تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۱۲۵۲۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شناسایی50 واحد صنعتی مستعد اخذ مجوز دانش‌بنیان در خوزستان
تاکنون 50 واحد صنعتی مستعد اخذ مجوز شرکت دانش‌بنیان در شهرک‌های صنعتی استان شناسایی شده‌اند
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: تاکنون 50 واحد صنعتی مستعد اخذ مجوز شرکت دانش‌بنیان در شهرک‌های صنعتی استان شناسایی شده‌اند.

اخلاق محمدیان با اشاره به این‌که در سال گذشته 50 واحد صنعتی مستعد دانش‌بنیان در شهرک‌های صنعتی استان شناسایی شده‌اند، اظهار کرد: از اهداف اصلی اقتصاد مقاومتی حرکت به سمت اقتصاد دانش محور و تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان است به گونه‌ای که در برنامه ششم توسعه این مؤلفه به عنوان یک الزام در حال تدوین است.

وی افزود: شركت‌ها و موسسات دانش‌بنيان، شركت یا مؤسسه خصوصي و يا تعاوني هستند که به منظور هم‌افزایی علم و ثروت، توسعه اقتصاد دانش‌محور، تحقق اهداف علمی و اقتصادی و تجاری‌سازی نتایج تحقیق و توسعه در حوزه فناوری‌های برتر و با ارزش افزوده تشکیل می‌شوند.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان با اشاره به این‌که 50 واحد مستعد دانش بنیان در سطح شهرک‌های صنعتی استان شناسایی شده است، گفت: این واحدها می‌توانند به سایت daneshbonyan.isti.ir مراجعه و جهت اخذ مجوز دانش‌بنیان که حمایت‌های تسهیلاتی صندوق نوآوری و شکوفایی کشور از مزایای آن است، بهره‌مند شوند.

محمدیان بیان کرد: معافیت‌های گمرکی، حمایت در بخش صادرات، تسهیلات نظام وظیفه برای افراد شاغل در آن شرکت، استفاده از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی و تسهیل شرایط استقرار و واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی از دیگر مزایای شرکت‌های دانش بنیان است.

وی با بیان این‌که پیش از این 10 واحد صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان نیز مجوز دانش‌بنیان گرفته‌اند، افزود: این واحدها در زمینه تولید شیرآلات و تجهیزات سرچاهی، قطعات نفت، گاز و حفاری، دوده صنعتی، تیغچه و مته رسوب‌زدا فعالیت می‌کنند و در شهرک‌های صنعتی شماره 2 و 3 و 4 اهواز و شهرک صنعتی شماره 2 دزفول مستقر هستند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار