تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۸
کد خبر: ۱۲۵۴۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آلودگی زباله دان اهواز هفت هزار روستایی را با مشکل تنفسی مواجه کرد
دفع غیربهداشتی زباله و دود ناشی از سوختن مدفن پسماند شهرداری اهواز، برای هفت هزار نفر جمعیت روستایی این بخش مشکلات تنفسی و بهداشتی ایجاد کرده است
بخشدار غیزانیه گفت: دفع غیربهداشتی زباله و دود ناشی از سوختن مدفن پسماند شهرداری اهواز، برای هفت هزار نفر جمعیت روستایی این بخش مشکلات تنفسی و بهداشتی ایجاد کرده است.

شاهین هاشمی پنجشنبه از آتش گرفتن مجدد مدفن پسماند اهواز از دو روز گذشته تا کنون خبر داد و اظهار کرد: آتش سوزی مدام در زمین زباله اهواز و دود ناشی از آن روستاهای بخش غیزانیه را با مشکل تنفسی و بهداشتی مواجه کرده است.

وی نزدیک ترین روستا به مدفن پسماند اهواز را در فاصله 500 متری عنوان کرد و افزود: روستاهای صفیره، ملیگط، مشرحات، فضله، حیاویه، حفیره بیت علی، رحمانیه، بیوض و نزهه با جمعیت هفت هزار نفر در معرض آلودگی ناشی از دود و دفع غیربهداشتی زباله هستند.

به گفته وی، با آتش گرفتن محل دفن زباله های شهرداری اهواز، دود تا شعاع 20 کیلومتری اطراف روستاها را فرا می گیرد.

هاشمی گفت: در این مدت روستائیان بارها از بیماری و مشکلات تنفسی ابراز نارضایتی کرده اند که این اعتراضات به شهرداری اهواز اعلام شده است.

وی با بیان اینکه چه کسی پاسخگوی مشکلات تنفسی مردم این روستاهاست تصریح کرد: با توجه به اینکه مسئولان شهرداری به اعتراضات مردمی و تذکرها توجهی نکرده اند این مساله را از طریق مراجع قضایی دنبال خواهیم کرد.

سایت 'صفیره' اهواز از سال 91 و با تعطیل شدن مدفن قدیمی پسماند اهواز در منطقه 'برومی' راه اندازی شده است که روزانه یک هزار تن زباله شهر اهواز به آن منتقل می شود. اگر چه روش به کار گرفته در این سایت (روش نیمه هوازی موسوم به فوکوئوکا) قرار است مانع از آلودگی زیست محیطی شود اما به دلیل دفن غیراصولی زباله، آلودگی ها همچنان ادامه دارد. به ویژه در فصل گرما این سایت دچار حریق می شود که گاهی چندین روز به درازا می کشد. تیر ماه پارسال فقط در یک نوبت آتش سوزی در این سایت 10 روز به طول انجامید.

به گفته اداره حفاظت محیط زیست اهواز، با پایان عمر اولین سلول دفن پسماند در این سایت و آماده نبودن سلول جدید، اکنون همه زباله ها به صورت غیربهداشتی در سایت صفیره تلنبار می شود.

بخش غیزانیه یکی از سه بخش تابعه شهرستان اهواز است که در شرق اهواز در مسیر ماهشهر، رامشیر و رامهرمز واقع شده است. این بخش 96 روستا و بیش از 27 هزار نفر جمعیت دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار