تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶
کد خبر: ۱۲۴۹۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس خانه کشاورز خوزستان:
نگاه وزارت نیرو در بحث ممنوعیت کشت یک‌طرفه است
نگاه وزارت نیرو در بحث ممنوعیت کشت یک‌طرفه است و از نظر قانونی ستاد بحران استانداری خوزستان باید ممنوعیت کشت برنج را اعلام کند که تاکنون این ستاد هیچ‌گونه مصوبه‌ای صادر نکرده است
رئیس خانه کشاورز خوزستان گفت: نگاه وزارت نیرو در بحث ممنوعیت کشت یک‌طرفه است و از نظر قانونی ستاد بحران استانداری خوزستان باید ممنوعیت کشت برنج را اعلام کند که تاکنون این ستاد هیچ‌گونه مصوبه‌ای صادر نکرده است.

مسعود اسدی اظهار داشت: ما معتقدهستیم برای صرفه جویی در مصرف آب به کشت‌هایی که به مصرف آب کمتری نیاز دارند بپردازیم در صورتی که بخش عظیمی از اراضی کشاورزی خوزستان به جز کشت برنج پاسخگوی هیچ کشت دیگری نیست.

وی با بیان اینکه کشت سایر محصولات کشاورزی از جمله صیفی‌جات و سبزیجات با ضررهای هنگفتی همراه هستند، افزود: تاکنون دولت نسبت به پرداخت مابقی طلب ذرت کاران خوزستانی اقدامی نکرده و همین عامل موجب روی آوردن اجباری کشاورزان به کشت برنج شده است.

رئیس خانه کشاورز خوزستان تصریح کرد: دولت در سال گذشته معوقات کشت کشاورزان را پرداخت نکرد درصورتی که در سایر استان‌ها معوقات کشاورزی از سوی دولت پرداخت شده است و این امر موجبات نگرانی کشاوزان را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه  اعمال محدودیت و ممنوعیت کشت در حوزه مارون تنها به تحقق فاجعه‌ای ناگوار کمک می‌کند، گفت: نگاه وزارت نیرو در بحث ممنوعیت کشت یک‌طرفه است و از نظر قانونی ستاد بحران استانداری خوزستان باید ممنوعیت کشت برنج را اعلام کند که تا کنون هیچ‌گونه مصوبه قانونی مبنی بر عدم کشت برنج در خوزستان صادر نشده است.

اسدی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری مبنی بر " اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل "، عنوان کرد: با توجه به شعار و پیام مقام معظم رهبری برای تحقق اقتصاد مقاومتی ، جلوگیری از بیکاری و فقر بهترین راهکار تسهیل شرایط کشت برای کشاورزان خوزستان  است.
مرجع / تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
0
0
کشاوزان خوزستانی حق دارن برن اصفهان برنج بکارن
:
:
:
آخرین اخبار