تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۱۲۴۹۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آزادی مشروط کارگران شهرداری اهواز پس از بازداشت 4 روزه
دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان از آزادی مشروط 20 کارگر شهرداری اهواز پس از چهار روز بازداشت خبر داد
دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان از آزادی مشروط 20 کارگر شهرداری اهواز پس از چهار روز بازداشت خبر داد.

آقایار حسینی جمعه اظهار کرد: این کارگران با قرار آزاد شده اند و دادگاه انقلاب از آنها وثیقه 300 میلیون ریالی، فیش حقوقی و ضمانت گرفته است.

حسینی دلیل بازداشت این کارگران را اعتراض صنفی به وضع حقوق و تاخیر در پرداخت مطالبات عنوان کرد و افزود:این کارگران 24 خرداد در مقابل شهرداری منطقه 4 اهواز تجمع کردند که در ابتدا 24 کارگر بازداشت شده و 20 نفر نیز راهی زندان شدند.

وی با انتقاد از عملکرد شهرداری اهواز در بازداشت کارگران اظهار کرد:این نخستین بار است که این تعداد از کارگران، تنها به جرم اعتراض صنفی به زندان کشیده می شوند.

حسینی تصریح کرد: این کارگران با شکایت مستقیم شهردار منطقه 4 بازداشت می شوند که مدعی شده بود آنها اغتشاش کرده و مشکل امنیتی ایجاد کرده اند.

دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان با بیان اینکه کارگران شهرداری اهواز در یک ماه گذشته سه چهار تجمع اعتراضی نسبت به دستمزد خود برگزار کرده اند، گفت:به نظر می آید شهرداری اهواز برای زهرچشم گرفتن از سایر کارگران این گونه برخورد کرده و تعدادی را بازداشت کرده تا مانع تجمعات و اعتراضات بعدی شود.

شهردار منطقه 4 اهواز در حالی اتهام امنیتی به این کارگران وارد می کند که فرماندار اهواز پیش از این امنیتی بودن این تجمع را رد کرده و گفته بود که تجمع کارگران کاملا صنفی بوده و بازداشت آنها به دستور شورای تامین شهرستان نبوده است.

70 نفر از کارگران شهرداری منطقه 4 اهواز صبح دوشنبه در مقابل ساختمان شهرداری این منطقه برای مطالبات صنفی تجمع کردند.

این کارگران در سال جاری حقوقی دریافت نکرده و پرداخت حقوق خود طبق قانون کار را خواستار شدند.

به گفته این کارگران پیمانکار حداقل حقوق اداره کار را به آنها پرداخت نمی کند و با وجودی که روزهای جمعه در محل کار حاضر می شوند دستمزد این روزها همچنین حق اولاد برای آنها در نظر گرفته نمی شود.

تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر اهواز همچنین دلیل بازداشت این کارگران را زیاده خواهی آنها و درخواست یک میلیون ریال اضافه حقوق عنوان کردند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار