تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۱۲۴۷۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هشت واحد مرغداری در خوزستان به بهره برداری رسید
هشت واحد مرغداری با ظرفیت 160 هزار قطعه جوجه ریزی در هر دوره در این استان به بهره برداری رسید
معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی خوزستان گفت:هشت واحد مرغداری با ظرفیت 160 هزار قطعه جوجه ریزی در هر دوره در این استان به بهره برداری رسید.

محمد مشکورزاده روز دوشنبه افزود:این واحدهای مرغداری به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در شهرهای اندیمشک ، ایذه ، باغملک ، دزفول ، شوشتر ، گتوند ، هفتگل و هندیجان به بهره برداری رسیدند.

وی تعداد واحدهای مرغداری فعال در استان خوزستان را 797 واحد عنوان کرد و افزود:در این واحدهای مرغداری در هر دوره 16،3 میلیون قطعه جوجه ریزی انجام می شود.

مشکور زاده گفت:پارسال 43 میلیون قطعه جوجه ریزی در واحدهای مرغداری استان خوزستان صورت گرفته است.

عبدالامیر خرمیان معاون مدیریت طیور سازمان جهاد کشاورزی خوزستان نیز روز دوشنبه در حاشیه افتتاح 2 واحد مرغداری در دزفول به ایرنا گفت:علاوه بر واحدهای مرغداری ، استان خوزستان در زمینه تولید و پرورش بوقلمون ، شترمرغ و بلدرچین از ظرفیت بالایی برخوردار می باشد.

وی افزود:60 درصد واحدهای تولید بلدرچین استان خوزستان در شهرستان دزفول قرار دارند.

معاون امور دام مدیریت جهاد کشاورزی دزفول نیز تعداد واحدهای مرغداری فعال این شهرستان را 137 واحد عنوان کرد و گفت:در صورت تامین اعتبار لازم 30 واحد مرغداری دیگر نیز در این شهرستان به بهره برداری می رسند.

حجت عزیزی میزان جوجه ریزی در واحدهای مرغداری دزفول را در هر دوره 3،5 میلیون قطعه عنوان کرد و گفت:دزفول با تولید سالانه 27 هزار تن گوشت سفید رتبه نخست را در استان خوزستان در این زمینه دارد ضمن اینکه 33 درصد گوشت مرغ استان خوزستان در دزفول تولید می شود.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول نیز در این آیین در سخنانی از مرغداری به عنوان یکی از صنایع مولد و کار آفرین در دزفول نام برد و گفت:حمایت از تولیدکنندگان گوشت سفید در راستای افزایش تولید ضروری است.

احمد زارعی با بیان اینکه دزفول در زمینه تولید گوشت سفید از ظرفیت بالایی برخوردار می باشد افزود:به مناسبت هفته جهاد کشاورزی 2 واحد مرغداری با ظرفیت جوجه ریزی 55 هزار قطعه در هر دوره در این شهرستان به بهره برداری رسیدند.

وی افزود:این واحدهای مرغداری با سرمایه بخش خصوصی و تسهیلات اعطایی بانک کشاورزی و نیز صندوق توسعه ملی در مناطق کهنک و سیاه منصور دزفول افتتاح شدند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار