبا شهر نیز آغاز شده است.

کرمی نژاد افزود: با توجه به تقاضاهای صورت گرفته شهرداری دزفول علاوه بر 50 درصد هزینه ها متعهد می شود با تامین مصالح آسفالت بجز قیر توسط آموزش و پرورش نسبت به آسفالت مدارس اقدام کند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار