تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۱۲۳۹۷۹
تعداد نظرات: ۲۴ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فشار سازمان بازرسی و دولت برای جلوگیری از تردد خودروهای پلاک اروندی/ دریافت روزانه 2 تا 5 هزارتومان عوارض برای تردد خارج از محدوده
در حال حاضر سازمان منطقه آزاد اروند در رابطه با تردد خودروهای اروندی در سطح استان، از جانب دولت و سازمان بازرسی و بقیه دستگاه‌های نظارتی تحت فشار قرار دارد
معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد اروند گفت: در حال حاضر سازمان منطقه آزاد اروند در رابطه با تردد خودروهای اروندی در سطح استان، از جانب دولت و سازمان بازرسی و بقیه دستگاه‌های نظارتی تحت فشار قرار دارد.

محمدرضا معتمدی امروز اظهار کرد: به‌عنوان سازمان منطقه آزاد اروند موضوع نوسازی ناوگان درون شهری را به شکل جدی از مهرماه سال 94 شروع و با سه شرکت خصوصی قرارداد منعقد کردیم و اقدامات لازم به‌منظور تأمین منابع مالی برای اعطای تسهیلات ارزان قیمت تا پایان سال گذشته صورت گرفت.

محمدرضا معتمدی با بیان اینکه در مرحله اول 200 دستگاه تاکسی و تسهیلات 30 میلیون تومانی با کارمزد چهار درصد را فراهم آورده‌اند تصریح کرد: در اولین مرحله پیش از عید نوروز مجموع 50 تاکسی وارد شده اما با مشکل شماره‌گذاری مواجه شدیم و پس از گذشت دو ماه، پیرو تماسی که با مدیر گمرک داشتیم اطلاع داده شد که با رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان که بایستی از تهران مجوز لازم را دریافت می‌کرد به تفاهم رسیده‌ایم.

* ورود 2 هزار دستگاه خودرو به ناوگان تاکسی‌های درون شهری

وی افزود: اولین تاکسی اروندی در منطقه آزاد اروند پلاک‌گذاری شد و مسلماً با برطرف شدن مشکل پلاک‌گذاری تاکسی‌های اروندی، روند ورود 200 تاکسی اروندی به‌سرعت انجام و 2 هزار دستگاه خودرویی را که متعهد شده‌ایم به سهولت به ناوگان تاکسی‌های درون شهری وارد خواهیم کرد.

معتمدی با بیان اینکه خارج کردن ناوگان فرسوده نیز یکی از چالش‌های پیش روی ما است، گفت: ظرفیت ما برای ارائه تسهیلات به اندازه‌ای نیست که بتوانیم چندین هزار خودرو را پوشش دهیم، به همین منظور نیازمند به همیاری سیستم بانکی هستیم.

* عوارض ورود و نقل و انتقال و پلاک تاکسی‌ها حذف شد

وی ادامه داد: این ارزیابی که بر مبنای آن متعهد شدیم بر اساس سپرده‌هایی بود که سازمان منطقه آزاد در بانک داشت، بانک‌ها به اعتبار منابع مالی سازمان در آنجا و به‌منظور شرکت در این طرح که عام‌المنفعه بود و همکاری کردند.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد اروند یادآور شد: یک ماه پیش در هیأت مدیره سازمان مصوبه‌ای داشتیم برای اینکه تاکسی‌ها ارزان‌تر به‌دست متقاضیان برسند، لذا تمام عوارض ورود و نقل و انتقال و پلاک را حذف کردیم و 5 تا 6 میلیون تومان از قیمت تاکسی کاهش پیدا کرد.

معتمدی با اشاره به اینکه طرح حاضر با دو بحث جدی یکی در رابطه با پلیس راهور و دیگری در رابطه با خود قانون منطقه آزاد است، تأکید کرد: در حال حاضر سازمان منطقه آزاد اروند در رابطه با تردد خودروهای اروندی در سطح استان، از جانب دولت یعنی شورای عالی منطقه آزاد و سازمان بازرسی که چندین بار در منطقه آزاد حضور پیدا کرده‌اند و بقیه دستگاه‌های نظارتی تحت فشار قرار دارد.

وی بیان داشت: طبق قانون منطقه آزاد تردد تمام خودروهای پلاک اروند فقط در محدوده مجاز طبق مصوبه هیأت وزیران است، که این محدوده مجاز از 120 کیلومتر لغو و 40 کیلومتر است و تردد خارج از این محدوده بدون مجوز حکم قاچاق را دارد و این قانون در پروانه‌ای که برای خریدار ثبت می‌کنیم نیز قید شده است.

معتمدی خبر داد: سازمان منطقه آزاد اروند در خارج از محدوده مصوب و شعاعی که مشخص شده هیچ اختیاری برای کنترل ندارد، لذا بر اساس تصویب‌نامه بودجه‌ای که به سازمان ابلاغ شده از امسال موظف هستیم از تمام خودروهایی که از محدوده مصوب ما خارج می‌شوند بر اساس کنترلی که بر GPS داریم روزانه بین 2 تا 5 هزار تومان عوارض اخذ کنیم.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد اروند خاطرنشان کرد: امسال از خودروهای اروندی که در پایان سال برای تمدید پروانه یا مجوز مرخصی مراجعه می‌کنند، قطعاً عوارض خروج از منطقه را اخذ خواهیم کرد و به دلیل اینکه این قانون از سوی دبیرخانه به ما تکلیف شده است، ملزم به رعایت آن هستیم.

معتمدی افزود: هر خودرویی به هر اندازه که طی سال خارج از محدوده مصوب بوده است، بنا به قانون اگر بیش از 48 ساعت از منطقه خارج بوده به استثناء یک ماه در سال که برای مرخصی مجاز است بایستی عوارض از آنها گرفته شود و منع تردد خودروها خارج از محدوده منطقه آزاد به عهده پلیس راهور است و تاکنون بر کنترل‌هایی که صورت داده‌اند طبیعتاً مخالفتی نداشتیم.

* ارائه مجوز واردات انبوه

وی با بیان اینکه بر اساس قانون خودروهای منطقه آزاد اروند به کسانی که ساکن آبادان یا خرمشهر باشند یا سند 6 دانگ یا اجاره‌نامه رسمی داشته باشند و باید احراز سکونت شود تعلق می‌گیرد، اظهار کرد: سازمان بازرسی با موردهای سوری برخورد می‌کند و این احراز سکونت شامل ناوگان عمومی هم خواهد بود، لذا انجام این طرح برای اهواز و دیگر شهرهای استان غیر قانونی است و این حقی بوده که تنها به شهروند منطقه آزاد داده شده است.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد اروند در مورد همکاری سازمان منطقه آزاد اروند با طرح مورد بحث در جلسه تصریح کرد: بر اساس مصوبه یا مجوزی که استاندار گرفته بود ما چشمانمان را می‌بندیم و می‌توانیم به‌ویژه به شرکت‌های خصوصی که تقاضا و تمایل زیادی دارند در این رابطه دارند و به ما هم مراجعه کردند کمک کرده و سرویس‌دهی لازم را داشته باشیم اما به شرطی که پلیس راهور شماره‌گذاری را انجام داده و مخالفتی نداشته باشد و مشکلی برای ترددشان ایجاد نکند.

معتمدی اذعان کرد: جدا از محدودیت‌های قانونی که در پلیس راهور دارند از جمله مسأله شماره‌گذاری و منع تردد، ما به تمامی متقاضیانی که به سازمان مراجعه کنند مجوز واردات انبوه را خواهیم داد و در حال حاضر در حدود 22 هزار خودروی اروندی در استان تردد می‌کنند که کمتر از 30 درصد آن در منطقه آزاد تردد دارند.
مرجع / فـارس
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۶۳
انتشار یافته: ۲۴
ali
|
Germany
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
1
23
با عرض سلام و خسته نباشید

خدایی خودتون دیگه با این تیترها دامن نزنید به این چیزا
حتی اگه تهرانیا یادشون بره مدام یادشون بندازین ماشینای اروند داستانشون اینه
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
0
39
شاید دولت برای خالی از سکنه شدن خوزستان(خصوصا مناطق مرزی استان)برنامه دارد!!
زندگی در گرمای بالای 50درجه
اهواز، الوده ترین شهر ایران و و در ردیف الوده ترین شهرهای جهان
امکانات شهری بسیار ضعیف
اب شرب ناسالم
بیکاری فراگیر جوانان
جاده های غیراستاندارد
سیستم حمل و نقل عمومی فرسوده و ناکارامد
فقر و ناامنی
و کارونی که حلوای خیرات است
اینجا خوزستان است؛سرزمین ثروتمندی که فقیر است
چرا نباید مردم خوزستان با اینهمه ثروت در رفاه و راحتی زندگی کنند؟!
خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرد پس سهم خوزستان کجاست؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
ما خودمون رو با پلاك اروندي كه حق مسلم ماست مشغول كرديم اصل ماجرا كه شما اشاره كرديد به فراموشي رفته!!! اميدوارم شاهد پيشرفت شهرمان هرچه زودتر باشيم.
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
بیکاری چه ربطی به خودروهای پلاک اروند دارد؟
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
علی اقا عالی نوشتی واقعا همینطوره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
0
22
پراید و پژو با دوبرابر قیمت واقعی خودروهای اجباریه ایرانیان!
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
پراید 5 میلیونی رو میدن 25 تا ! سه برابره؟ 5 برابر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
1
13
دزدی فقط از دیوار خونه مردم بالا رفتن نیست.آب تو شیر کردن هم دزدیه.پول گرفتن از مردم به بهانه های مختلف هم دزدی حساب میشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
0
10
جالبه معاون اقتصادی وقت سازمان منطقه آزاد اروند در تاریخ 18.3.93 که هم اکنون در سایت خود سازمان هم هست تاکید بر شعاع 120 کیلومتر داشت . حالا بعد از دو سال که تازه کل استان هم آزاد شده و همه استان خریدن این دفعه معاون جدید میگه 40 کیلومتر مجاز هست! میخوای 1 کیلومترش کنید راحت بشید ، مردم و سرمایه هاشون هم که مهم نیستن .بعدش منتظر سرمایه گذار باشید ، مردم عادی هم مهاجرت میکنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
16
4
زودترجمعشون کنین اروندی هاروراحت بشیم.
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
0
18
پس چرا جلوی خودروهای پلاک ارس در تبریز را نمی گیرند که 137 کیلومتر از ارس فاصله دارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
0
16
بخدا من ماشین ندارم ، اما واقعا از زمانی که خوزستان منطقه آزاد شد واقعا چهره شهر کمی تغییر کرد و از حالت جنگ زدگی در اومد... مسئولین محترم استان ، نمایندگانی که رای مون رو گرفتید و رفتید مجلس و مردم محترم استان نذارید حقوقمون پایمال بشه ، سکوت نکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
2
9
سلام چرامرتبااقدام به تزریق استرس به هم استانی هاخوزستانی هستیدگناه نقل شایعه کمترازایجادخود شایعه نیست.
خواهشن هرزمانی که بطورقانونی تردد خودروها در سطح استان لغوشدن خبرانرا منتشر نمایید اخه این اخبارباعث تشویش اذهان عمومی میشه بعداتکلیف این 22000 خودرو اروندی در سطح استان چیه .
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
0
10
تاکی به مردم خوزستان فقط شعار تحویل میدن؟
مردم مقاوم مردم قهرمان و.........
ظلمی که الان به این مردم میشه کمتر از دوران جنگ نیست
رودخونه های استان رو که یکی یکی میبرن برای گردو خاک و آلودگی هم کسی اهمیت نمیده
حالا فقط مونده بود استفاده مردم زحمتکش خوزستان از خودروهای مرغوب در کل استان اونهم تو این هوای گرم
عليرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۵
0
8
برگرداندن خودروها به منطقه ازاد اروند امكان پذير نيست
اولا اينهمه ماشين در كدام فضا و خيابان ميخواهند تردد كنند و ماشين ها رو انوبوسي هم بچينيم بازم جا كم مياد
ثانيا كارمند بيچاره اي كه همه زندگيش همين ماشينه چطور بايد بفروشش و اصلا ديگه كي اين ماشينو ازش ميخره
ثالثا ابي كه ريخت ديگه نميشه از زمين جمعش كرد و خودشون قانون گذاشتن تا منطقه رو رونق بدن و حالا پشيمونن
رابعا فقط بحث مالي هستش يعني پانزده هزار ماشين ساليانه بايد حدود ميانگين بيست و چهار ميليارد تومن عوارض بدن بهتر از اين چي ميخان
خامسا يه راه بيشتر ندارن و نميتونن زوركي مال مردم رو از دستش در بيارن مگه اينكه مجوز پلاك ملي بدن و خلاص و از حالا به بعد جلوي واردات رو براي ساير مناطق جلوگيري كنن
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۵
0
10
یعنی مردم خوزستان مسخره جنابعالی و همکارانتون هستند تصمیم تردد و نگهداری خودروها براساس مصوبه شورای تامین گرفته شده مردم هم با اعتماد به دولت و منطقه آزاد پول دادن و این خودرو هارو خریدن بهتر بجای حرکت جهت تقابل با مردم در راستای اونا حرکت کنید و با مصاحبه های بدون فکر و بدون امکان اجرایی موجبات ناراحتی مردم رو فراهم نکنید بدیهی است در غیر این صورت و وضع مالیات گفته شده جنابعالی مردم می تونن در دادگاههای صالحه شاکایت شما و منطقه آزاد زو به جرم کلاه برداری بکنن چون سازمان منطقه آزاد کاملا آگاه بود که خودرو برای استفاده در سراسر استان خوزستان ترخیص می شن مطمئنن مردم خوزستان بسیار بهتر از شما از حقوق و قانون آگاهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
از روز اول هم به شما گفتن تردد غیر قانونیه. تو سایت منطقه ازاد هم نوشتن که فقط ساکنان منطقه ازاد اروند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
0
14
بامبول جدیده؟
ناشناس
|
Russian Federation
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
0
2
خاک توسرتون که فقط زورتون به خوزستانیها میرسه با ماشینهای ایرانی مسخرتون
کیارش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
0
0
تاکی مردم ایران بخصوص خوزستانی ها با این همه درامد نفتی که شاهرگ حیاتی ایران بزرگ است باید بدبختی و با این ماشین های بی کفیت سر کنند ماشین باکیفیت با قیمت مناسب وپلت‌فرم زیبا تحویل مردم بدهند ببینم کی میره ماشین آروندی با این همه دردسر عوارض سالیانه ومجوز تردد خارج استان با کلی مشکلات و...بخرند
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
0
1
زنده باد دکترمقتدایی که شجاعانه ازمنافع استان دفاع میکرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
0
3
مرد میخواد که از حق این مردم دفع کنه اگر نمی توانید را هکار قانونی پیدا کنید بطور قسطی حق گمرک را بگیرید و قال قضیه را بکنید اگر هم نمی توانید که بیخود قبول مسئولیت میکنید مگر مردم مسخره هستند که یکروز آزاد بشه یکروزه دیگه ممنوع
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
0
2
فقط یک مرد در خوزستان بود. که اونهم برکنار شد
. زنده باد استاندار همیشه پیروز مقتدایی.
زنده باد استاندار همیشه پیروز مقتدایی.
زنده باد استاندار همیشه پیروز مقتدایی.
ماشینهایی که وارد شدن دولت باید تک تک بخره از مردم به قیمت وارد شدشون
اهواز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
0
6
واقعا این تیترهای خبری باعث میشن خودمون همیشه سوژه بشیم واسه تهرانیهاکه ازصدقه سری منابع ما بافول امکانات زندگی میکنن وهمه چیزدردسترشونه وفقط برای صدرنشینی حاضرن خون خوزستان روهم بمکن...بالاغیرتن دیگه این تیترروکارنکنیدتاوقتی که مسئولی به خودش جرات دادبگه پلاک اروندنباشه اونموقع مثل شییییر تیتربزن که "فلان مسئول که اینوگفتی غلط کردی " تاببینی مردم خوزستان چه حمایتی ازت بکنن خوزنیوزعزیز...غیرت کن
:
:
:
آخرین اخبار