تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۱۲۴۳۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گرد و غبار تا پایان هفته می‌ماند
مدیرکل هواشناسی خوزستان از وقوع متناوب پدیده گرد و غبار در سطح استان تا پایان هفته جاری خبر داد
مدیرکل هواشناسی خوزستان از وقوع متناوب پدیده گرد و غبار در سطح استان تا پایان هفته جاری خبر داد.

کوروش بهادری اظهار کرد: از روز گذشته پدیده قابل توجه در استان روند افزایش دما بوده است که در پی آن، دمای هوا از 43 درجه به 47 درجه سانتی‌گراد رسید و شهرهای آبادان، امیدیه و ماهشهر دمای 47 درجه را تجربه کردند.

وی افزود: همچنین به دلیل گرادیان فشار روی کشور عراق و وزش بادهای قابل ملاحظه که پیامد آن برخاستن گرد و غبار در این کشور است، انتظار می‌رود بخشی از این گرد و غبار به صورت متناوب وارد استان خوزستان شود.

بهادری ادامه داد: بدین ترتیب به صورت متناوب تا اواخر هفته شاهد وقوع پدیده گرد و غبار در مناطق جنوبی و مرکزی استان خوزستان خواهیم بود و در همین راستا، امروز صبح میزان دید افقی در بستان به 2 کیلومتر رسید.

وی گفت: همچنین به دلیل وزش بادهای شدید، شمال خلیج فارس مواج است و توصیه می‌شود که اقدامات پیشگیرانه و محدود شدن دریاروی شناورهای سبک در خلیج فارس حتما مدنظر قرار گیرد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان افزود: در شبانه‌روز گذشته آبادان، امیدیه و ماهشهر با 47 درجه و ایذه با 22 درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان خوزستان گزارش شدند. تغییرات دمای هوای امروز اهواز نیز بین 46 تا 30 درجه سانتی‌گراد در نوسان خواهد بود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار