تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۰
کد خبر: ۱۲۵۱۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان:
میزان غلظت و شدت گرد و غبار فردا هنوز اعلام نشده است
بنا به اطلاعیه‌ای که به دست ما رسیده، وقوع پدیده گرد و غبار برای فردا (دوشنبه) پیش‌بینی شده است. در این اطلاعیه آمده است که پدیده گرد و غبار در مناطق مرکزی و غربی و جنوبی استان خوزستان ایجاد می‌شود ولی میزان غلظت و شدت آن هنوز اعلام نشده است
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان از وقوع پدیده گرد و غبار در مناطق مرکزی و غربی و جنوبی استان در روز دوشنبه خبر داد و گفت: هنوز میزان غلظت و شدت گرد و غبار فردا اعلام نشده است.

هاشم بالدی اظهار کرد: بنا به اطلاعیه‌ای که به دست ما رسیده، وقوع پدیده گرد و غبار برای فردا (دوشنبه) پیش‌بینی شده است. در این اطلاعیه آمده است که پدیده گرد و غبار در مناطق مرکزی و غربی و جنوبی استان خوزستان ایجاد می‌شود ولی میزان غلظت و شدت آن هنوز اعلام نشده است.

وی افزود: اگر میزان غلظت گرد و غبار بالاتر از حدمجاز که در دستورالعمل تدوین‌شده استانداری خوزستان مشخص شده، باشد؛ با هماهنگی شورای هماهنگی مدیریت بحران استان نسبت به تعطیل اعلام کردن ادارات اقدام خواهد شد ولی تاکنون نتیجه بررسی میزان غلظت گرد و غبار فردا مشخص نشده است.

بالدی ادامه داد: در این دستورالعمل دو حالت گرد و غبار و آلودگی هوا در نظر گرفته شده است که در بحث آلودگی هوا مشخص شده که میزان عناصر و فلزات سنگین در هوا نباید از 150 میکروگرم در مترمکعب بیشتر باشد.

وی گفت: از آنجا که گرد و غبار در طول سال در استان خوزستان وجود دارد و خوزستان بخش اعظمی از روزها درگیر گرد و غبار با غلظت متفاوت است، بر همین مبنا در دستورالعمل آمده است که در صورت وقوع گرد و غبار با غلظت بالای 3 هزار میکروگرم در مترمکعب، ادارات تعطیل اعلام خواهند شد.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان اظهار کرد: همچنین در صورت وقوع گرد و غبار شدید با غلظت بالا، به تناسب مقاطع تحصیلی مختلف نیز تعطیل اعلام می‌شود.

وی افزود: اداره‌کل محیط زیست خوزستان وظیفه رصد و اندازه‌گیری و اعلام  غلظت گرد و غبار را بر عهده دارد و اگر غلظت گرد و غبار فردا به حدی رسید که طبق دستورالعمل تدوین شده مشمول تعطیلی باشد، این امر را پیگیری و اعلام خواهیم کرد.

بالدی گفت: همچنین اگر اداره‌کل هواشناسی خوزستان اعلام کند که میزان دید افقی به شدت کاهش یافته، از آنجا که میزان دید افقی رابطه مستقیمی با میزان غلظت گرد و غبار دارد، به صلاحدید شورای هماهنگی مدیریت بحران استان، تعطیلی ادارات در دستور کار قرار خواهد گرفت.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
0
0
3000=20*150
يعني آلودگي بايد بشه 20 برابرحد مجاز كه تعطيل بشه.عجب مديريتي دارن دوستان.!!!!!!!!!!!!!!!1
:
:
:
آخرین اخبار