تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۱۲۴۶۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
درخواست نماینده مجلس از وزیر نیرو؛
تامین اعتبار فوری طرح آبرسانی به دشت آزادگان
انتظار داریم آب شرب مردم شهرستان دشت آزادگان هر چه سریعتر و حداقل برای کوتاه مدت از طرح غدیر و از بالادست رودخانه کرخه تامین شود/ از طریق بازدیدهای مکرر میدانی از طرح، گزارش پیشرفت فیزیکی پروژه آبرسانی به شهرستان را کنترل می کنم
خوزنیوز: نماینده مردم شهرستان دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی از پیگیری تامین اعتبار طرح آبرسانی به دشت آزادگان از طریق وزیر نیرو در هفته گذشته خبر داد و گفت: ان شاءالله هر چه سریعتر نقدینگی لازم برای این پروژه را تامین می کنیم.



به گزارش خوزنیوز و به نقل از سازمان آب و برق خوزستان، قاسم ساعدی در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی آبرسانی به شهر بستان، عملیات اجرایی آبرسانی به شهر بستان و حل مشکل آب شرب شهرستان دشت آزادگان را یکی از اصلی ترین و مهم ترین پروژه های این منطقه دانست و گفت: انتظار داریم آب شرب مردم شهرستان دشت آزادگان هر چه سریعتر و حداقل برای کوتاه مدت از طرح غدیر و از بالادست رودخانه کرخه تامین شود.

وی با بیان اینکه «از طریق بازدیدهای مکرر میدانی از طرح، گزارش پیشرفت فیزیکی پروژه آبرسانی به شهرستان را کنترل می کنم»، افزود: اقدامات اجرایی سازمان آب و برق خوزستان، تلاش شبانه روزی و خستگی ناپذیر مجریان طرح و روند پیشرفت کارها به رغم کمبود منابع مالی و نبود نقدینگی لازم قابل توجه و ستایش است که جای تشکر و تقدیر دارد.

نماینده مردم شهرستان دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنده به عنوان نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه و تمامی مسئولان منطقه برای تامین سریع آب شرب باکیفیت، در کنار مدیران اجرایی طرح آبرسانی به شهرستان دشت آزادگان بوده و از هیچ گونه حمایتی دریغ نخواهیم کرد.

ساعدی همچنین اهتمام مهندس شمسایی مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان به حل مشکل آب شرب شهرستان دشت آزادگان و قرار دادن این پروژه در اولویت نخست پروژه های اجرایی آن سازمان را قابل تقدیر و ستایش دانست.

رضا پرویزی مجری طرح آبرسانی به شهرستان دشت آزادگان نیز گفت: عملیات اجرایی خطوط انتقال آب سوسنگرد به هویزه و سوسنگرد به حمیدیه با برنامه ریزی ها و تمهیدات صورت گرفته، طی یک سال گذشته پس از شش سال توقف به اتمام رسیده و عملیات اجرایی خط انتقال آب سوسنگرد به شهر بستان از فروردین 95 آغاز شده است.

وی افزود: طرح آبرسانی به دشت آزادگان به علل مختلف از جمله عدم برآورد صحیح قراردادهای منعقد شده قبلی با پیمانکاران، عدم توانمندی برخی پیمانکاران، نبود برنامه ریزی و استراتژی صحیح درخصوص نحوه تملک اراضی، حدود 10 سال است که هنوز به اتمام نرسیده است.

پرویزی با اشاره به مشکلات پروژه آبرسانی به شهر بستان و دلایل توقف و نیمه کاره ماندن طرح یاد شده طی شش سال گذشته تصریح کرد: مشکلات تملک اراضی، عدم وجود طرح جامع شهری تایید شده و اختلاف میان اهالی، شهرداری و اداره راه و شهرسازی در خصوص جانمایی عوارض و محدوده های شهری در مسیر اجرای خط لوله از جمله مشکلات پیش روی این طرح بوده است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال با برنامه ریزی صورت گرفته و همکاری دفتر حقوقی سازمان آب و برق خوزستان، به میزان یک هزار و 712 متر لوله گذاری در محدوده شهر سوسنگرد که طی سال های قبل به دلایل ذکر شده اجرا نشده بود، طی ماه جاری، یک هزار و 123 متر از آن انجام شد.

مجری طرح آبرسانی به شهرستان دشت آزادگان با اشاره به اینکه اجرای این طرح به مبلغی افزون بر 110 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، خاطرنشان کرد: این طرح در صورت تامین اعتبار، آذر ماه امسال به اتمام می رسد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
0
0
سلام کسی خبر داره سال 75 تا78 یک خط لوله آب از شوشتر به اهواز رسید کجا رفت چی شد ؟
:
:
:
آخرین اخبار