تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۱۲۴۴۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۶ سال در انتظار ساخت یک پل ۸۰ متری/ محور مواصلاتی ایذه کمین‌گاه مرگ است
یکی از نقاط شهرستان ایذه که همه ساله شاهد تصادفات هموطنانمان بوده مسیر5 کیلومتری جاده ایذه به اهواز است که پس از سال‌ها برای کم کردن خطرات جاده ای مسئولان راه و شهرسازی با طراحی ساخت یک پل در سال 89 کلنگ احداث آن را زدند اما تاکنون این پروژه افتتاح نشده است
پس از سال‌ها چشم انتظاری مردم شهرستان ایذه برای ساخت پل باید دید که نهایتا این پروژه چه زمانی به اتمام خواهد رسید و دردی از دردهای پر ملال مردم این شهر را کم خواهد کرد تا شاید از مصائب مردم نیز کاسته شود.

شهرستان ایذه با جمعیتی بالغ بر 200 هزار نفر در شمال شرق استان خوزستان واقع شده است از ویژگی های منحصر این شهرستان هوایی چهار فصل دارد که همه ساله در فصل های مخلف پذیرای میهمانان زیادی است.

همچنین این شهرستان دروازه استان خوزستان از سوی استان های مرکزی کشور به حساب می آید،و یکی از ترانزیتی‌ترین شهرهای کشور است که روزانه با تردد بیش از چندین تریلر از این مسیر به سمت شهرهای اصفهان، یزد، شهرکرد و بالعکس برای جابه‌جایی بار تردد می‌کنند.

مسیر ترمینال‌های استان خوزستان که مقصد آنها برای جابه‌جایی مسافران استان‌های مرکزی کشور خواهد بود روزانه با حرکت بیش از 50 دستگاه اتوبوس در این جاده به عنوان یکی از پر ترددترین جاده‌های کشور به حساب می‌آید که متاسفانه نگاه مسئولان به این مسیر پر خطر بسیار کم است.

جاده‌های ایذه که بدون شک یکی از پر ترددترین مسیرهای استان خوزستان قرار دارند و همه روزه شاهد مرگ هموطنان مان در این جاده خواهیم بود باز با این وجود نگاه مسئولان راه و شهرسازی شهرستان و استان خوزستان به این مسیر کم رنگ است که شاید اگر مسئولان زیربط این بی توجهی را کنار بگذارند، بتوان از تصادفات جاده‌ای کاست و جان انسان‌های بی‌گناه را از مرگ حتمی نجات داد.

این در حالی است که یکی از نقاط شهرستان ایذه که همه ساله شاهد تصادفات هموطنانمان بوده مسیر5 کیلومتری جاده ایذه به اهواز است که پس از سال‌ها برای کم کردن خطرات جاده ای مسئولان راه و شهرسازی با طراحی ساخت یک پل در سال 89 کلنگ احداث آن را زدند اما تاکنون این پروژه افتتاح نشده است.

همچنین اگر ما نگاهی به ساخت پل در استان‌های دیگر کشور بیندازیم می‌بینیم که شاید در طی این چند سال چندین پل ساخته شده اما متاسفانه ما در شهرستان ایذه شاهد ساخت این پل هستیم که پیشرفت فیزیکی آن بسیار ناچیز بوده  حالا باید نگاه کرد دلیل کم کاری در ساخت این پل چه بوده است؟

طول این پل بیش از 80 متر است که اگر یک میانگین سالانه برای ساخت این پل بگیریم و در طی  هریک سال 14 متر از این پل ساخته می شد پس باید در طی این 6 سال شاهد افتتاح این مسیربودیم که متاسفانه این پل نیز به سبب کم کاری مسئولان امر به پایان نرسیده است.

حالا پس از سالها چشم انتظاری مردم این شهرستان برای ساخت این پل باید دید که کی این پروژه رو به اتمام خواهد رسید و دردی از دردهای پر ملال مردم این شهر را کم خواهد کرد و شاهد هیچ گونه تصادفی در این مسیر نخواهیم بود.

دولت در ساخت این پروژه کم کار است

حمدالله قاسمی اظهار داشت:این پروژه از سال 89 شروع به کار کرد که تاکنون بیش از 6 سال از ساخت این پروژه می گذرد.

رئیس اداره راه و شهرسازی ایذه گفت:مشکل این پروژه کمبود اعتبار بوده است در ضمن اگر پول بود و برای پیمانکار واریز می شد قطعا در همان سال نخست این پل ساخته شده بود.

وی با اشاره به اینکه چه کسی در  ساخت این پروژه کم کار است،افزود: دولت کم کار است،چرا که وقتی ما پروژه تعریف می کنیم و قرار داد را می بندیم که مثلا این پروژه می شود 300 میلیارد اما در پایان سال مالی 50 میلیارد واریز می کند.

وی افزود:متاسفانه ما در حوزه را ه در خوزستان پس از اینکه مدیر کل راه،آقای منوچهر رحمانی تغییر پیدا کرد دیگر هیچ توجهی نشد که اعتبار جذب کردن نیز باید با قدرت چانه زنی مسئولان کلان استانی جذب شود.

برای ساخت این پل روند خوبی طی نشده است

پیام محمدی اظهار داشت:مسیر ایذه به اهواز یک جاده پر خطر است به سبب اینکه همه روزه شاهد تردد تریلرها و اتوبوس ها خواهیم بود.

این شهروند ایذه ای بیان کرد: درهمین نقطه ای که در طی این چند سال شروع به ساخت پل کرده اند یک محور حادثه خیز است که متاسفانه با گذر بیش از 5 سال از کلنگ زنی این پروژه ما عملا شاهد این بودیم که این پروژه روند خوبی را برای ساخت طی نکرده است.

وی بیان کرد:اگر شما به استان های دیگر گذری کنید می بینید که همه ساله پل های جدیدی ساخته می شود که این برای ما جای نگرانی دارد که چرا در شهر ما چنین چیزی رخ نمی دهد.

پیام محمدی عنوان کرد: مسئولان باید به فکر جان همشریان خود باشند، و یک پروژه چند متری را بایستی زودتر از این سالها به پایان می رساندند.

این شهروند ایذه‌ای تصریح کرد: اگر این پل ساخته شود قطعا تصادفات در این مسیر کم خواهند شد که این یک نعمت بسیار بزرگی برای ما خواهد بود.

محمدی در پایان افزود:امیدوارم که مسئولان استانی و شهرستانی نگاه ویژه ای به شهرستان ایذه کنند تا اینکه این شهر از محرومیت‌های موجود به ویژه در حوزه راه خارج شود و شاهد شکوفایی هرچه بهتر این شهر شویم.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار