تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۱۲۵۴۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امیر مهریزی، مدیرعامل نورد و لوله اهواز:
فولادی ها راه نفس تولید لوله سازی‌ها را بسته اند
مدیرعامل نورد و لوله اهواز گفت: فولاد هرمزگان باوجود تولید مواد اولیه لازم، این محصولات تولیدی را در داخل کشور عرضه نمی‌کند و به نظر می‌آید این کار برای آن است که تولیدکنندگان داخلی نتوانند به رقیبی برای فولاد مبارکه تبدیل شوند.
مدیرعامل نورد و لوله اهواز گفت: فولاد هرمزگان باوجود تولید مواد اولیه لازم، این محصولات تولیدی را در داخل کشور عرضه نمی‌کند و به نظر می‌آید این کار برای آن است که تولیدکنندگان داخلی نتوانند به رقیبی برای فولاد مبارکه تبدیل شوند.

امیر مهریزی درباره فعالیت این کارخانه گفت: شرکت نورد و لوله اهواز 560 هزار تن ظرفیت اسمی دارد که شامل اسلب تخت و ورق‌های فولادی از قطر 2 تا 10 میلی‌متر می‌شود و با حدود هزار نفر پرسنل در اهواز واقع شده است.

فولادی ها راه نفس تولید لوله سازی‌ها را بسته اند

وی درباره دلیل اینکه شرکت نورد و لوله اهواز صادرات ندارد، اظهار کرد: شرکت ما در حال حاضر صادرات ندارد و آخرین مرحله صادرات ما مربوط به سال 75 است و طی این سال‌ها به دلیل فرسودگی دستگاه‌ها، امکان تولید محصول با کیفیت وجود ندارد. متاسفانه اقدامی در جهت بهبود اوضاع کارخانه صورت نگرفته است و با وجود مشکلاتی که در راستای خصوصی‌سازی شرکت اعم از تعداد نیروی انسانی، نبود اقلام و سرمایه‌ها و بدهی‌های موجود در صورت‌های مالی که لحاظ نشده است و... به وجود آمده، اقدام جدی برای بهبود اوضاع کارخانه صورت نگرفته است.

مدیرعامل نورد و لوله اهواز درباره جلسه خود با وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: این جلسه با موضوع قیمت‌گذاری اسلب برگزار شد اما متاسفانه تنها موضوعی که درباره آن صحبت نشد، قیمت‌گذاری اسلب بود.

وی درباره بحث‌های مطرح شده در این جلسه توضیح داد: فولاد هرمزگان زیرمجموعه فولاد مبارکه است و با توجه به اینکه فولاد مبارکه تنها در حرف خصوصی و در اصل دولتی است، اسلب تولید شده با توجه به تصمیم‌گیری مدیران بالا دستی به دست تولید‌کنندگان داخلی نمی‌رسد. از طرفی همه تلاش ما در جهت افزایش تعرفه برای حمایت از تولید‌کنندگان داخلی و جلوگیری از واردات بود که متاسفانه نتیجه آن عکس بود.

مهریزی با اشاره به اینکه نورد و لوله اهواز از جمله بزرگ‌ترین تولیدکنندگان اسلب در کشور است، گفت: سال گذشته به دلیل نبود اسلب لازم خط تولید این کارخانه حدود پنج ماه تعطیل بود اما در این شرایط قیمت صادراتی فولاد هرمزگان ارزان‌تر از قیمت داخلی بود. از نظر من سیاست اتخاذ شده این است که فولاد مبارکه با حجم عظیمی از تولید و با برخی سیاست‌گذاری‌ها باعث شده تولیدکنندگان کوچک‌تر تضعیف شوند که به هیچ عنوان درست نیست و این کارخانه باید علت صادرات خود را شفاف کنند.

وی در ادامه با تاکید بر این نکته که فولاد هرمزگان سال گذشته قیمت خود را از 1050 تومان ارزان‌تر نفروخت، گفت: آنها با این اقدام خود باعث شدند تا من تولید‌کننده نتوانم با خرید مواد اولیه ارزان به رقیبی جدی برای فولاد مبارکه تبدیل شوم.

مواد اولیه ما به دلیل انحصاری که وجود دارد باید توسط فولاد خوزستان و فولاد هرمزگان تامین شود اما متاسفانه این اقدام صورت نمی‌گیرد و بخش اعظمی از این محصولات صرف تامین نیاز تولیدکنندگان خارجی می‌شود و ما حدود یک‌سال است که برای حل این موضوع به وزارتخانه رفت و آمد داریم اما تاکنون تحولی صورت نگرفته است./فرصت امروز

:
:
:
آخرین اخبار