تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۱۲۴۹۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خوزستان میزبان ریزگردها؛
ریزگردهای موجود در اندیمشک به ۶ برابر حد مجاز رسید
همزمان با ورود سامانه جدید گرد و خاک میزان ریز گردهای موجود در هوای شهرستان اندیمشک به ۶ برابر حد مجاز خود رسیده است
همزمان با ورود سامانه جدید گرد و خاک میزان ریز گردهای موجود در هوای شهرستان اندیمشک به 6 برابر حد مجاز خود رسیده است.

این میزان از آلاینده‌های موجود در هوای شمالی‌ترین شهر استان خوزستان از شامگاه گذشته  تا کنون به 2.5 میکرون 670 و ذرات 10 میکرون 2 هزار و 450 میکروگرم معادل شش برابر حد مجاز رسیده است.

طبق اعلام سازمان هواشناسی خوزستان، شرایط نا پایدار جوی تا اوایل روز شنبه بر آسمان اندیمشک و دیگر شهرهای خوزستان مستقر خواهد بود و پس از آن ریز گردها از آسمان این استان خواهند رفت.

مهدی سراج‌الدین اظهار داشت: با توجه به آغاز وزش باید از عصر دیروز  هم‌اکنون مقدار ذرات معلق در سطح هوای این شهرستان معادل 6 برابر حد مجاز است.

وی افزود: از شهروندان به ویژه کودکان، بیماران قلبی، ریوی و سالمندان درخواست می‌شود که به دلیل آلودگی هوا از تردد غیر ضروری در بیرون از منازل و سطح شهر خودداری کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اندیمشک  بیان کرد: بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی، وزش باد و تشکیل توده‌های گرد و خاک کیفیت هوای این شهرستان تا روز شنبه در سطح مطلوبی قرار نخواهد داشت.

هم چنین شبکه بهداشت و درمان اندیمشک با صدور یک اعلامیه از شهروندان خواست تا پایان شرایط نا پایدار جوی از رفت و آمد غیر ضروری در معابر شهری جلوگیری کنند.

طبق اعلام سازمان هواشناسی خوزستان، شامگاه گذشته میزان گرد و غبار در اهواز و آبادان به دو هزار و 17 میکروگرم بر مترمکعب، در اندیمشک دو هزار و 454 میکروگرم بر مترمکعب و در شوشتر به 795 میکروگرم بر مترمکعب و در سوسنگرد دو هزار و 955 میکروگرم بر مترمکعب رسیده و در ظهر امروز این میزان در اهواز 1799 میکروگرم بر متر مکعبت، آبادان 1604 میکروگرم بر متر مکعب، ماهشهر 1060 میکروگرم بر مکعب و  سوسنگرد 2366 میکروگرم بر متر مکعب است.

حداکثر مجاز گرد و غبار در هوا 150 میکروگرم بر مترمکعب است که این میزان  آلاینده از شامگاه گذشته تا کنون در اهواز و آبادان بیش از 13 برابر و در اندیمشک 6 برابر حد مجاز بوده است.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار