تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱
کد خبر: ۱۲۵۱۵۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پیشنهاد 10 هزار میلیارد ریالی به دولت برای مقابله با گرد و غبار
مبلغ 10 هزار میلیارد ریال برای مقابله با پدیده گرد و غبار را به دولت پیشنهاد داده ایم که در قالب اعتباری یکساله است
مدیر طرح مقابله با پدیده گرد و غبار گفت: مبلغ 10 هزار میلیارد ریال برای مقابله با پدیده گرد و غبار را به دولت پیشنهاد داده ایم که در قالب اعتباری یکساله است.

ضیاء الدین شعاعی روز دوشنبه افزود: سازمان حفاظت محیط زیست پس از دریافت و جمع بندی پیشنهادهای تمام دستگاه ها برای مقابله با پدیده گرد و غبار، در نهایت پیشنهاد تخصیص 10 هزار میلیارد ریال را به دولت ارائه کرد.

وی اظهار کرد: پس از تصویب، این بودجه از محل اعتبارات تخصصی تهیه می شود و براساس آن هر دستگاهی با اولویت بندی اقدامات خود برای مقابله با گرد و غبار، کارهای اجرایی را آغاز می کند.

مدیر طرح مقابله با پدیده گرد و غبار ادامه داد: این اعتبار میان مدت و بلندمدت است و طبق مصوبه پارسال هیات دولت پیشنهاد شده است.

کاهش غلظت گرد و غبار در اهواز

شعاعی گفت: غلظت گرد و غبار در استان های درگیر این پدیده تا حدود زیادی کاهش یافته است اما براساس پیش بینی های صورت گرفته احتمال وقوع باد به نسبت شدید در جنوب عراق و خوزستان وجود دارد که امکان دارد شاهد بروز دوباره گرد و غبار باشیم اما به شدت هفته گذشته نخواهد بود.

وی افزود: ایستگاه های سنجش آلودگی هوا نشان می دهد غلظت گرد و غبار در اهواز به 200 میکروگرم کاهش یافته است این در حالی است که میزان گرد و غبار در شهرهای اهواز و آبادان به بیش از 13 برابر حد مجاز رسیده بود.

گرد و غبار غلیظی پنجشنبه و جمعه هفته گذشته در غرب کشور ایجاد شد که کاملا منشاء خارجی داشت و موجب شد میزان غلظت گرد و غبار در برخی استان های کشور تا 13 برابر حد مجاز و حتی گاهی تا 20 برابر نیز افزایش یابد.

تمام استان های غربی کشور از جمله خوزستان، لرستان و کرمانشاه درگیر این گرد و غبار شدند اما با توجه به اینکه توده گرد و غبار دوم پشتوانه ای نداشت، از غلظت آن کاسته شد.

شناسایی منشاء گرد و غبار در 17 استان کشور که نقشه های آن نیز در صورت تامین بودجه تهیه می شود، از جمله اقدامات سازمان حفاظت محیط زیست برای مقابله با گرد و غبار است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار