تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۸
کد خبر: ۱۲۵۱۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کره‌ای‌ها گزارش مطالعات طراحی خط ‌آهن اصفهان- اهواز را ارایه کردند
با امضای الحاقیه تفاهم‌نامه ساخت خط آهن اصفهان - اهواز با یک شرکت کره‌ جنوبی در اردیبهشت امسال، کارشناسان کره ای پس از بازدید از محل اجرای این پروژه گزارش مطالعات طراحی های این طرح را ارایه کردند
با امضای الحاقیه تفاهم‌نامه ساخت خط آهن اصفهان - اهواز با یک شرکت کره‌ جنوبی در اردیبهشت امسال، کارشناسان کره ای پس از بازدید از محل اجرای این پروژه گزارش مطالعات طراحی های این طرح را ارایه کردند.

پیرو الحاقیه تفاهم‌نامه احداث راه‌آهن اصفهان- اهواز با کره جنوبی با برآورد اولیه 5.4 میلیارد یورو، مقرر شد این شرکت به تنظیم گزارشی در خصوص کلیات طرح بپردازد و اطلاعات گردآوری شده را ارایه کند.

در جلسه‌ای که با حضور معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های این شرکت به همراه برخی از مسئولان راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برگزار شد این طرح ارایه و مقرر شد در صورت تایید گزارش مطالعات طراحی نسبت به تهیه مطالعات امکان ‌سنجی پروژه اقدام شود.

در همین راستا هفته گذشته هیاتی از این شرکت کره ای با سفر به استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری از محل اجرای پروژه دیدن کردند و با مسئولان استانی به بحث و گفتگو در رابطه با چگونگی اجرای پروژه پرداختند.

بر اساس این گزارش، الحاقیه تفاهم‌نامه ساخت راه‌آهن اصفهان- اهواز به طول 540 کیلومتر در سفر اخیر رئیس جمهوری کره جنوبی به ایران به عنوان بزرگترین قرارداد منعقده در این سفر، به امضا دو طرف رسید.

خط‌ آهن اصفهان – اهواز با کاهش حدود 450 کیلومتری فاصله ریلی دو استان خوزستان و اصفهان موجب افزایش ظرفیت حمل بار و مسافر بین این دو استان و مناطق مرکزی کشور می‌شود و با رفع تنگناهای محور جنوب استان چهارمحال و بختیاری را نیز به خطوط ریلی کشور اضافه می کند.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
mehdi
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
0
1
اگر اصفهانی ها بدنبال این طرح نبودند ، محال بود چنین طرحی از خوزستان دنبال شود. کما اینکه خط ریلی اهواز -تهران که مربوط به 8 سال پیش است و هنوز با سرعت 60 کلیویمتر در ساعت سیر می کند ، هیچ تغییری نکرده و خبری هم از بهسازی آن مطابق فناوری روز دنیا نیست. البته این طرح بیش از آنکه بنفع خوزستان و چهار محال باشد بنفع اصفهان است چون قرار است بار انداز کشور از تهران به اصفهان منتقل شود.
:
:
:
آخرین اخبار