تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹
کد خبر: ۱۲۵۳۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان:
۴۰ منطقه آموزشی خوزستان صاحب پژوهش‌سرا می‌شوند
با صدور مجوز راه اندازی هفت پژوهش سرای جدید، ۴۰ منطقه آموزشی در استان صاحب پژوهش سرای دانش آموزی می شوند
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: با صدور مجوز راه اندازی هفت پژوهش سرای جدید، ۴۰ منطقه آموزشی در استان صاحب پژوهش سرای دانش آموزی می شوند.

محمد تقی زاده با اشاره به رشد کمی پژوهش سراهای دانش آموزی اظهار کرد: استان خوزستان در سال ۹۲ تعداد ۱۱ پژوهش سرا داشت که این تعداد در حال حاضر به ۳۳ مرکز  فعال رسیده است.

وی در ارتباط با ضرورت راه اندازی پژوهشسراها بیان کرد: توجه به رشد و پرورش خلاقیت ها، ارتقای دانایی و توانایی دانش آموزان متناسب با استعدادها و تفاوت فردی آنها یکی از اهداف آموزش و پرورش است که به دلیل محدودیت های موجود در فضای مدرسه و کثرت دانش آموزان در کلاس های درس به طور کامل تحقق نیافته و کادر مدرسه جوابگوی کنجکاوی های دانش آموزان علاقمند نیستند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با ارائه تعریفی از پژوهش سرای دانش آموزی گفت: پژوهش سرای دانش آموزی مرکزی است که به منظور گسترش فرهنگ تحقیق و پژوهش در بین دانش آموزان و رشد خلاقیت های آنان با فراهم نمودن امکانات و تجهیزات لازم تاسیس می شود.

تقی زاده ادامه داد: توسعه پژوهش سراها در شهرستان های مختلف خوزستان در واقع زمینه های لازم برای شناسایی و پرورش استعدادهای دانش آموزان دارای روحیه تحقیق و پژوهش را فراهم می کند.

وی در پایان، تشویق و ترغیب دانش آموزان به تلفیق دانش نظری و فعالیت های علمی، کاربردی و همچنین رشد و توسعه بنیه علمی و پژوهشی دانش آموزان به منظور ایجاد توانایی نظریه پردازی را از دیگر اهداف راه اندازی پژوهش سراها دانست.

اجرای طرح دانشمندان ونویسندگان کوچک درپژوهش سراهای دانش آموزی

معاون متوسطه آموزش و پرورش خوزستان از اجرای طرح دانشمندان و نویسندگان کوچک در پژوهش سراهای دانش آموزی خبر داد.

جمشید کمایی اظهار کرد: استان خوزستان در بین ۵۵۰ پژوهش سرای کشور موفق به کسب رتبه دوم شده و این نشان می دهد که پژوهش سراهای استان از رشد کیفی مطلوبی برخوردارند.

وی در مورد تنوع فعالیت های این مراکز تصریح کرد: پژوهش سراها فضاها و مکان های خوبی هستند که می توان آموزش کارهای علمی را از پایه شروع کرد و از حوزه های ابتدایی دانش آموزان را با بحث های مختلف علمی، عملی، آزمایشگاهی در زمینه هایی مثل تشریح و کالبدشکافی، نجوم، نانو، روباتیک و لیزر آشنا کنیم.

معاون متوسطه آموزش و پرورش خوزستان افزود: پژوهش سراها محیطی مناسب برای پر کردن اوقات فراغت در زمینه های علمی مثل کتابخوانی، بحث های فسفلی و هنری هستند.

کمایی بیان کرد: اجرای طرح دانشمندان کوچک و نویسندگان کوچک نیز از جمله طرح هایی است که در پژوهش سراهای دانش آموزی اجرا می شوند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار