تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۱
کد خبر: ۱۲۵۳۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افشین نوروزی: پینگ‎پنگ خوزستان پسرفت داشته است
کاپیتان خوزستانی تیم ملی پینگ پنگ ایران می گوید شرایط این رشته در خوزستان اصلا خوب و مناسب نیست و طی این سال ها پیشرفت که نداشته ایم هیچ، با پسرفت هم مواجه شده ایم
کاپیتان خوزستانی تیم ملی پینگ پنگ ایران می گوید شرایط این رشته در خوزستان اصلا خوب و مناسب نیست و طی این سال ها پیشرفت که نداشته ایم هیچ، با پسرفت هم مواجه شده ایم.

افشین نوروزی در خصوص وضعیت فعلی اش، شانس نیما و نوشاد عالمیان در المپیک ریو و وضعیت پینگ پنگ خوزستان به صحبت پرداخت که در ادامه آن را می خوانید.

*آقای نوروزی شما باوجود شایستگی که داشتید نتوانستید سهمیه المپیک را به دست آورید؛ در حال حاضر چه کار می کنید؟

در حال حاضر مسابقات اصلی مان تمام شده است و یک سال ورزشی تقریبا شلوغی داشتیم؛ ما رقابت های آسیایی، جهانی، انتخابی المپیک و همچنین انتخابی های تیم ملی را پشت سر گذاشتیم، ضمن این که مسابقات لیگ برتر را هم داشتیم که من همراه با تیم پتروشیمی بندرامام موفق به کسب عنوان قهرمانی شدم.

تا مسابقات بعدی مان که لیگ کشور خواهد بود، با توجه به این که سال، سال المپیک است، مسابقه اصلی دیگری نداریم و من تا حضور در مسابقات بعدی، به تمرینات خودم جهت حفظ آمادگی ام ادامه خواهم داد.

*شما در مسابقات کسب سهمیه المپیک، با قبول شکست برابر نیما عالمیان از رسیدن به المپیک بازماندید، در این خصوص صحبت می کنید؟

در مسابقات انتخابی هنگ کنگ بود که من در مرحله نیمه نهایی به نیما عالمیان باختم و نتوانستم سهمیه المپیک را به دست آورم ولی از این که در مسابقات انتخابی آسیای میانه نفراتی از ایران توانستند سهمیه المپیک را کسب کنند، خوشحال هستم.

*اکنون شرایط برادران المپیکی را چطور ارزیابی می کنید؟

درباره آمادگی نیما باید بگویم او یک سال و نیم است که در اردوهای مختلف شرکت کرده است و اکنون شرایط بسیار خوبی دارد. نوشاد هم از آمادگی تقریبا خوبی برخوردار است و مطمئن هستم تا زمان المپیک به آمادگی کامل دست پیدا خواهد کرد.

*فکر می کنید نیما و نوشاد عالمیان می توانند در میدان بزرگ المپیک عملکرد رضایت بخشی داشته باشند؟

شرایط در المپیک متفاوت است و کسب نتیجه در این رقابت ها قابل پیش بینی نیست؛ ممکن است پینگ پنگ بازان ایرانی در همان بازی های ابتدایی حذف شوند یا احتمال دارد سه چهار برد به دست آورند.

در هر صورت با توجه به آمادگی که نیما و نوشاد دارند و همچنین توانایی که در این دو ورزشکار وجود دارد، احتمال این که چند مرحله صعود داشته باشند و نتایج خوبی هم برای پینگ پنگ ایران رقم بخورد، وجود دارد.

*لطفا درخصوص وضعیت پینگ پنگ خوزستان هم صحبت کنید.

در گذشته نام خوزستان در تنیس روی میز در سطح اول کشور مطرح بود ولی متاسفانه اکنون دیگر به این صورت نیست و من خودم از شرایط فعلی رضایت ندارم. متاسفانه خوزستان طی سال های اخیر جایگاه اصلی اش را از دست داده است، در حالی که در گذشته یک قطب بودیم.

خوزستان در گذشته شرایط بسیار خوب و ایده‌آلی در رده های سنی مختلف داشت و در مسابقات مختلف نیز روی سکو بودیم و در واقع حضور خوزستان در پینگ پنگ کشور پررنگ بود و همه آن را یک رقیب جدی برای خود در تمام رده های سنی می دانستند، در حالی که اکنون دیگر چنین دیدی نسبت به پینگ پنگ خوزستان وجود ندارد.

*یعنی معتقدید پشتوانه‌سازی لازم صورت نگرفته است؟

بله، خوزستان با توجه به عملکردی که طی سال های اخیر داشته، نتوانسته است پشتوانه سازی انجام دهد و با افت شدیدی مواجه شده است. من در تیم ملی حضور دارم و از نزدیک شاهد فعالیت استان های مختلف هستم و باید بگویم اکنون کسی دیگر روی پینگ پنگ خوزستان حساب نمی کند و من از این بابت احساس تاسف می کنم.

ما در گذشته سابقه خیلی خوبی در کشور داشتیم و مقام های خوبی نیز به دست می آوردیم ولی در حالی که استان خوزستان یک استان اسپانسرخیز است، به نظر من در زمینه جذب اسپانسر و نمود بیشتر این رشته به کشور، اقدامات مثبتی انجام نشده است.

*شما چه عواملی را از دلایل این افت می دانید؟

یکی از مشکلات بزرگ پینگ پنگ خوزستان نداشتن لیگ استانی است چرا که برگزاری لیگ در ایجاد شرایط بهتر و انگیزه بیشتر در پینگ پنگ بازان استان تاثیر بسیاری دارد. در حال حاضر من کاپیتان تیم ملی و تنها ورزشکار خوزستانی تیم ملی هستم و خوزستان نه تنها در هیچ رده سنی تیم ملی پینگ پنگ بازی ندارد، بلکه در دستجات برتر کشور هم نفری ندارد.

خوزستان سال ها است که در مسابقات قهرمانی کشور رده های سنی نوجوانان و جوانان، روی سکو نبوده است و تاکید می کنم طی این سال ها پشتوانه سازی بسیار ضعیف بوده است و باید در این زمینه هر چه سریع تر اقدامات لازم انجام شود و پشتوانه سازی صورت بگیرد.

از دیگر مشکلات هم این است که هیات خوزستان از افراد نخبه این رشته که بعضا از جمله خود من، عضو کمیته فنی هیات هستیم، در تصمیم گیری ها و برنامه ریزی ها استفاده ای نمی کند و طی این چند سال هیچ جلسه ای در قالب کمیته فنی یا شورای مشورتی، جهت استفاده از تجربیات بزرگان این رشته صورت نگرفته است و بهتر است از تجربیات پیشکسوتان و قهرمانان سابق این رشته استفاده شود.

*خوزستان در چه صورت می تواند به روزهای خوبش بازگردد؟

هیات خوزستان با برگزاری لیگ استانی و اهمیت دادن به فعالیت و امکانات هیات های شهرستانی می تواند فعالیت این رشته را بیشتر کند. ما سال گذشته حتی یک میزبانی کشوری در بخش آقایان نداشته ایم، در حالی که این میزبانی می توانست تاثیر بسیاری در حضور علاقه مندان جهت فعالیت در این رشته داشته باشد. به هر حال برای فعالیت و موفقیت در یک رشته باید اقدامات مختلفی صورت بگیرد.

*شما با وجود این که سال ها است که دیگر ساکن تهران هستید ولی همچنان به اسم خوزستان در مسابقات حضور پیدا می کنید اما به نظر می رسد باتوجه به این که از سوی استان به شما توجهی نشده است، گله مند هستید.

من سال ها است که عضو ثابت تیم ملی هستم؛ در بازی‌های آسیایی گذشته، تنها دو نفر از ایران به این رقابت ها اعزام شدند و من به همراه نوشاد عالمیان در این مسابقات حضور داشتم ولی در مراسم تجلیل از قهرمانان اعزامی به مسابقات آسیایی که در استانداری خوزستان برگزار شد، متاسفانه هیات استان به جای معرفی من به عنوان ورزشکار اعزامی، نام یک داور را اعلام کرد.

البته این موضوع در عملکرد من تاثیری ندارد، چرا که همیشه به استانم عرق داشته ام و به اسم خوزستان در مسابقات مختلف شرکت کرده ام و این را هم وظیفه خودم می دانم. به هر حال هیچ زمانی از من قدردانی نشد ولی همان طور که گفتم این مسایل تاثیری در کار من نخواهد داشت و همچنان به اسم خوزستان در مسابقات مختلف کشوری شرکت خواهم کرد.

*حرف پایانی.

به هر حال شرایط پینگ پنگ خوزستان اصلا خوب و مناسب نیست و باید بگویم طی این سال ها پیشرفت که نداشته ایم هیچ، پسرفت هم داشته‌ایم و می‌طلبد مسوولان هیات با کار بیشتر، این وضعیت را سر و سامان دهند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار