تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸
کد خبر: ۱۲۵۳۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نبود استخر، مشکل هیات شنای خوزستان برای استعدادیابی
نایب‌رییس هیات شنا، شیرجه و واترپلو خوزستان گفت: نبود استخر در اهواز مانع انجام کار استعدادیابی در رشته شنا است
نایب‌رییس هیات شنا، شیرجه و واترپلو خوزستان گفت: نبود استخر در اهواز مانع انجام کار استعدادیابی در رشته شنا است.

مژگان نبی‌اللهی با بیان این که برنامه ریزی های لازم جهت استعدادیابی در رشته شنا انجام شده و زمان بندی آن نیز مشخص شده است، اظهار کرد: البته این استعدادیابی مستلزم داشتن استخر است، در حالی که ما اکنون استخری در اهواز در اختیار نداریم.

وی عنوان کرد: تشکیل مدرسه شنا و استعدادیابی در این رشته نیز موکول به زمانی می شود که ما صاحب استخر شویم. شش ماهه اول سال، دوران طلایی هیات شنا است، در حالی که ما فقط دو ماه دیگر برای استعدادیابی فرصت داریم و اکنون در حال از دست دادن زمان هستیم. فکر می کنم اولین چیزی که در حال حاضر برای ما با اهمیت می باشد، داشتن یک استخر است.

نایب‌رییس هیات شنا، شیرجه و واترپلو خوزستان با بیان این که کارهای سطحی و مختلفی جهت فعال شدن استخرهای استان انجام می شود، گفت: تاکید می کنم کار باید اصولی پیش رود، چرا که هیات می تواند به صورت مقطعی کار کند ولی اگر استخر در اختیار نداشته باشیم، کار به صورت علمی صورت نمی گیرد. در هر صورت تا استخر نباشد، نمی توانیم به صورت بنیادی کار کنیم.

وی عنوان کرد: کار زمان‌بر است و تا سخت‌افزار آن هم نباشد، نمی توان به راحتی کار کرد. امکانات در شهرستان ها وجود دارد ولی مرکز استان یعنی اهواز، از نظر استخر با مشکل مواجه است. ما در استان از نظر کمی مشکل نداریم و از نظر کیفی با مشکل مواجه هستیم. هیات باید روی آگاهی مربیان هم کار کند و این مهم نیز مستلزم داشتن استخر است.

نبی‌اللهی گفت: ما با دو گروه مربیان و ورزشکاران رده های سنی 6 تا 9 سال باید کار کنیم و قطعا نقطه کلیدی کار ما همین است و باید بتوانیم این دو گروه را تقویت کنیم. البته باز هم تاکید می کنم در صورتی که استخر در اختیار داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به برنامه های شش ماه نخست این هیات در بخش بانوان عنوان کرد: از ابتدای سال جاری کمیته های مختلف هیات را از جمله شنا، شیرجه، واترپلو و شنای موزون را تشکیل دادیم. همچنین چهار دوره بازآموزی برگزار کردیم که آخرین دوره آن، 31 خردادماه در اهواز برگزار شد.

نایب‌رییس هیات شنا، شیرجه و واترپلو خوزستان ادامه داد: قصد داریم جشنواره شنا را برگزار کنیم که اولین دوره آن، سی ام تیرماه برگزار خواهد شد. همچنین لیگ استان در رده های سنی نوجوانان و جوانان رشته شنا را هم پیش رو داریم.

وی عنوان کرد: همچنین قصد داریم کلاس پیش‌نیاز دوره مربیگری شنای موزون را به میزبانی ماهشهر برگزار کنیم؛ این دوره دو روز در ماه برگزار خواهد شد.

نبی‌اللهی افزود: در پایان تیرماه نیز کلاس مربیگری درجه 3 رشته شنا را برگزار می‌کنیم و کلاس پیش‌نیاز دوره مربیگری واترپلو را هم در پیش داریم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار