تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۱۲۴۷۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس اداره فرهنگ و هنر آموزش‌وپرورش خوزستان عنوان کرد:
اعزام 600 دانش‌آموز مناطق محروم به مشهد
رییس اداره فرهنگ و هنر اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان گفت: تأکید بسیاری بر رعایت بهداشت و امنیت در اردوهای دانش‌آموزی وجود دارد
رییس اداره فرهنگ و هنر اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان گفت: تأکید بسیاری بر رعایت بهداشت و امنیت در اردوهای دانش‌آموزی وجود دارد.

مرتضی ادگی با اشاره به فعالیت‌های دانش‌آموزی در فصل تابستان اظهار کرد: امسال برنامه‌های بسیاری در قالب فعالیت‌های تابستانه دانش‌آموزان در دستور کار است که از جمله آن اردوهای دانش‌آموزی است.

وی افزود: علاوه بر اردوهای مدارس، تابستان امسال 600 دانش‌آموز از مناطق محروم در اردوهای درون‌استانی شرکت خواهند کرد؛ همچنین اردوی سفر زیارتی به مشهد مقدس برای دانش‌آموزانی که تاکنون به زیارت امام رضا(ع) نرفته‌اند، برگزار می‌شود و در این اردو نزدیک به 100 دانش‌آموز حضور خواهند داشت.

رییس اداره فرهنگ و هنر اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان این‌که بر اردوهای دانش‌آموزی نظارت می‌شود، تصریح کرد: تلاش شده است که برای برگزاری اردوهای دانش‌آموزی با شرکت‌هایی قرارداد منعقد شود که مسائل امنیتی را به‌طور کامل رعایت کنند. تأکید بسیاری بر امنیت وسایل نقلیه وجود دارد و قبل از اعزام دانش‌آموزان وسایل نقلیه مدنظر، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

ادگی با اشاره به این‌که با توجه به فصل تابستان موارد بهداشتی در اردوها مورد تأکید است، عنوان کرد: موارد امنیتی و بهداشتی در اردوها به مدیران مدارس تأکید می‌شود و تاکنون در این خصوص تذکراتی به برخی مدیران مدارس داده شده است، هشدارهای امنیتی و بهداشتی در اردوهای دانش‌آموزی به‌صورت مکتوب به مدیران مدارس ابلاغ می‌شود.

وی در خصوص دیگر فعالیت‌های مدنظر در فصل تابستان گفت: برنامه‌ریزی در خصوص فعالیت‌های دانش‌آموزی از فروردین‌ماه انجام شده و دستورالعمل‌ها، برنامه‌ها و سیاست مدنظر به شهرستان‌ها ابلاغ شده است.

رییس اداره فرهنگ و هنر اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان ادامه داد: محوریت اوقات فراغت دانش‌آموزان با کانون پرورش فکری است، پیش‌بینی ما این است که بیش از 300 پایگاه ثابت و غیرثابت اوقات فراغت امسال در استان در کانون‌های فرهنگی، مدارس، مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی و دارالقرآن‌ها فعالیت کنند.

ادگی با بیان این‌که فعالیت‌های اوقات فرهنگی در 2 محور فرهنگی و مهارتی تعریف شده است، گفت: در محور فرهنگی کلاس‌های معارف، قرآن، اخلاق، خوشنویسی و نقاشی و در محور مهارتی نیز کلاس‌های آموزش خیاطی، کامپیوتر، هنرهای تجسمی و رشته‌های مشابه در پایگاه‌های اوقات فراغت برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود؛ همچنین فعالیت‌های ورزشی در دستور کار است.

وی عنوان کرد: رویکرد ما در فعالیت‌های تابستانه ارتقای مهارت‌های دانش‌آموزان است و به دنبال آن هستیم تا هر دانش‌آموز حداقل یک مهارت را فرا بگیرد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار