تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۱۲۵۴۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
٨ طرح عمرانی در منطقه غرب کارون
مدیر نظارت بر طرحهای عمرانی مناطق نفتخیز شرکت ملی نفت ایران از اجرای هشت طرح عمرانی در منطقه غرب کارون همسو با فعالیتهای امورعام المنفعه وزارت نفت خبر داد.
مدیر نظارت بر طرحهای عمرانی مناطق نفتخیز شرکت ملی نفت ایران از اجرای هشت طرح عمرانی در منطقه غرب کارون همسو با فعالیتهای امورعام المنفعه وزارت نفت خبر داد.

محسن امیریان گفت: وزارت نفت در سه سال اخیر در مناطق نفتخیز جنوب و جنوب غرب کشور بویژه در استانهای خوزستان و ایلام و منطقه غرب کارون با صرف بودجه و اجرای مسئولیتهای اجتماعی و فعالیتهای امورعام المنفعه عمرانی و زیر ساختی در بخشهای مختلف فرهنگی و آموزشی برای توسعه همه جانبه کشور مشارکت و همکاری کرده است.

وی افزود: این طرحها براساس برنامه های راهبردی و نقشه راه توسعه فعالیت های صنعت نفت در منطقه غرب کارون با الزامها و مطالعات جامع اجتماعی، اقتصادی، و زیست محیطی مناطق غرب کارون به منظور دستیابی به توسعه پایدار و متوازن در منطقه انجام می شود.

مدیریت نظارت بر طرح های عمرانی مناطق نفتخیز با اشاره به این که هشت طرح عمرانی درمنطقه غرب کارون درحال اجراست گفت: این طرحها با تامین اعتباری به میزان بیش از سه هزار میلیارد ریال در حال اجراست.

امیریان با بیان این که این طرحها تاکنون به طور میانگین ٣٥ درصد پیشرفت داشته است گفت: تاکنون یک هزارو ٤٨٩ میلیارد ریال برای پیشرفت این پروژهها هزینه شده است.

وی طرح تثبیت شن های روان، احداث کمربندی سوسنگرد جاده بستان – سابله، ساخت جاده هویزه – سوسنگرد، بهره برداری از بیمارستان فاز ١ و ٢ دشت آزادگان را از مهمترین طرحهای این فعالیتها عنوان کرد.

مدیریت نظارت بر طرح های عمرانی شرکت ملی نفت تامین اعتبار برای اجرای طرح های اولویت دار را ٣ هزار و ٢٣١ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: اجرای طرح تثبیت شن های روان با یک هزار و ١١٠ میلیارد ریال، ساخت ساختمان های فاز ١ و ٢ بیمارستان دشت آزادگان یک هزار و ٢٠٠ میلیارد ریال و برای احداث جاده و کمربندی سوسنگرد جاده بستان – سابله و ساخت جاده هویزه – سوسنگرد بیش از ٩٠٠ میلیارد ریال هزینه شد.

امیریان اساس اقتصاد مقاومتی را اقتصادی پویا، مولد و پایدار بیان کرد وگفت: حرکت در راستای تولید، خودکفایی در بخشهای مختلف و رسیدن به محرومیت زدایی زمینه ساز تحقق اقتصاد مقاومتی است و طرح های عمرانی عام المنفعه شرکت ملی نفت ایران که موجب محرومیت زدایی و توسعه زیرساخت ها است امکان تحقق اقتصاد مقاومتی را فراهم می کند.

مدیر نظارت بر طرح های عمرانی مناطق نفتخیز شرکت ملی نفت ایران افزود: امسال در نظر داریم با تامین و جذب ٢ هزار میلیارد ریال طرحها و پروژه های عمرانی اولویت دار و عام المنفعه وزارت نفت را در قالب برنامه ملی اقتصاد مقاومتی در مناطق نفتخیز و محروم کشور اجرا کنیم.

امیریان درادامه گفت: با برنامه ریزیهای صورت گرفته ظرفیت اجرای پروژه های عمرانی در مناطق نفتخیز تا ٧٠٠ هزار میلیارد ریال در همه بخ ها از جمله ساخت جاده، ساخت بیمارستان، ورزشگاه و آبرسانی به شهرهای محروم امکان پذیراست.

وی تصریح کرد : در ٣ ماه نخست امسال در مناطق نفتخیز و محروم بیش از یک هزار میلیارد ریال در بخش های مختلف هزینه شده است./شانا
:
:
:
آخرین اخبار